Gå till innehåll

Hur påverkar Bonushorandet ditt spel?


QoS

Recommended Posts

Senaste dagarna så har vi översköljts med generösa bonusar från Partynätverket.

 

Redan sen $500-bonusen hos Empire som började tidigare i sommar märkte jag av att jag har en tendens att spela mycket lösare och rent ut sagt slarvigare när det finns en större bonus att spela hem.

 

Just i $500-fallet känns det inte så faligt att man ligger runt $50 back just nu, men nu så fick jag $100-bonus hos Party som måste spelas in innan nästa helg, något som påverkat mitt spel jäkligt negativt! :(

 

Dels stressen att sitta och spela händer när jag egentligen inte har tid/lust, sen att jag tänker att jag kan gå back (ligger -$140 just nu då :() eftersom det ändå är bonus.

 

Frågan är om man en spelare som jag inte skulle tjäna mer på att spela utan bonushets? Nån som har liknande tendenser och vill dela med sig av lite tips? :)

 

- QoS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har aldrig spelat med bonusar eftersom jag är minderårig och det var inte lätt att få päronen att öppna ett konto åt mig på lads, så jag håller mig borta från andra siter tills jag är 18, så jag har ingen egen erfarenhet.

 

Dock tycker man ju att ett stort steg på vägen att lösa problemet är att identifiera det. Nu vet du att du spelar slaskigare, då borde det ju inte vara lika svårt att bara låtsas som om bonusarna inte fanns där?

 

Vad jag undrar är, vad tjänar bäst? En QoS som spelar sitt A-game utan bonusar med i bilden, eller en QoS som spelar slarvigt men med bonusar med i bilden som ger deg? Har du någon statistik själv?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag brukar också tänka så, "jag får endå ut en bonus snart så då spelar den här lilla förlusten inte så stor roll". Men jag tror inte att det har så stor inverkan på mitt spel, möjligen att jag tar förluster lite lättare (vilket ju är positivt).

Det bonusarna har störst inverkan på är på vilken site jag spelar, eftersom jag under hela min snart två månader långa pokerkarriär ständigt har spelat för att få ut en bonus. När jag får ut bonusen, går jag vidare till nästa sida.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Generellt sett så blir jag nog ännu tightare när en bonus väntar och försöker samla ihop rakeade potter, vilket i sin tur gör att pokerspelet går bättre :)

 

De senaste bonusarna har faktiskt varit riktigt lukrativa - jag kände att det var dags att lära mig lira NL, så jag tänkte att jag bara behöver undvika att gå back mer än 100$, vilket slutade med att jag fick upp ögonen för NL. Bonusen blev allltså någon slags gratis pokerskola.

Nu när jag gått över till NL går det ännu snabbare att cleara bonusar, samtidigt som jag vinner mer från fiskarna än någonsin!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror det blev extra tydligt nu när det var så kort tid på Party-bonusen, jag sitter för länge och känner att jag måste spela marginella händer för att nå rake-gränsen. :(

 

Jämför man t ex mot Pacific så är mitt resultat inom Party en katastrof, men det kan också beror på att det är större andel tomtar på Pacific.

 

Det bästa är nog om det är en bonus som passar min personlighet, dvs. mer något som liknar en rake-kickback, att man får tillbaks över tiden istället för att sitta och intensivt under press och få ut mycket bonus.

 

Jag funkar helt enkelt mindre bra under den här typen av stress - hjälp mig Dr. Phil! :D

 

* Så kom jag på att det här känns nog mer som en tråd om strategi, så den flyttas till Pokerteori - modererar mig själv! :) *

 

Enjoy! :)

 

- QoS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror att det är ett ganska vanligt problem/fenomen faktiskt.

 

Personligen ställs jag inför följande problem, siffrorna är exempel:

 

Site x snittar jag 25$ per timme, utan bonus.

Site y snittra jag 8$ i timmen och med bonus ca 18$.

