Anteee Postad 25 Juli , 2011 Rapport Share Postad 25 Juli , 2011 Dunno, 3-bettar aldrig AK pre, och har aldrig gjort. Nit nitsson Då måste jag obv fråga vad din 3b range består av? AA och KK? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
johanzzon Postad 25 Juli , 2011 Författare Rapport Share Postad 25 Juli , 2011 Då måste jag obv fråga vad din 3b range består av? AA och KK? JJ-AA. Vet att det inte är optimalt, men tror inte det spelar någon större roll på dom här nivåerna. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
LostMySelf Postad 25 Juli , 2011 Rapport Share Postad 25 Juli , 2011 JJ-AA. Vet att det inte är optimalt, men tror inte det spelar någon större roll på dom här nivåerna. AQ/AK bör ju garanterat vara med i din range. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
schumme Postad 25 Juli , 2011 Rapport Share Postad 25 Juli , 2011 AQ/AK bör ju garanterat vara med i din range. + en massa andra händer... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
wahlen1 Postad 25 Juli , 2011 Rapport Share Postad 25 Juli , 2011 JJ-AA. Vet att det inte är optimalt, men tror inte det spelar någon större roll på dom här nivåerna. wow, skojar du? du lär bli överkörd om du fortsätter köra så. Kanske inte på svs dock men vill du högre får du nog öka din 3/4bets range väldigt mycket. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
johanzzon Postad 25 Juli , 2011 Författare Rapport Share Postad 25 Juli , 2011 AQ/AK bör ju garanterat vara med i din range. Håller jag med om. + en massa andra händer... Massa andra? 77-TT? Känns som det ofta blir svårspelat postflop, men är väl jag som tänker fel. wow, skojar du? du lär bli överkörd om du fortsätter köra så. Kanske inte på svs dock men vill du högre får du nog öka din 3/4bets range väldigt mycket. Kanske därför jag inte behövt vidga min 3-4bets range, tycker motståndet på svs är sjukt lätt och min tighta range har funkat bra. Men borde börja mixa upp det I guess, men bli överkörd på såhär låga nivåer om man inte 3bettar typ AJ pre? Kalla mig skeptisk, men känns ganska överdrivet. Ska jobba påt! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
obvspeltorsk Postad 25 Juli , 2011 Rapport Share Postad 25 Juli , 2011 Beror väl på vem du ska 3betta också, lägg in några roliga händer som 56s osv också Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
schumme Postad 25 Juli , 2011 Rapport Share Postad 25 Juli , 2011 Beror väl på vem du ska 3betta också, lägg in några roliga händer som 56s osv också +1, en del squeezeplays är bra att ha med Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
johanzzon Postad 25 Juli , 2011 Författare Rapport Share Postad 25 Juli , 2011 Beror väl på vem du ska 3betta också, lägg in några roliga händer som 56s osv också Jo det fattar jag, är väl ganska basic tänk dvs typ 3betta mer mot lösa spelare och tighta till 3betting rangen mot (relativt) bra tag-spelare. Har alltid försökt att spela supertight och väldigt väldigt abc såhär lågt o har ju funkat bra hittils, men är väl dags att leka lite. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
obvspeltorsk Postad 25 Juli , 2011 Rapport Share Postad 25 Juli , 2011 Jo det fattar jag, är väl ganska basic tänk dvs typ 3betta mer mot lösa spelare och tighta till 3betting rangen mot (relativt) bra tag-spelare. Har alltid försökt att spela supertight och väldigt väldigt abc såhär lågt o har ju funkat bra hittils, men är väl dags att leka lite. Är väl bättre att 3betta light mot tighta folk med hög fold to 3bet% sen lägga in stålet mot fiskarna som aldrig foldar mot 3bets ? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
icecreem Postad 25 Juli , 2011 Rapport Share Postad 25 Juli , 2011 Tänkte bara höra med dig, om du sitter oop med QKoff , knappen öppnar synar du då eller foldar du? jag känner att det känns bättre att 3beta än att bara syna. Han kommer ge oss mera respekt + våran range kommer ofta leda. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
