Gå till innehåll

Hur spela 2 par på turn?

ottoPelle

Recommended Posts

Satt och lira FTOPS main för 75$ igår och hamnade i en hand som jag i efterhand blev lite osäker på hur jag skulle ha spelat.

Alla inblandade spelare verkar vara "standard tighta" och jag har för mig blinds är på 40/80 men är inte helt säker. Alla inblandade har runt 8-10K i stacken.

En killen från mellan pos dubblar, cutoff synar och jag slasksynar från BB med Th7h.

Flopp T75 rainbow, jag och mellan pos checkar å cutoff säger 320, jag trycker till 870 och då synar han i mellan pos men cutoff viker.

Detta käns som ett givet set men samtidigt tycker jag att han borde ha betat med det själv för att bygga pott istället för att riskera en rund check.

Men min fråga är hur jag ska spela turn. Jag gick på raise fold så jag beta 1375 och fick en raise emot mig till 2850. Bör jag bara check folda i detta läget?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad var det för turnkort som landade då? Det spelar ju viss roll också.

Jag tycker att check-fold är uteslutet här på turn; du har en för stark hand för det. På det du beskriver är det också alldeles för lite info för att redan på floppen definiera hans range till enbart set. Det finns ju t ex många toppar som inte kommer att släppa godvilligt bara för att du raisar. Lägre tvåpar och drag (som ev också kan plocka upp ett färgdrag på turn?) är också fullt möjliga. Ni sitter runt 100bb djupa, så även en relativt tight spelare bör ha en hel del händer som är tänkbara att han synar med i position mot en minraisare.

Raise-fold känns inte som nån orimlig turnlinje för min del. Alternativet är i så fall att checksyna, men då vill man ju gärna veta om brädan kan ha förbättrat dragmöjligheterna eller inte. Det är klart att att det är surt att tappa bort emot en fjärdedel av stacken här, men det är ju en rätt typisk situation man ofta hamnar i med just tvåpar när stackarna är hyfsat djupa. Jag är f.ö. långt ifrån säker på att det verkligen är fel att spela för stack här om vi saknar specifika reads åt något håll. Jag skulle normalt inte göra det själv, men har en gnagande känsla av att det kan vara en punkt jag är för vek på.

Ett ytterligare alternativ är förstås att försöka pottkontrollera om vi inte upplever brädan som extremt dragig. Det skulle i så fall betyda att vi nöjer oss med att syna på floppen bara och sen checksynar turn oavsett kort, innan vi gör en slutlig utvärdering av läget på river.

Länk till kommentar

Turn var en 9:a som inte gav några möjliga färgdrag. tror du uppfattade det jag skrev fel för det är orginal raisaren från mellan pos som synar min checkraise jag gör mot cutoff. Alltså synar mellan pos min checkraise på tot 870 utan att ha stoppat in en enda marker på floppen.

Att jag tror att han har set typ 99% av gångerna i denna situation är p.g.a hans check på floppen. Men som sagt tycker jag inte man kan vara så pass säker på det att jag kan check folda turn men är intresserad av vad andra tycker.

Han bör knappast ha AT eller överpocket för dom händerna kan han väl inte checka floppen med? En hand som är möjlig i hans raise range pre är 57 suited och den kan kanske stämma överense med hur han spelar floppen men den handen är väl utesluten när han raisar mig på turn? så där tycker jag vik är givet men kanske har fel?

Länk till kommentar

De känns ju helt klart som en stark hand. Men om du säger att du är 99% säker på att han har set känns c/c turn bättre än b/c eller b/f. Tror absolut inte de är fel att pottkontrolla med tanke på hur action har varit, känns ganska nötigt. Killen sitter väl på 77/55 (tror inte han minraisar pre med TT) eller möjligtvis 99 som turna set med..

Länk till kommentar