 

Alltså går jag ner i expected $/h genom att jaga en bonus på site y, antingen genom att uppläget med inköp, spelarfloran är annorlunda, fler/mindre spelare per flop och en massa andra faktorer som inte passar mitt spel. Ändå sitter jag där och försöker clera bonusar lite nu och då på sida y, frågan är VARFÖR? Är det för att variansen och/eller std avvikesle är lägre på sida y med bonus, nä tydligen inte... Alltså lurar jag mig själv i tron om att jag givetvis hinner med att clerar den bonusen utan att sätta av tid från spel på sida x. Detta är givetvis inte så, allt för ofta (dvs varje gång man befinner sig där) sitter man alltså och spelar på sida y (det är ju också det som siten vill, med sin bonus) istället för på sida x. Usch.

 

Spelar man dessutom sämre, lösare osv som QoS verkar göra kan siffrorna vara än värre... Jag hoppas att du håller koll på dina sessions QoS?!?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror det blev extra tydligt nu när det var så kort tid på Party-bonusen, jag sitter för länge och känner att jag måste spela marginella händer för att nå rake-gränsen. :(

 

Klantigt att du lirar FL isåfall :)

NL25$ kan du sitta o folda dig till bonusen på, och spela endast med AK,AQ och PP för att träffa triss etc.

0.75$/runda, 500 händer = 50 rundor = 37,5$ utan att spela en enda hand.

 

Själv gjort så på "några" empire500$ :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mte, för sent! Har du skrivit det så är det bindande! ;)

 

Och svaret är JA! :)

 

baller, kolla på sessioner är för dom svaga! ;)

 

Jag uppdelat min stat per sajt/nätverk och det är väldigt tydligt hur bonusarna påverkar mitt spel på Party. :(

 

Just nu står jag och väger mellan att spela 500 händer för $100 eller 2500 händer för $500 på Empire, jag lurar mig själv eftersom det känns som bättre deal på $500-bonusen eftersom det är +100%. Men det är egentligen två likvärdiga erbjudande eftersom jag i princip får $100 per 500 händer, och antagligen skulle spela bättre med den mindre av dom två.

 

- QoS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jezaja, jag är lite orolig för att jag ska öka min förluster ännu mer med NL, men det kanske är svårt att göra sämre än det jag gjort nu på FL. :)

 

Hur många bord spelar du och vad snittar du i antal rake-ade händer när du kör med den taktiken?

 

- QoS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelar tightare när jag ska spela för att få en bonus och då går det också bättre. Har mest spelat för att få ut bonus på sista tiden och det kan ju faktiskt även vara så att jag utvecklats som spelare. Vilket inte är helt otroligt då jag är nybörjare

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

QoS: Tre bord samtidigt supertight och aggresivt.

 

Du förlorar mkt mer på FL på den nivån, blir farligt mkt svängningar när man inte kan betta bort drag för superfiskarna som tycks sätta alla insides och enouts.

 

Gäller att akta sig för att spela för mkt ur blindsen om man verkligen inte har bra kort. Ända som kan ses farligt, annars går det nog ganska jämnt upp med den taktiken om man får lagom med händer.

 

Sätter man mkt så kan du räkna med ett par hundra pix upp

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att spela för många bord är också ett symtom som kan sänka $/h när man spelar för att cleara bonus, om man istället för att normalt spela tex 2 bord (eller ett) försöker man få loss bonusen lite snabbare genom att då spela fler bord, då är man genast ute på hal is...

