Gå till innehåll

Casha ut med check!


Recommended Posts

Hej,

 

Hade en tankställare inatt beträffande cashouts via check? Man får jättebra kurs, inga växlingsavgifter och heller inga avgifter hos banken.

 

Gäller EU-site, vinsterna är skattefria men är det något jag måste redovisa i deklarationen? Bokförs checken på något vis inom bank&myndigheter som SKV sedan kommer att ifrågasätta om jag ej anger i deklarationen?

 

Tack på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tog ut med check ett par ggr typ 2006 eller nåt. Tror banken tog 150 kr avgift och det dröjde 3 veckor innan man fick pengarna.

 

Men nu svarar ni ju inte på frågan, det där har jag redan löst..

 

Kanske ska tillägga att det jag undrar är om det är nödvändigt att göra ändringar i deklarationen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Löste in checker på löpande band när jag började lira på nätet för typ 10 år sen då det inte fanns några andra alternativ för cashouts. Aldrig nåt som dök upp i deklarationerna.

 

Kanske är vid samma summa som på utlandsinsättningar på +150k de rapporterar inlösta checker oxå?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om pengarna till checken finns på banken.

 

Så bankerna skulle göra det helt gratis utan minsta lilla avgift bara för att vara bussiga? Skulle inte tro det..

 

På iaf Nordea senaste gången jag löste in check kostade det 120kr och förutsatte att man då hade konto och redan hade minst motsvarande summa på banken. Hade man inte det så var alternativet att de löste in den via nån sorts inkassoföretag och då kostade det helt plötsligt 800kr.

 

Nöten var att ha en personlig bankman, då var det aldrig nåt strul.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Löste in checker på löpande band när jag började lira på nätet för typ 10 år sen då det inte fanns några andra alternativ för cashouts. Aldrig nåt som dök upp i deklarationerna.

 

Kanske är vid samma summa som på utlandsinsättningar på +150k de rapporterar inlösta checker oxå?

 

Ja, exakt. Har redan rett ut det där. Alla svar hittills är off topic... Givande 8-)

 

Lite givande iaf :eek:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...