glasvegas Postad 30 Juni , 2011 Författare Rapport Postad 30 Juni , 2011 Hur stort sample har du på nl20 eftersom du tkr du hanterar det? Känns bara insane, med tanke på du skrev ngt inlägg ovan; 10 inköp back TIIIILT. Hur kan du tycka att du inte spelar med scared money då om du kör med 20bis? Jag skrev iofs att jag ska gå upp till nl50 vid 25 inköp, men att jag tycker brm-regeln med 20 bi funkar också. När jag backade tio inköp var jag rätt tiltad, men jag spelade också många bord. Sedan gör ju variansen i poker att man ibland vinner och ibland förlorar. Om jag har tre plussessioner på tex 350€ sammanlagt, och sedan en backsession på 200€ så är jag upp 150€ över de fyra sessionerna. Om jag lirar max 3 bord i taget på nl50€ och försöker lira mitt a-game och jobbar på min tiltkontroll med hjälp av instruktioner från böcker jag tycker är bra i ämnet, så är jag övertygad att 25 buy-ins räcker på nl50€. Speciellt om jag följer strikt stop-loss och klarar av att gå ner i nivå om jag förlorar många inköp i rad. Citera
fiskpatte747 Postad 30 Juni , 2011 Rapport Postad 30 Juni , 2011 Fler inköp än 25 på en nivå jag hanterar? Känns jävligt br-nitigt, vilket iofs inte är något dåligt, men jag känner inte att jag spelar med scared money med 25 inköp så jag tar hellre en shot och kliver ner om jag springer dåligt i början. Tycker brm-regeln med 20 buy-ins för cg's och 40 buy-ins för sng's fungerar bra på micro/low-stakes, men alla är vi olika! Imorn får jag min rakeback och kommer då ha en rulle på ca 1100€. Slänger upp lite juli-mål och övriga regler för den "nya" nivån (nl50€) imorgon. Eftersom du hastigt gick ner från NL50 till NL10, och sen nu torskade 10 inköp så hade jag gjort det för att känna mig trygg. Ser inte någon direkt nackdel med det förutom att det tar lite längre tid. Segt att halvera rullen då och då. Bara vad jag hade gjort. Citera
glasvegas Postad 30 Juni , 2011 Författare Rapport Postad 30 Juni , 2011 Eftersom du hastigt gick ner från NL50 till NL10, och sen nu torskade 10 inköp så hade jag gjort det för att känna mig trygg. Ser inte någon direkt nackdel med det förutom att det tar lite längre tid. Segt att halvera rullen då och då. Bara vad jag hade gjort. Det ska dock tilläggas att jag i min downswing från nl50 till nl10 hade ett all-inEV som visade + trots att jag backade nästan 800€. När man får in pengarna som stor favorit men knappt kan vinna en pot är det svårt att göra pengar på poker. Men jag vet också att det jämnar ut sig i längden och har som mål att se poker långsiktigt och utvecklas. Jag känner mig redo för nl50€ men jag har även den här dagboken för att få tips och åsikter från andra pokerspelare, och därför tänker jag lyssna på dig och ta det lugnt ett tag till. Jag stannar på nl20€ och bygger rullen lite till, och går sedan upp när jag har en stadig rulle som tål att torska några utdragningar och flippar utan att det skalar av allt för många % av min totala bankrulle. Jag går upp till nl50€ när bankrullen når 1500€ istället, så har jag 30 buy-ins att leka med. Tills dess stannar jag på nl20€ och kommer även testa att spela lite nl40€ (dock väldigt dålig trafik på nl40-borden, tyvärr) när jag finner värde på borden. Antagligen for the best. Känns lite småsegt dock. Som att det är nåt att skämmas för. Eller åtminstone något man inte vill inse. -Hej. Mitt namn är Roller, och jag... jag.. (djup suck) ..jag är en bankrollnit. (ett gäng erfarna bankrollnitar i kör): -Heej Roller. Citera
fiskpatte747 Postad 30 Juni , 2011 Rapport Postad 30 Juni , 2011 Det ska dock tilläggas att jag i min downswing från nl50 till nl10 hade ett all-inEV som visade + trots att jag backade nästan 800€. När man får in pengarna som stor favorit men knappt kan vinna en pot är det svårt att göra pengar på poker. Men jag vet också att det jämnar ut sig i längden och har som mål att se poker långsiktigt och utvecklas. Been there. Precis därför jag är bankrollnit=) Du styrker ju bara vad jag säger;-) Jag känner mig redo för nl50€ men jag har även den här dagboken för att få tips och åsikter från andra pokerspelare, och