 

Bonus skall istället ses som rakeback och istället för den distraktion/gissel det ofta kan bli... :roll: lättare sagt än gjort.. :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Jag har ett liknande problem. Är hyfsat duglig på FL men en katastrof på NL/PL (förutom i den sammetsdröm som heter mörkpoker). Tipset att sitta och folda till sig bonusar på NL har fått riktigt otrevliga konsekvenser. Precis som de flesta andra blev jag smått lyrisk över Empires senaste $500-bonus och tänkte cleara den på NL/PL-borden. Tryckte in $500 och tog någon dag senare ut $600. Då hade jag fått $150 i bonus och dessutom tjänat ca $50 på FL. :(

 

Sensmoral: Spela inte på en nivå där du inte känner dig bekväm. :idea:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sensmoralen är också följande, om man inte kan spela exakt like många bord, samma nivå som vanligt, samma typ av spel och samma typ avmotståndare som man normalt spelar mot är bonushorande en förändring. Visst finns det spelare som lätt anpassar sig efter nya förutsättningar, men det finns lika många som inte gör det och tillhör amn den senare gruppen skall man ta det försiktigt med bonushorandet och i alla fall överväga noga om man tjänar något mer på att lira på en bonus tripp istället för att grinda på.

 

Man kanske går från normala 2 bord till 4 bord (helt plötsligt 2ggr så mycke besluti minuten), man kanske måste avverka 1000 rakade händer på en vecka vilket man normal hinner med på en månad osv osv

 

Så länge man tänker sig för och inser att det inte är gratispengar så är det go annars ska man låta bli...

 

(edit: läste första sidan igen och nu känns det som jag redan skrivit det här både två och tre ggr, well well, det får väl stå kvar i alla fall)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är i ett halvtidigt stadie av bankrollbygge så jag har horat runt på de olika IGMsajterna.

Jag började med en $500 insättning och en inställning att spela jävligt tight och aggressivt. Lirar på låga FL bord och det har funkat väldigt bra. (På fullbord med hög medelpott får man kanske 6 rakade händer per varv).

Vetskapen att bonusen inte clearas förren jag spelat de 500 händerna gör ju att man tightar till sig vilket leder till ett förhoppningsvis bra spel.

 

 

Just my 2 cents.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

garpen, välkommen till POKERFORUM.nu! :)

 

Frågor kring specifika bonusar och liknande tas lämpligen i Bonustråden osm du hittar i gruppen Onlinepoker.

 

Om du har ytterligare frågor relaterat till samma ämne föreslår jag att du fortsätter i tråden ovan.

 

Tänk också på att försöka rubricera dina funderingar eller frågor så bra som möjligt i ämnesrubrikerna.

 

Innan du fortsätter posta föreslår jag att du läser genom våra Forumregler och vår Postningsguide.

 

Låser och tar bort denna senare.

 

Enjoy! :)

 

- QoS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

garpen, välkommen till POKERFORUM.nu! :)

 

Frågor kring specifika bonusar och liknande tas lämpligen i Bonustråden osm du hittar i gruppen Onlinepoker.

 

Om du har ytterligare frågor relaterat till samma ämne föreslår jag att du fortsätter i tråden ovan.

 

Tänk också på att försöka rubricera dina funderingar eller frågor så bra som möjligt i ämnesrubrikerna.

 

Innan du fortsätter posta föreslår jag att du läser genom våra Forumregler och vår Postningsguide.

 

Låser och tar bort denna senare.

 

Enjoy! :)

 

- QoS

 

 

Du menar den specifika posten va? Tråden i sig har ju inget med bonusar att göra utan hur generella bonusar påverkar ens pokerspel? :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte om det här räknas men jag åpostar iaf ;)

 

Jag är inne på en $100 på Party Poker just nu, spelar på lägsta FL nivån då jag skall se till att fixa bonusen och sedan ta ut pengarna, eftersom jag inet normalt skall spela på den här nivån utan bara "fixar händer" så har jag som mål att gå runt. Jag har nu gått + $30 (om jag inte minns fel) så man kan väl säga att jag iaf lyckas hyffsat. Sen är väl saken mer att jag inte hör hemma på den här nivån och det påverkar väl mitt spel då jag kanske vinner för ycket och har en massa typer som synar allt... men jag klagar inte...

 

Spelandet borde bli påverkat eftersom varje hand är $.20 för mig vilket gör att jag inte tar en förlust lika allvarligt som jag annars kanske skulle gjort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...