Gå till innehåll

$400 till $50 000 - downswing!


50kchallengeboi

Recommended Posts

  • Svars 109
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...

Dåligt med uppdateringar. Fortsatte nöta på månaden ut och räknade ihop månaden idag. Satte under månaden in 80 000 (fick rb under tiden) och tog ut en bra bit över 100 000. Dock var svenskaspel inge snälla mot mig så backade 33 000 där. Månaden slutar efter 120 timmar spelade hela 3106 kronor plus!

 

Började spela superbra och stabilt i inledningen av månaden och sen vettekatten vad jag gjorde. Blir nya tag nu i Augusti iaf och målet är inte omöjligt att nå. Polarna var glada i hågen då rullen var kraftigt decimerad kring 23e juli, men nu ska jag visa ;)

 

juliiw.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

 

Rullen ligger nu efter två månader på 49 204 kronor och jag har alltså nått ~15.77% av målet. Detta ska gå vägen! :)

 

Min timlön i Juli för projektrullen var fantastiska 25 kr/h. Skulle jobbat mc donalds istället :(

 

 

edit: kom på när jag lagt mig att jag räknat fel. Plussade 2994 riksdaler till så totala plusset för månaden landade på 6100 kr och rullen är således på 52 198 kr och ingenting annat!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inlett månaden semistarkt. Fel dator, men är tiltad. På försäkringsbolag.

 

Hur tusan kan de inte försäkra mer än 10 000 riksdaler i hemmet? Om man har godkänt kassaskåp, 150kg plus osv...

 

Jag har egentligen inte med det att göra, men det känns ganska meningslöst att ha 10000 riksdaler i hemmet, när du kan få ut det när som, i vilken bankomat som helst....?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har egentligen inte med det att göra, men det känns ganska meningslöst att ha 10000 riksdaler i hemmet, när du kan få ut det när som, i vilken bankomat som helst....?

 

Spelar du mycket högre livegames så är det rätt svårt / ktrånligt få ut tillräckligt stora summor. Har sällan över 100 hemma, men sällan mindre än 50. Via kort får du bara ut 15-20 per 7 dagars cykel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelar du mycket högre livegames så är det rätt svårt / ktrånligt få ut tillräckligt stora summor. Har sällan över 100 hemma, men sällan mindre än 50. Via kort får du bara ut 15-20 per 7 dagars cykel.

 

Vet ej vart du spelar, men är det på CC kör de konto åt dig.

 

Spelar du mest med såna du känner vore det märkligt om du skall behöva ha med dig 50-100k varje gång, eller så är det inte såna som du känner, eller de inte känner dig.

 

Och då kanske det finns annat att bekymra sig över..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet ej vart du spelar, men är det på CC kör de konto åt dig.

 

Spelar du mest med såna du känner vore det märkligt om du skall behöva ha med dig 50-100k varje gång, eller så är det inte såna som du känner, eller de inte känner dig.

 

Och då kanske det finns annat att bekymra sig över..

 

Visste ej om det ang CC, bra tips. Tack.

 

I övrigt spelar jag i en del homegames och även på klubbar runt om i Sverige och då kör vi cash. OFtast funkar det bra med krita, men är det flera okända så för deras och våras säkerhet så kör vi pengar direkt på bordet. Sen vet man aldrig om det blir någon spontanutgång eller diverse saker och då är det bra med deg eftersom kort är nono ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visste ej om det ang CC, bra tips. Tack.

 

I övrigt spelar jag i en del homegames och även på klubbar runt om i Sverige och då kör vi cash. OFtast funkar det bra med krita, men är det flera okända så för deras och våras säkerhet så kör vi pengar direkt på bordet. Sen vet man aldrig om det blir någon spontanutgång eller diverse saker och då är det bra med deg eftersom kort är nono ;)

 

Ja du har säkert dina anledningar, jag satte bara på mig försäkringsbolagshatten ett tag och försökte få til nåt argument. Halvsvaga om jag får säga det själv :oops:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja du har säkert dina anledningar, jag satte bara på mig försäkringsbolagshatten ett tag och försökte få til nåt argument. Halvsvaga om jag får säga det själv :oops:

 

haha, nice try :) funtar på att byta till trygg hansa trots allt då de ändå tillät 10k och inte bara 3k...några med erfarenheter?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

haha, nice try :) funtar på att byta till trygg hansa trots allt då de ändå tillät 10k och inte bara 3k...några med erfarenheter?

 

Jobbar inom försäkringsbranschen med förmedling... Kollar du http://www.bankforsakring.konsumenternas.se/Forsakring/Hem-och-bostadsratt/Hemforsakring/Jamfor-hemforsakring/ kan du jämföra försäkringsbolag. Ser ut som att maxbelopp för kontanter är 5.000 men det kanske räknas som värdehandling om man har det i kassaskåp osv. Av de bolag som har 20.000 i maxbelopp skulle jag förmodligen välja WaterCircles i första hand och Moderna i andra. De andra är ganska ruttna imo...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sorry boys! Lite mycket att stå i hemma. Varit och köpt inredning och grejer. Hittade idag också det ultimata stället att ha mitt nya kassaskåp. Inbyggt och gömt bakom en tavla ;) ;)

 

Månaden so far förutom två dagar som saknas:

 

mnad.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

 

Svänger en del när man rejkar. Tyckerj ag borde kunna få en lite bättre winrate även fast jag 18 tablar. Inte spelat särskilt många timmar som ni då förstår. Semibreakeven på spelet, men har 2500 i kommande rakeback so far. Ligger alltså hyfsat i fas med målet. Efter denna månad blir det en ordentligt plan för hur jag ska uppnå målet. Hoppas ha ivf €15 000 i rullen :)

 

 

lite händer...