därför tänker jag lyssna på dig och ta det lugnt ett tag till. Jag stannar på nl20€ och bygger rullen lite till, och går sedan upp när jag har en stadig rulle som tål att torska några utdragningar och flippar utan att det skalar av allt för många % av min totala bankrulle. Jag går upp till nl50€ när bankrullen når 1500€ istället, så har jag 30 buy-ins att leka med. Tills dess stannar jag på nl20€ och kommer även testa att spela lite nl40€ (dock väldigt dålig trafik på nl40-borden, tyvärr) när jag finner värde på borden. Antagligen for the best. Känns lite småsegt dock. Som att det är nåt att skämmas för. Eller åtminstone något man inte vill inse. -Hej. Mitt namn är Roller, och jag... jag.. (djup suck) ..jag är en bankrollnit. (ett gäng erfarna bankrollnitar i kör): -Heej Roller. Citera
eddor Postad 30 Juni , 2011 Rapport Postad 30 Juni , 2011 Det ska dock tilläggas att jag i min downswing från nl50 till nl10 hade ett all-inEV som visade + trots att jag backade nästan 800€. När man får in pengarna som stor favorit men knappt kan vinna en pot är det svårt att göra pengar på poker. Men jag vet också att det jämnar ut sig i längden och har som mål att se poker långsiktigt och utvecklas. Jag känner mig redo för nl50€ men jag har även den här dagboken för att få tips och åsikter från andra pokerspelare, och därför tänker jag lyssna på dig och ta det lugnt ett tag till. Jag stannar på nl20€ och bygger rullen lite till, och går sedan upp när jag har en stadig rulle som tål att torska några utdragningar och flippar utan att det skalar av allt för många % av min totala bankrulle. Jag går upp till nl50€ när bankrullen når 1500€ istället, så har jag 30 buy-ins att leka med. Tills dess stannar jag på nl20€ och kommer även testa att spela lite nl40€ (dock väldigt dålig trafik på nl40-borden, tyvärr) när jag finner värde på borden. Antagligen for the best. Känns lite småsegt dock. Som att det är nåt att skämmas för. Eller åtminstone något man inte vill inse. +1. Bra där, kommer gå snabbt. Gl med grindet och hoppas du får en stabil resa så är du uppe på nl50 snabbt Citera
glasvegas Postad 1 Juli , 2011 Författare Rapport Postad 1 Juli , 2011 Hur är värdet på svs nu för tiden? Funderar på att flytta rullen till någon ongamesite eller svs. På ongame kan jag skaffa 60% rakeback, nackdelen med svs är ju att man inte kan få någon rakeback, men å andra sidan är det ju rekordlåg rake på svs... Befinner mig nu på microgaming med 60% rb, men tycker det är halvdålig trafik och sjukt mycket regs. Jag gillar entraction men tyvärr för mycket regs där också. Hjälp mig med min beslutsångest, ska jag stanna på microgaming, flytta till ongame, eller flytta till svs?? För- och nackdelar: Ongame +Mycket fisk (??????) +60% rakeback -Man spelar med $ (eller hur?). Föredrar att spela med €. -Ful design på borden (kanske fixat nu efter den stora uppdateringen som skedde häromdagen?) Microgaming +Sköna bord om man vill lira fler än 6 samtidigt / bra design på siten. +60% rakeback +Har hela min rulle här atm -Regtätt Svs +Låg rake +Mycket fisk (????) +SEK -Max 5 bord samtidigt (???) -Ful design/mjukvaran känns 100 år gammal. -Ingen rakeback, (rb är otroligt skönt under be/loss-perioder). Citera
eddor Postad 1 Juli , 2011 Rapport Postad 1 Juli , 2011 Hur är värdet på svs nu för tiden? Funderar på att flytta rullen till någon ongamesite eller svs. På ongame kan jag skaffa 60% rakeback, nackdelen med svs är ju att man inte kan få någon rakeback, men å andra sidan är det ju rekordlåg rake på svs... Befinner mig nu på microgaming med 60% rb, men tycker det är halvdålig trafik och sjukt mycket regs. Jag gillar entraction men tyvärr för mycket regs där också. Hjälp mig med min beslutsångest, ska jag stanna på microgaming, flytta till ongame, eller flytta till svs?? För- och nackdelar: Ongame +Mycket fisk (??????) +60% rakeback -Man spelar med $ (eller hur?). Föredrar att spela med €. -Ful design på borden (kanske fixat nu efter den stora uppdateringen som skedde häromdagen?) Microgaming +Sköna bord om man vill lira fler än 6 samtidigt / bra design på