Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Har endast spelat ett fåtal händer i detta skede så jag har inga reads. Tyvärr inte heller någon info om bordsstämningen.

Preflop: Hero is SB with 5 :heart: ,5 :club: .

UTG calls, 2 folds, CO raises, Button calls, Hero calls, 1 fold, UTG calls.

Oddsen för att träffa PP är 7.5 till 1 och jag får nästan 3.5 ggr pengarna, antagligen mer eftersom UTG antagligen skulle syna. Jag räknade dessutom med att få ganska så mycket action av CO och knappen vid ev. träff. Men oddsen kanske ändå var för låga?

Flop: (9 SB) 5 :diamond: ,9 :heart: ,Q :club:(4 players)

Hero bets, UTG folds, CO raises, Button 3-bets, Hero caps, CO folds, Button folds.

Funderar ett tag här på en check-raise eller kanske check-call men kommer fram till att om CO eller buttom har träffat TPTK kommer jag antagligen få en chans att trebeta. Jag kanske är lite för naiv i det här läget?

Ställs mot en höjning och en trebet och det är nu jag inte riktigt vet om jag spelade rätt. När jag cappar visar jag i princip mina kort. Vad annat kan jag ha här än ett set? Om jag skulle ha synat så kanske knappen skulle ha trott att ha satt på bäst hand och jag kanske skulle fått en syn av CO. Istället lägger sig båda.

Final Pot: 9 BB

Postad

jag e väl inte den bäste pokerspelaren, men jag hade nog bara callat CO's raise och sen trycka in mer nästa betningsrunda. Då kanske dom fortsätter betta men då slår man om o tar hem potten.. fast kanske e risigt ändå.. vill ju inte ge dom extrakort... men så skulle jag gjort iaf..

Postad

Preflop: Att syna en höjning i SB med alla par tycker jag är helt okej nu när även UTG kommer att syna. Gärna hade jag kanske viljat ha med någon limpare till eller ingen alls men det är helt okej ändå tycker jag.

Flop: Här skulle jag nog ha gått för en chk/r, trots allt kommer CO troligtvis betta på den här brädan och jag vill gärna att UTG skall få betala om han sitter på draghand till stege eller kanske sitter på en svag Q. När du blir trebetad är frågan om du bara skall syna för att göra en C/R på turn. Jag hade nog cappat jag också i det här läget, men det är inte helt självklart.

Frågan är bara hur du gör på turn om du bara syna knappens 3-beti det här läget? Betar du ut eller försöker du chk/r eller chk/call? Om du checkar finns ju risken att du lämnar ett frikort och helt omöjligt är det ju inte att någon av motståndarna sitter på ett öppet stegdrag?

Så jag tror det beror lite motståndaren. Är de så aggresiva att de synar en capp med topparet - toppkicker? Är de aggressiva nog att reraisa och 3-betta med ett öppet stegdrag samtidigt som de synar kallt alternativt raisar preflop med TJ?

Mot okända motståndare hade jag nog skjutit på precis som du men med en check/raise på floppen. Bättre att vinna potten nu alternativt få dem att betala ordentligt för sina drag.

//MJonasson

Postad

Du spelade handen mycket bra.

En grej du bör tänka på när du postar händer är att skriva ut vilken nivå du spelar på.

I ett typiskt lowlimit FLT så är det absolut okej att syna en höjning med ett lågt PP.

När du träffar ditt set har du en ruskigt bra hand som håller hela vägen över rivern de allra flesta ggr, speciellt som det inte är några färgdrag ute. Folk slowplayar alldeles för mkt, du har en bra hand och motspelare som verkar beredda att syna en höjning. Absolut rätt att betta här.

När du sedan får en reraise och en 3-bet mot dig tycker jag absolut inte det är fel att cappa. Är de beredda att reraisa och 3-betta borde de vara beredda att syna ytterligare ett eller två bet, och är de inte det kommer du ändå inte tjäna så mkt mer i denna hand. Cappa, absolut.

Oturen hade du när de andra lade sig, då du kanske med en call eventuellt hade kunnat få in checkraise på turn för dubbla bets, men jag hade spelat den som du med cap på floppen.

Dock som någon sade så är du inte alls speciellt rädd för att ge nån extrakort här. Om du skulle få en reraise på turn kan du fundera på om nån annan sitter på ett bättre set, annars är du nog vinnaren.

Postad
En grej du bör tänka på när du postar händer är att skriva ut vilken nivå du spelar på.

Självklart, ber om ursäkt. Jag har inte postat så mycket än, så jag är väl lite ovan :lol: $0,5-1 är nivån. Och tack för alla svar.