johanzzon Postad 25 Juli , 2011 Författare Rapport Share Postad 25 Juli , 2011 Är väl bättre att 3betta light mot tighta folk med hög fold to 3bet% sen lägga in stålet mot fiskarna som aldrig foldar mot 3bets ? True, förstår hur du tänker o det är ju helt rätt. Men problemet för min del här är att nivån är så jävla låg. Ex säg att jag 3bettar light mot en tag-spelare och han foldar, bra, då vinner jag typ 3 spänn (lol). Om han synar däremot så leder han väl nästan alltid, och då kan det bli krångligt postflop. Eller finns väl tre scenarion, (1) jag cbettar och han foldar (yeah!), (2) han köttar (antingen leder ut eller checkraisar mig, i vilket fall som helst får jag tacka för mig om jag inte floppar bra), (3) han synar och så ger jag upp på turn och dör (tänker inte börja bluffa flera gator på den här nivån). Som jag ser det så handlar det oftast om att jag vinner lite pengar när jag vinner, och förlorar ganska mycket jämförelsevis när jag förlorar. Men vet inte, känns som sagt bara att det handlar om för lite pengar när det gäller sånt här, och att det är mer aktuellt på högre nivåer. Eller så är jag en jävla idiot bara Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Luskan Postad 25 Juli , 2011 Rapport Share Postad 25 Juli , 2011 True, förstår hur du tänker o det är ju helt rätt. Men problemet för min del här är att nivån är så jävla låg. Ex säg att jag 3bettar light mot en tag-spelare och han foldar, bra, då vinner jag typ 3 spänn (lol). Om han synar däremot så leder han väl nästan alltid, och då kan det bli krångligt postflop. Eller finns väl tre scenarion, (1) jag cbettar och han foldar (yeah!), (2) han köttar (antingen leder ut eller checkraisar mig, i vilket fall som helst får jag tacka för mig om jag inte floppar bra), (3) han synar och så ger jag upp på turn och dör (tänker inte börja bluffa flera gator på den här nivån). Som jag ser det så handlar det oftast om att jag vinner lite pengar när jag vinner, och förlorar ganska mycket jämförelsevis när jag förlorar. Men vet inte, känns som sagt bara att det handlar om för lite pengar när det gäller sånt här, och att det är mer aktuellt på högre nivåer. Eller så är jag en jävla idiot bara 1. FI synar endast med sin top 5% range och foldar resten. Du börjar 3-betta massa luft för fold equity och givetvis nötter för värde. 2. FI synar 70%+ av sin range. Du 3-bettar dina nötter för värde. _________________________ Angående postflopp så är de ju bara att anpassa sig till FI. Märker du att han nästan aldrig foldar mot c-bet så får du sluta c-betta luft och kör stenhårt när du har träffat. Donkar han så pass ofta att du tror han bluffar så får du börja raisa hans donkbet alternativt syna och ta ner potten på senare gator. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
johanzzon Postad 25 Juli , 2011 Författare Rapport Share Postad 25 Juli , 2011 1. FI synar endast med sin top 5% range och foldar resten. Du börjar 3-betta massa luft för fold equity och givetvis nötter för värde. 2. FI synar 70%+ av sin range. Du 3-bettar dina nötter för värde. _________________________ Angående postflopp så är de ju bara att anpassa sig till FI. Märker du att han nästan aldrig foldar mot c-bet så får du sluta c-betta luft och kör stenhårt när du har träffat. Donkar han så pass ofta att du tror han bluffar så får du börja raisa hans donkbet alternativt syna och ta ner potten på senare gator. Aight, makes sense. Dags o tänka om lite. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
johanzzon Postad 25 Juli , 2011 Författare Rapport Share Postad 25 Juli , 2011 Största backsessionen nånsin just nu, kan inte sluta förlora. Kommer inte ihåg hur det känns att vinna, set över set 3 gånger för fulla inköp än så länge. O lite annat standard: No-Limit Hold'em, $1.00 BB (4 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com UTG ($240.25) Button ($264.14) Hero (SB) ($116.22) BB ($209.57) Preflop: Hero is SB with Q, Q BB bets $5, 1 fold, Button calls $4.50, Hero raises $15.25, BB calls $11.25, Button calls $11.25 Flop: ($48.75) J, 10, 4(3 players) Button checks, Hero bets $48.75, BB calls $48.75, 1 fold Turn: ($146.25) 4(2 players) Hero bets $51.22 (All-In), BB calls $51.22 River: ($248.69) J(2 players, 1 all-in) Total pot: $248.69 Results: Hero had Q, Q (two pair, Queens and Jacks). BB had J, A (full house, Jacks over fours). Outcome: BB won $242.48 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
johanzzon Postad 25 Juli , 2011 Författare Rapport Share Postad 25 Juli , 2011 Lol, all in pre med JJ vs 77, 7 på flopp obv. Neverending shitstorm och hålet blir djupare Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