siten. +60% rakeback +Har hela min rulle här atm -Regtätt Svs +Låg rake +Mycket fisk (????) +SEK -Max 5 bord samtidigt (???) -Ful design/mjukvaran känns 100 år gammal. -Ingen rakeback, (rb är otroligt skönt under be/loss-perioder). Ongame är det mycket fisk på, går dock inte jämföras med svs. Man spelar med $ och designen är väl inte underbar, men är bara att stänga av alla animationer,avaterer osv under inställningar (då tkr iaf jag det blir skönare). Bra trafik med. Svs är det ju extremt mkt fisk på, men om du kommer upp på nl800/nl1000sek så börjar det droppa in ganska mkt regs, spec här från pf 5bord samtidigt är max, men hört att man kan bugga upp det om man lirar i web klienten Så min röst hamnar iaf på ongame. Citera
Megadeth Postad 1 Juli , 2011 Rapport Postad 1 Juli , 2011 Rakebacknits är förbjudna på SVS, så välj ongame! Citera
glasvegas Postad 2 Juli , 2011 Författare Rapport Postad 2 Juli , 2011 Kommer börja om på svs. Känner att det kan vara bra för mig att inte rakebackhora, utan istället fokusera på att spela bra poker. Lite det som var idén med dagboken från början, men glömdes mer eller mindre bort någonstans på vägen. Återkommer när jag satt in pengar på svs. Citera
glasvegas Postad 9 Juli , 2011 Författare Rapport Postad 9 Juli , 2011 Har varit en pokerfri månad hittills, men nu har jag satt in 2000kr på svenska spel. Börjar alltså med 20 buy-ins på nl100kr med 100bb inköp (på svenska spel kan man ju köpa in för 200bb också vill jag minnas). Förhoppningsvis är det lite mer fisk på svs än på microgaming som var galet regtätt. Eftersom det inte finns rb på svs så sitter ju inte folk och rakebackhorar iaf, så sidan ska nog passa mig perfekt eftersom jag vill fokusera på bra poker istället för att rb-grinda. Kommer köra med ganska strikta br-krav den här gången, tänkte mig 40bi med 100bb-inköp (20bi med 200bb-inköp) på varje nivå som gräns. Börjar alltså med för få inköp på nl100kr, men 20bi ska förhoppningsvis vara nog på denna nivå. Jag kommer ha en stop-loss på 4 inköp som jag måste följa strikt den här gången. Backar jag 4 inköp så är det slutspelat för dagen. Ska se om jag kan få HEM att funka tillsammans med svs nu. Första riktiga sessionen blir nog imorn eller på månad då jag har ganska fullt upp med annat skoj just nu! Vill inte sätta upp för höga mål den här gången så jag sätter upp ett blygsamt mål att ha 15.000 i bankrullen innan sommarens slut. Visar det sig att jag är be eller visat toppresultat som är det dubbla kvittar egentligen. Mer för att det är motiverande att ha ett mål. Den här gången kommer jag inte satsa på att få in så mycket volym som möjligt, utan istället utvecklas och se till att krossa varje nivå innan jag kliver upp. Kommer lägga fokus på spelet istället för resultaten. Ska försöka att ha lite skoj på vägen också. Nu hoppas vi på lite insättningsmedrigg. Citera
glasvegas Postad 9 Juli , 2011 Författare Rapport Postad 9 Juli , 2011 Varför läser inte HEM in alla händer från svs pokerklient? Går detta att fixa? Testspelade en halvtimme och HEM säger +61kr fast resultatet egentligen är +110kr... Sedan vet jag inte hur man gör för att se motståndarnas hålkort efter showdown? Citera
icecreem Postad 9 Juli , 2011 Rapport Postad 9 Juli , 2011 Varför läser inte HEM in alla händer från svs pokerklient? Går detta att fixa? Testspelade en halvtimme och HEM säger +61kr fast resultatet egentligen är +110kr... Sedan vet jag inte hur man gör för att se motståndarnas hålkort efter showdown? Kan vara att om du tex vinner en hand och leftar bordet tror jag inte hem får med det. Kan dock va fel men har för mig att jag läst det:P Kul att du är tebax:-D stort gl! Citera
glasvegas Postad 9 Juli , 2011 Författare Rapport Postad 9 Juli , 2011 Kan vara att om du tex vinner en hand och leftar bordet tror jag inte hem får med det. Kan dock va fel men har för mig att jag läst det:P Kul att du är tebax:-D stort gl! Vet vad du menar, men det har jag inte gjort och dessutom har jag läst i nån tråd här på forumet att det är nåt nytt fel med HEM som gör att den inte importerar alla händer på svs. Hoppas det går att åtgärda på något sätt. Tack så mycket, önskar dig detsamma! Citera