 

Grabbed by Holdem Manager

PL Omaha $1(BB) Replayer

SB ($282)

BB ($190)

UTG ($246)

Hero ($420)

CO ($17)

BTN ($523)

 

Dealt to Hero A:heart: J:heart: 4:diamond: T:club:

 

fold, Hero raises to $3.50, fold, BTN raises to $12, fold, BB calls $11, Hero calls $8.50

 

FLOP ($36.50) 9:spade: J:club: J:diamond:

 

BB checks, Hero checks, BTN bets $27.37, BB folds, Hero calls $27.37

 

TURN ($91.24) 9:spade: J:club: J:diamond: 9:heart:

 

Hero checks, BTN bets $68.43, Hero calls $68.43

 

RIVER ($228) 9:spade: J:club: J:diamond: 9:heart: 2:diamond:

 

Hero checks, BTN bets $171, Hero calls $171

 

Hero shows A:heart: J:heart: 4:diamond: T:club:

(Pre 46%, Flop 97.1%, Turn 100.0%)

 

BTN shows 4:heart: 3:spade: Q:heart: A:spade:

(Pre 54%, Flop 2.9%, Turn 0.0%)

 

Hero wins $567

 

Grabbed by Holdem Manager

PL Omaha $1(BB) Replayer

Hero ($165)

BB ($202)

UTG ($100)

CO ($257)

BTN ($321)

 

Dealt to Hero J:diamond: 9:spade: K:heart: Q:spade:

 

UTG raises to $3.50, CO calls $3.50, fold, Hero calls $3, fold

 

FLOP ($11.50) J:spade: 8:heart: 2:heart:

 

Hero checks, UTG bets $8.62, CO calls $8.62, Hero calls $8.62

 

TURN ($37.36) J:spade: 8:heart: 2:heart: T:club:

 

Hero checks, UTG bets $28.02, CO calls $28.02, Hero raises to $149, UTG calls $59.86 (AI), CO calls $121

 

RIVER ($424) J:spade: 8:heart: 2:heart: T:club: 3:spade:

 

Hero bets $4.43 (AI), CO calls $4.43

 

Hero shows J:diamond: 9:spade: K:heart: Q:spade:

(Pre 41%, Flop 33.0%, Turn 75.0%)

 

UTG shows 8:club: A:club: T:heart: 4:heart:

(Pre 34%, Flop 17.3%, Turn 8.3%)

 

CO shows T:spade: A:heart: 9:heart: 7:diamond:

(Pre 25%, Flop 49.6%, Turn 16.7%)

 

Hero wins $429

 

Grabbed by Holdem Manager

PL Omaha $1(BB) Replayer

SB ($99.40)

BB ($129)

UTG ($134)

Hero ($458)

CO ($414)

BTN ($98.50)

 

Dealt to Hero J:club: T:heart: 8:diamond: 9:spade:

 

fold, Hero raises to $3.50, CO raises to $12, fold, SB raises to $40.50, fold, Hero calls $37, CO calls $28.50

 

FLOP ($122) T:spade: 7:spade: 5:heart:

 

SB bets $58.90 (AI), Hero raises to $179, CO raises to $374 (AI), Hero calls $195

 

TURN ($930) T:spade: 7:spade: 5:heart: 5:diamond:

 

RIVER ($930) T:spade: 7:spade: 5:heart: 5:diamond: 4:diamond:

 

CO shows Q:diamond: K:spade: A:spade: 5:spade:

(Pre 28%, Flop 48.6%, Turn 69.4%)

 

SB shows 6:club: A:heart: A:club: T:club:

(Pre 40%, Flop 18.9%, Turn 5.6%)

 

Hero shows J:club: T:heart: 8:diamond: 9:spade:

(Pre 33%, Flop 32.4%, Turn 25.0%)

 

CO wins $927

 

Grabbed by Holdem Manager

PL Omaha $1(BB) Replayer

Hero ($243)

BB ($303)

UTG ($158)

CO ($248)

BTN ($200)

 

Dealt to Hero A:club: 7:heart: A:spade: 5:spade:

 

UTG raises to $2.87, CO raises to $8.30, fold, Hero raises to $24.73, fold, UTG calls $21.86, CO calls $16.43

 

FLOP ($75.19) 2:heart: J:spade: 4:spade:

 

Hero bets $44, UTG folds, CO calls $44

 

TURN ($163) 2:heart: J:spade: 4:spade: 5:diamond:

 

Hero bets $122, CO raises to $179 (AI), Hero calls $52.15 (AI)

 

RIVER ($512) 2:heart: J:spade: 4:spade: 5:diamond: 6:heart:

 

CO shows K:diamond: 3:spade: Q:diamond: 2:spade:

(Pre 37%, Flop 21.5%, Turn 27.5%)

 

Hero shows A:club: 7:heart: A:spade: 5:spade:

(Pre 63%, Flop 78.5%, Turn 72.5%)

 

CO wins $509

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du 18-tablar 6-Max PLO100 säger du, vilket nätverk? Tar jag mer än 10 på ipoker tycker jag det blir drygt.

 

Entration! Jo, det är väl lite därför jag har svårt att hålla winraten. Spelar vanligtvis 10-12 bord.

 

b2b har jag för mig?

Tack! :)

 

har du 15k i din dagboksrulle? sjukt run i sådana fall! riktigt inspirerande!

 

Rullen ligger kring €13k i skrivande stund tror jag, lite svårt med all RB och sånt där. Ordentliga sammanställningar kommer alltid kring månadskiftet. Givetvis är det en viss rungood, särskilt i början när jag bara hade $400 att lykas ta mig till säg $2000. Nu handlar det mer om grind och disiplin då rullen är mysig nog för plo100 som är maxnivån jag spelar i dagsläget.

 

Kul med kommentarer!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...