Gå till innehåll

Bemöta squeezeplays?


Jinti91

Recommended Posts

Jag har precis tagit klivet upp till nl20 från nl10 och har märkt lite skillnader i spelet.

Det jag märkt av mycket är att vissa regs använder sig av squeezeplays allt oftare än vad som görs på nl10.

Jag har ett exempel på en reg som spelar rätt så LAG och har en tendens att använda sig av detta spel rätt ofta när jag är inblandad i handen (inte sagt att han bara gör det mot mig), och jag känner att jag har väldigt dålig koll på hur det ska bemötas.

Mitt bemötande mot det hittills har blivit att jag raisar mindre innan honom, och flatar inte heller raises när han sitter bakom.

 

Det jag har hört är att dessa spel oftast görs med händer som 97s, pga att de sällan är dominerade och träffar en annan range än FI's synrange när spelet synas.

Det jag undrar är hur detta kan bemötas ifall det verkligen exploitas att denne person gör detta spel ofta över många händer. Jag har hittills ca 600 händer på personen, och spelet har gått igenom en hel del gånger.

Bör jag sitta och vänta på händer för att kunna värde4beta, eller kan jag någon gång ibland göra en mindre raise med också en spekulativ hand?

 

Tankar och åsikter om hur man spelar emot detta spel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För några år sen hade du varit vinnande reg på nl1000

 

Detta är inte sant.

 

Då spelkvaliten har förbättrats under åren har också informationen tillänglig för allmänheten om spelteori etc. också förbättrats.

 

Angående squeezes playes. En given motattack mot sådana spelare är givetvis att balansera sin range med att back-squeeza. Men detta är för situation beroende och kan egentligen inte ge dig några råd rent generellt. Fokusera istället på misstagen dina motspelare gör och inte ev. misstag du gör mot LAGs

 

Lycka till

 

edit, såg nu vilka nivåer det handla om. Fokusera i första hand på att få value från alla rec. spelare. Därefter kan du fokusera på sätt att motarbeta "regs"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

välkommen till 2011... hand från veckan, alla regs, bordet i pund:

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $5(BB) Replayer

SB ($738)

BB ($500)

UTG ($371)

UTG+1 ($303)

CO ($500)

Hero ($954)

 

Dealt to Hero T:club: T:spade:

 

fold, fold, CO raises to $15, Hero calls $15, fold, BB raises to $65, fold, Hero raises to $954 (AI), BB calls $435 (AI)

 

FLOP ($1,017) 3:spade: A:spade: 2:club:

 

TURN ($1,017) 3:spade: A:spade: 2:club: A:diamond:

 

RIVER ($1,017) 3:spade: A:spade: 2:club: A:diamond: K:spade:

 

BB shows Q:spade: K:club:

(Pre 44%, Flop 28.3%, Turn 13.6%)

 

Hero shows T:club: T:spade:

(Pre 56%, Flop 71.7%, Turn 86.4%)

 

BB wins $1,014

 

underbara metagame :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har precis tagit klivet upp till nl20 från nl10 och har märkt lite skillnader i spelet.

Det jag märkt av mycket är att vissa regs använder sig av squeezeplays allt oftare än vad som görs på nl10.

Jag har ett exempel på en reg som spelar rätt så LAG och har en tendens att använda sig av detta spel rätt ofta när jag är inblandad i handen (inte sagt att han bara gör det mot mig), och jag känner att jag har väldigt dålig koll på hur det ska bemötas.

Mitt bemötande mot det hittills har blivit att jag raisar mindre innan honom, och flatar inte heller raises när han sitter bakom.

 

Det jag har hört är att dessa spel oftast görs med händer som 97s, pga att de sällan är dominerade och träffar en annan range än FI's synrange när spelet synas.

Det jag undrar är hur detta kan bemötas ifall det verkligen exploitas att denne person gör detta spel ofta över många händer. Jag har hittills ca 600 händer på personen, och spelet har gått igenom en hel del gånger.