glasvegas Postad 10 Juli , 2011 Författare Rapport Postad 10 Juli , 2011 Svenska spel hälsar mig välkommen. Grabbed by Holdem Manager NL Holdem $1(BB) Replayer SB ($133) BB ($216) UTG ($165) CO ($85.24) Hero ($91.66) Dealt to Hero A:spade: K:spade: UTG raises to $3.50, fold, Hero raises to $12, fold, fold, UTG raises to $165 (AI), Hero calls $79.66 (AI) FLOP ($184) T:club: 2:club: 4:club: TURN ($184) T:club: 2:club: 4:club: T:heart: RIVER ($184) T:club: 2:club: 4:club: T:heart: J:club: Hero shows A:spade: K:spade: (Pre 53%, Flop 31.8%, Turn 39.8%) UTG shows A:club: K:heart: (Pre 47%, Flop 68.2%, Turn 60.2%) UTG wins $180 Citera
glasvegas Postad 10 Juli , 2011 Författare Rapport Postad 10 Juli , 2011 Svenska spel-fiskar, I think this is the beginning of a beautiful friendship. Grabbed by Holdem Manager NL Holdem $1(BB) Replayer BB ($62.53) Hero ($205) UTG ($148) UTG+1 ($48.39) CO ($210) BB posts (SB) $0.50 Dealt to Hero A:heart: A:club: UTG calls $1, UTG+1 raises to $3, fold, BB calls $2.50, Hero raises to $14, fold, fold, BB calls $11 FLOP ($32) 4:spade: 5:heart: 8:heart: BB checks, Hero bets $24, BB raises to $48.53 (AI), Hero calls $24.53 TURN ($129) 4:spade: 5:heart: 8:heart: Q:diamond: RIVER ($129) 4:spade: 5:heart: 8:heart: Q:diamond: Q:heart: BB shows J:spade: 3:spade: (Pre 17%, Flop 8.6%, Turn 0.0%) Hero shows A:heart: A:club: (Pre 83%, Flop 91.4%, Turn 100.0%) Hero wins $125 Citera
Kimzors Postad 10 Juli , 2011 Rapport Postad 10 Juli , 2011 Kommer börja om på svs. Känner att det kan vara bra för mig att inte rakebackhora, utan istället fokusera på att spela bra poker. Lite det som var idén med dagboken från början, men glömdes mer eller mindre bort någonstans på vägen. Återkommer när jag satt in pengar på svs. Man utvecklas inte direkt av att spela mot massa fiskar på svs, och det är sjukt mkt fiskar på de lägre nivåerna Citera
glasvegas Postad 10 Juli , 2011 Författare Rapport Postad 10 Juli , 2011 Man utvecklas inte direkt av att spela mot massa fiskar på svs, och det är sjukt mkt fiskar på de lägre nivåerna Mer fisk = lättare att klättra i stakes fort och bygga rulle för att spela på högre nivåer. Citera
Kimzors Postad 10 Juli , 2011 Rapport Postad 10 Juli , 2011 Sant, men skriv det då istället för att du vill utvecklas genom att spela bra poker mot massa fiskar. Du hör ju själv hur dumt det låter men gl iaf svs är alltid underhållande! Citera
Esactun Postad 10 Juli , 2011 Rapport Postad 10 Juli , 2011 Slutspelat för dagen, nu är det midsommarfirande som gäller! Märker att flickvännen börjar bli trött på att jag grindar så mycket också. Dagsresultat: +134€ / 1243 händer / 3,5 h Dagsgraf: Fina resultat idag, men sprungit förjävligt och ca 10 inköp under all-in EV som vanligt... NOOOT! RUN-GOOOOOOOOOOD Uhm, bara jag eller har du inte sprungit 10 inköp över EV? Citera
fiskpatte747 Postad 10 Juli , 2011 Rapport Postad 10 Juli , 2011 Uhm, bara jag eller har du inte sprungit 10 inköp över EV? NOOOT! RUN-GOOOOOOOOOOD står det ju. Han var lite rolig. Citera
Esactun Postad 10 Juli , 2011 Rapport Postad 10 Juli , 2011 NOOOT! RUN-GOOOOOOOOOOD står det ju. Han var lite rolig. Bah Citera
glasvegas Postad 10 Juli , 2011 Författare Rapport Postad 10 Juli , 2011 Sant, men skriv det då istället för att du vill utvecklas genom att spela bra poker mot massa fiskar. Du hör ju själv hur dumt det låter men gl iaf svs är alltid underhållande! Förstår att det lät lite dumt.. Förra månaden var världens hjärndödgrind som resulterade i be, ville mer poängtera att jag ska använda dagboken som ett redskap att utvecklas och klättra i stakes, inte fortsätta i samma spår som tidigare och bara whina/posta resultat. ..och tack, ska bli intressant att testa vattnet på svs och göra staten rikare. Citera
glasvegas Postad 11 Juli , 2011 Författare Rapport Postad 11 Juli , 2011 Ny Curb Your Enthusiasm-säsong! Som jag har längtat! Citera
glasvegas Postad 13 Juli , 2011 Författare Rapport Postad 13 Juli , 2011 Standardswings på 0.50/1kr va? Citera
Recommended Posts