Gå till innehåll

Dåliga spelare med tur!

Neelix

Recommended Posts

Finns det ngt värre än dåliga spelare med tur!!! Jag har spelat mot så

dåliga spelare på B2B nu att man undrar hur de kan spela. Några namn ohhling, pricken20, Tulleboy23, printz m m. De är helt sjukt dåliga. Men ändå så vann de. Finns inget värre än när katastrofalt dåliga spelare vinner. Som tur var så backade jag inte speciellt mkt. Men bara se på dem får mig att må illa. Nackskott borde det vara på dem. De förpestar poker som sport med deras spel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är dom som donerar pengar i längden om dom nu är så dåliga som du säger. Fish; can´t live with them, can´t live without them.

Men häng inte ut dom här för dom kanske läser detta och tar illa upp, en dålig session gör inte dom till dåliga spelare (även om det oftast är så)

Länk till kommentar

Jo det är klart att det är de som ger oss pengar :D Tror inte att de tar illa upp av att nämnas, de kanske rent av blir stolta!!!

Skulle vara så roligt att sitta bredvid när de spelar och höra hur de tänker i de olika situationerna. Själv spelar jag också med huvudet

under armen ibland.

Länk till kommentar

Neelix, ar du serios eller?

Du glomde namna mitt namn, ubersanta... jag ar ocksa en av de superdaliga spelarna med sjukt mkt tur.

Anda lyckas jag vinna i langden.

Kan det vara sa att dessa spelarna har en mkt looseaggro stil som gar ut pa att satta manga draghander och sen vinna stora potter. Tror det heter att spela pa implicita odds.

Jag har sjalv spelat mkt mot dessa som du har namnt. Och visst, de spelar mkt pa draghander, men de ar inga daliga spelare.

Länk till kommentar

Sätta draghänder hoppas jag alla försöker. Iaf till någorlunda hyfsade odds. Sedan beror det helt på vilken spelare man möter. I ett fall som ubersanta så försöker man träffa ngt hyggligt så tar man in med degen sedan som du ofta inte vill lägga TPTK t ex.

Länk till kommentar

Spelar man väldigt många händer så ska man väl procentuellt få in en del bra händer. Några av de spelarna jag nämnde är ju inte direkt Doyle klass utan de är mest med utan att visa den där aggressiviteten, förutom du då über. Sådana spelare respekterar jag. In i potten och hugga/ta.

Länk till kommentar

Jag har mött dig alldeles för lite för att veta hur bra/dålig du är. Det enda jag vet att det är fina potter vid de borden du sitter. Så ibland letar man upp dig för att få in lite i kassan :D Det kanske inte är du som förlorar men du lyckas trissa upp potterna bra.

Länk till kommentar

Nu har jag spelat mot dig uber. Du är en mkt konstig spelare. Du kanske

vinner ibland men anser dig dålig.

vill inte avsloja for mkt, men jag vinner inte bara ibland... utan konstant

edit: men mig spelar det faktiskt ingen roll om min image ar "dalig slaskspelare med tur". Fortsatta att tro det ;)

Länk till kommentar

Jag har mött dig alldeles för lite för att veta hur bra/dålig du är. Det enda jag vet att det är fina potter vid de borden du sitter. Så ibland letar man upp dig för att få in lite i kassan :D Det kanske inte är du som förlorar men du lyckas trissa upp potterna bra.

Det finns ju faktiskt en tanke bakom detta :)

Länk till kommentar

Säga vad man vill men ibland blir åtminstone jag trött på det här med "kan du inte slå de usla spelarna är du själv en usel spelare".

Visst, i regel (utan undantag?) plussar man i denna uttjatade "längd" mot idioterna men det finns sessioner då man faktiskt inte spelar tillräckligt med händer för att nå upp till "längden". Ibland vill det sig t.o.m. så illa att man stöter på någon nisse vars far med största sannolikhet vikarierar som riggad dealer för dagen och man ser sina slantar rinna iväg snabbt och säkert till pajasen mittemot.

Häromdan stötte jag på en kille som när jag fick nog och lämnade bordet satt på $700 (7 inköp). Nu snackar vi om en ganska slaskig kille och jag vet inte vad han vet som inte jag kommit på angående implicita odds men efter att han hittat all in-synen preflop med T6s mot mina QQ och klonkat triss på turn-river samt utnyttjat klonkarskillsen igen med floppad trefärg mot TPTK för att sno ytterligare ett inköp då färgen satt, inte fan satt jag hemma med mjukisbyxor och mös framför datorn bara för att jag fick spela mot snubben.

Länk till kommentar

• 2 weeks later...

Tror det är mkt slask på b2b pga avsaknaden av trackers. Pratar då om de duktiga spelarna.

Idag tex re-raisade jag hårt en utg-raise med AA. Floppen kom 3-3-4. Jag förlorade alla mina pengar mot 3-6s. Killen tänkte att han spelat på de implicita oddsen helt korrekt. I pokertracker skulle det stå - (STORT MINUS) på det spelet.

Han vinner säkert i längden ändå, men skulle vinna mer i längden på att spela Rätt!

Igen i hela världen kan spela 3-6 mot mina AA och ha EV+ på det.

Länk till kommentar

Visst, i regel (utan undantag?) plussar man i denna uttjatade "längd" mot idioterna men det finns sessioner då man faktiskt inte spelar tillräckligt med händer för att nå upp till "längden".

Ingen session kommer i närheten av "längden" och ingen enskild session är det minsta indikativ för din långsiktiga förväntan. Och ja, man kommer få dyngstryk av spelare man har rejält positiv förväntan mot, det är därför de omtalade bankrullekraven är så höga.

Länk till kommentar

Igen i hela världen kan spela 3-6 mot mina AA och ha EV+ på det.

Tror iofs inte det stämmer om man har väldigt djupa stackar och du spelar dina AA förutsägbart. En kraftig reraise mot en raise UTG indikerar ju KK eller AA hos många spelare.

Om man då har riktigt djupa stackar kan man ju spela vilken skit som helst, och veta att om man träffar tvåpar eller bättre (och ingen A eller K kommer på brädan) så tar man alla dina pengar. Annars förlorar man inget mer än preflopsynen. (undantaget förstås när man träffar drag)

Men då ska du antagligen vara jävligt förutsägbar (som många är), samt att stackarna säkert ska vara 3-400 bb.

Länk till kommentar

Nu fick jag också bekräftat - i chatten - att jag är en dålig spelare med tur.

Limpade med A2s på knappen efter att ALLA hade callat, Fick ett nötdrag. Första killen gick all-in med, 3 på han synade.

A på turn, 2 på river. Blev ett jävla liv sen.

Länk till kommentar