Bör jag sitta och vänta på händer för att kunna värde4beta, eller kan jag någon gång ibland göra en mindre raise med också en spekulativ hand?

 

Tankar och åsikter om hur man spelar emot detta spel?

 

All-in

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

välkommen till 2011... hand från veckan, alla regs, bordet i pund:

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $5(BB) Replayer

SB ($738)

BB ($500)

UTG ($371)

UTG+1 ($303)

CO ($500)

Hero ($954)

 

Dealt to Hero T:club: T:spade:

 

fold, fold, CO raises to $15, Hero calls $15, fold, BB raises to $65, fold, Hero raises to $954 (AI), BB calls $435 (AI)

 

FLOP ($1,017) 3:spade: A:spade: 2:club:

 

TURN ($1,017) 3:spade: A:spade: 2:club: A:diamond:

 

RIVER ($1,017) 3:spade: A:spade: 2:club: A:diamond: K:spade:

 

BB shows Q:spade: K:club:

(Pre 44%, Flop 28.3%, Turn 13.6%)

 

Hero shows T:club: T:spade:

(Pre 56%, Flop 71.7%, Turn 86.4%)

 

BB wins $1,014

 

underbara metagame :)

 

Hade denna idag.

 

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $10(BB) Replayer

SB ($282)

BB ($1,609)

UTG ($2,665)

CO ($1,037)

Hero ($1,000)

 

Dealt to Hero 9:diamond: 9:spade:

 

fold, CO raises to $30, Hero calls $30, fold, BB raises to $125, fold, Hero raises to $260, BB raises to $1,609 (AI), Hero calls $740 (AI)

 

FLOP ($2,035) T:diamond: 3:heart: K:spade:

 

TURN ($2,035) T:diamond: 3:heart: K:spade: 6:club:

 

RIVER ($2,035) T:diamond: 3:heart: K:spade: 6:club: 8:diamond:

 

Hero shows 9:diamond: 9:spade:

(Pre 55%, Flop 9.2%, Turn 4.5%)

 

BB shows Q:spade: K:heart:

(Pre 45%, Flop 90.8%, Turn 95.5%)

 

BB wins $2,032

 

 

Okej, han spela den kanske inte lika dåligt eftersom det inte var han som synade shoven.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har precis tagit klivet upp till nl20 från nl10 och har märkt lite skillnader i spelet.

Det jag märkt av mycket är att vissa regs använder sig av squeezeplays allt oftare än vad som görs på nl10.

Jag har ett exempel på en reg som spelar rätt så LAG och har en tendens att använda sig av detta spel rätt ofta när jag är inblandad i handen (inte sagt att han bara gör det mot mig), och jag känner att jag har väldigt dålig koll på hur det ska bemötas.

Mitt bemötande mot det hittills har blivit att jag raisar mindre innan honom, och flatar inte heller raises när han sitter bakom.

 

Det jag har hört är att dessa spel oftast görs med händer som 97s, pga att de sällan är dominerade och träffar en annan range än FI's synrange när spelet synas.

Det jag undrar är hur detta kan bemötas ifall det verkligen exploitas att denne person gör detta spel ofta över många händer. Jag har hittills ca 600 händer på personen, och spelet har gått igenom en hel del gånger.

Bör jag sitta och vänta på händer för att kunna värde4beta, eller kan jag någon gång ibland göra en mindre raise med också en spekulativ hand?

 

Tankar och åsikter om hur man spelar emot detta spel?

 

Flatta hans 3bet med bra händer hälften vunnet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Till att börja med, försök sitta så lite OOP mot honom så mycket det bara går, annars, öppna din 4bet range balansera den med värde och bluffar, om du märker att han synar på tok för mycket skulle jag bara köra för värde t ex pocket TT+ och i stort sett alla broadways försök undvika dom dominerande broadway händerna som QJ Q10 osv, du känner själv..

Sen gäller det att balansera post flop spelet också, men om du spelar 100bb så åker väl degen in i stort sett på floppen..

 

GL

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...