johanzzon Postad 25 Juli , 2011 Författare Rapport Share Postad 25 Juli , 2011 -- Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
johanzzon Postad 26 Juli , 2011 Författare Rapport Share Postad 26 Juli , 2011 lol @ fi No-Limit Hold'em, $1.00 BB (4 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com SB ($251.21) BB ($201.50) Hero (UTG) ($180.56) Button ($128.65) Preflop: Hero is UTG with A, A BB bets $3.50, Hero raises $9.87, 1 fold, SB calls $8.87, BB calls $6.37 Flop: ($30.11) 9, 3, 3(3 players) SB checks, BB checks, Hero bets $30.11, SB calls $30.11, 1 fold Turn: ($90.33) 10(2 players) SB checks, Hero checks River: ($90.33) 7(2 players) SB bets $90.33, Hero raises $140.58 (All-In), 1 fold Total pot: $270.99 Results: Hero had A, A (flush, Ace high). Outcome: Hero won $314.47 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
johanzzon Postad 26 Juli , 2011 Författare Rapport Share Postad 26 Juli , 2011 Hahahahaha. Att man någonsin backar mot sånt här motstånd är ju helt obegripligt. No-Limit Hold'em, $1.00 BB (4 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com UTG ($201.44) Button ($112.49) SB ($73.59) Hero (BB) ($232.62) Preflop: Hero is BB with Q, Q Hero bets $2.87, UTG raises $14.74, 2 folds, Hero calls $11.87 Flop: ($30.98) 3, 2, 2(2 players) Hero checks, UTG bets $30.98, Hero calls $30.98 Turn: ($92.94) 3(2 players) Hero checks, UTG bets $155.72 (All-In), Hero calls $155.72 River: ($404.38) 4(2 players, 1 all-in) Total pot: $404.38 Results: Hero had Q, Q (two pair, Queens and threes). UTG had 8, 6 (two pair, threes and twos). Outcome: Hero won $394.28 Slutar sessionen back ~2.5 bis, var som mest back 8 bis, så får väl vara relativt nöjd. Stänger ner med handen ovan, och fortsätter imorgon. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
johanzzon Postad 26 Juli , 2011 Författare Rapport Share Postad 26 Juli , 2011 HEM har blivit förjävla segt, och datorn havrerar varenda gång jag refreshar. Antar att enda lösningen är att skapa en ny databas? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Synabluffen Postad 26 Juli , 2011 Rapport Share Postad 26 Juli , 2011 HEM har blivit förjävla segt, och datorn havrerar varenda gång jag refreshar. Antar att enda lösningen är att skapa en ny databas? Options> Vacuum Analyze Database Tror det kan snabba upp skiten för dig. Annars får du väl köpa en ny dator. Verkar vara i behov av det s.a.s Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
johanzzon Postad 26 Juli , 2011 Författare Rapport Share Postad 26 Juli , 2011 HEM funkar bra igen, antagligen tillfälligt. Fittwhine: öppnar med QQ utg, blir 3bettad, jag 4bettar, han synar, vi har båda 400bbs+, flopp kommer 943 rainbow, jag leder ut stort, han blixtsynar, turn 10, jag bettar stort igen, han synar, river J. Han sitter på TJo. Trots det här är jag +4 bis just nu. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
LostMySelf Postad 26 Juli , 2011 Rapport Share Postad 26 Juli , 2011 HEM funkar bra igen, antagligen tillfälligt. Fittwhine: öppnar med QQ utg, blir 3bettad, jag 4bettar, han synar, vi har båda 400bbs+, flopp kommer 943 rainbow, jag leder ut stort, han blixtsynar, turn 10, jag bettar stort igen, han synar, river J. Han sitter på TJo. Trots det här är jag +4 bis just nu. Kan vara guld att få sånna jävlar att syna 4bet men lika frustrerande när dom drar ut en (99% av tiden). Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
johanzzon Postad 26 Juli , 2011 Författare Rapport Share Postad 26 Juli , 2011 Dagsgraf: Bookar nog sessionen här. Allt känns riktigt bra Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Megadeth Postad 26 Juli , 2011 Rapport Share Postad 26 Juli , 2011 Fittwhine: öppnar med QQ utg, blir 3bettad, jag 4bettar, han synar, vi har båda 400bbs+, flopp kommer 943 rainbow, jag leder ut stort, han blixtsynar, turn 10, jag bettar stort igen, han synar, river J. Han sitter på TJo. Trots det här är jag +4 bis just nu. Du brukar visst ha 400bbs och möta andra med 400bbs när du blir utdragen, extra surt då ju... Brukar du gilla att få in det med enkelt par med 400bbs? Du gnäller över ett bad beat men exakt vilken hand förväntas du leda/vinna med QQ där och 800bbs i potten ? Posta riktiga HH istället för dina egna godtyckliga. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts