Gå till innehåll

30.000 kr. 100 dagar.


glasvegas

Recommended Posts

  • Svars 392
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Vilken site lirar du på och hur får man denna deal? Du har typ 55% ? Skulle vara kul att testa om man får rakeback en gång i veckan (?)

 

Rakebackdeal är inget jag kan fixa. Om du läser mitt första inlägg i dagboken ser du att jag har 60% rakeback och lirar på en site på entractionnätverket. Att fixa 50-60% på entraction är enkelt, men som sagt inget jag kan fixa åt dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lägger ner pokern och universitetsstudierna och öppnar en pokersite istället tror jag. 8-)

 

Som du skriver är det skönt att lira med rakeback. Har aldrig förstått mig på folk som anser att det är så mycket bättre att t ex lira på SvS med 2.5% i rake utan rakeback, än någon site med 5% i rake med t ex 50% i rakeback. I slutändan blir det samma sak, men åtminstone jag tycker det är väldigt skönt att få in en summa som kan fungera som en säkrad "timlön" när man spelar, speciellt när man har en downswing är det fint att få in några tusenlappar varje vecka i rakeback.

 

Tycker det är ett farligt resonemang att hellre lira med 50-70% rb på en site med mycket regs för att ha en "säkrad" timlön istället för utan rb mot sämre motstånd (inte nödvändigtvis SvS)? Jag säger inte att Entraction är fel, men jag tycker att en stor skillnad mellan "grinder" och "learner" är att den senare inser fördelen av att lira där värdet vid bordet är bäst medan den förstnämnda fokuserar alltför mycket på volym och rb.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker det är ett farligt resonemang att hellre lira med 50-70% rb på en site med mycket regs för att ha en "säkrad" timlön istället för utan rb mot sämre motstånd (inte nödvändigtvis SvS)? Jag säger inte att Entraction är fel, men jag tycker att en stor skillnad mellan "grinder" och "learner" är att den senare inser fördelen av att lira där värdet vid bordet är bäst medan den förstnämnda fokuserar alltför mycket på volym och rb.

 

Jag förstår hur viktigt det är att hitta bord med bra värde, därför tableselectar jag som fan. Det är dock en enorm psykologisk fördel med rb, som "Kimzors" skrev. Jag har lirat på nästan alla pokernätverken och föredrar Entraction då jag gillar bordsdesignen, min rakebackdeal och tycker att det finns tillräckligt bra värde (dock inte den bästa man kan hitta). Jag hatar allt med svenska spels pokerklient bortsett från deras låga rake så dit flyttar jag inte över mina pengar... T ex microgamingnätverket och full tilt är åminstone på dessa nivåer lika nitigt som entraction. Jag fokuserar främst på mitt spel, inte volym och rakeback, men jag redovisar även min rakebackvinst i dagboken. Sedan kanske "säkrad timlön" är ett dåligt ordval, men jag tycker absolut att den psykologiska fördelen rb ger mig är positivt för mitt spel over-all. En morot för att jag ska orka lägga ner tid på pokern för att utvecklas osv. Sedan slipper jag göra uttag så ofta från bankrullen eftersom min rb sätts in på ett annat konto. Rakeback är klart fördelaktigt för mig, men alla är vi olika...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den här är rätt skön. Har bara ca 50 händer på fi men vet att han är kass och här skriker han i stort sett ut: "JAG HAR AA!" - allt från hans patetiska storlek på sin re-raise pre-flop till hans tvekande när han synar turn och river :mrgreen:

 

 

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $0.50(BB) Replayer

SB ($58.59)

BB ($50)

UTG ($57.71)

Hero ($219)

CO ($110)

BTN ($98.72)

 

Dealt to Hero J:spade: Q:heart:

 

fold, Hero raises to $1.75, fold, BTN raises to $4, fold, fold, Hero calls $2.25

 

FLOP ($8.75) 9:diamond: 8:heart: T:club:

 

Hero checks, BTN bets $5, Hero raises to $15, BTN calls $10

 

TURN ($38.75) 9:diamond: 8:heart: T:club: 4:heart:

 

Hero bets $29.06, BTN calls $29.06

 

RIVER ($96.87) 9:diamond: 8:heart: T:club: 4:heart: 4:club:

 

Hero bets $171 (AI), BTN calls $50.66 (AI)

 

Hero shows J:spade: Q:heart:

(Pre 15%, Flop 96.7%, Turn 100.0%)

 

BTN shows A:heart: A:club:

(Pre 85%, Flop 3.3%, Turn 0.0%)

 

Hero wins $195

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför kan jag inte bara folda min kåk som Phil Laak i senaste avsnittet av high stakes poker :mrgreen:

 

(Ja, jag vet hur illa min check på turn är...)

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $0.50(BB) Replayer

SB ($44.14)

BB ($50)

UTG ($10)

CO ($77.55)

Hero ($56.70)

 

Dealt to Hero 8:club: 8:heart:

 

fold, CO raises to $1.50, Hero raises to $5.25, fold, fold, CO calls $3.75

 

FLOP ($11.25) Q:diamond: Q:spade: 8:diamond:

 

CO checks, Hero bets $6, CO calls $6

 

TURN ($23.25) Q:diamond: Q:spade: 8:diamond: A:diamond:

 

CO checks, Hero checks

 

RIVER ($23.25) Q:diamond: Q:spade: 8:diamond: A:diamond: T:club:

 

CO bets $13, Hero calls $13

 

Hero shows 8:club: 8:heart:

(Pre 19%, Flop 83.1%, Turn 90.9%)

 

CO shows T:spade: T:diamond:

(Pre 81%, Flop 16.9%, Turn 9.1%)

 

CO wins $46.79

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Slänger upp en intressant hand från tidigare idag.

 

Jag har ca 1k händer på fi. Han spelar tight och agressivt, men han spelar något passivt pre-flop, han betar i stort sett alltid i position när han får chansen.

 

Varför jag är nöjd med mitt spel:

På flop c-betar jag såklart och får en syn. Här sätter jag honom på K/J, 9/10 eller nåt i den stilen. Jag slänger ut ett litet bet på turn på ungefär 50% av potten. Här får jag bara en syn. Tror inte han sätter mig på en 8 med halvkass kicker. På river kommer Q vilket ger honom stege med 9/10. Istället för att check-syna (han är definitivt kapabel att bluffa i position som jag skrev) så väljer jag att beta ut då jag inser att han nästan alltid re-raisar mig på flop med 9/10, så jag är inte speciellt rädd för stegen längre. Jag gillar att beta ut i den här situationen eftersom han antagligen synar med en dålig J, och eftersom han är reg har han definitivt stats på mig vilket säger att jag c-betar mycket, vilket gör att han ofta upplever min bet på river som bluff och kan herosyna ibland. När han re-raisar mig är jag såklart inte superbekväm, men jag vet att han definitivt kan floata med vilka kort som helst i position och jag insåg att jag tillräckligt ofta har bästa handen i den här situationen mot just den här spelaren. Jag synar och han visar kung hög = 100% bluff/float.

 

Ett bra exempel på hur viktigt det är med program som hold'em manager.

 

 

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $0.50(BB) Replayer

SB ($39.50)

BB ($55.10)

UTG ($60.90)

Hero ($63.84)

CO ($52.26)

BTN ($125)

 

Dealt to Hero 8:diamond: 9:diamond:

 

fold, Hero raises to $1.75, fold, BTN calls $1.75, fold, fold

 

FLOP ($4.25) 8:spade: 3:heart: J:diamond:

 

Hero bets $2.50, BTN calls $2.50

 

TURN ($9.25) 8:spade: 3:heart: J:diamond: 8:club:

 

Hero bets $5, BTN calls $5

 

RIVER ($19.25) 8:spade: 3:heart: J:diamond: 8:club: Q:spade:

 

Hero bets $14.43, BTN raises to $37, Hero calls $22.57

 

Hero shows 8:diamond: 9:diamond:

(Pre 41%, Flop 77.9%, Turn 100.0%)

 

BTN shows K:spade: T:heart:

(Pre 59%, Flop 22.1%, Turn 0.0%)

 

Hero wins $90.25

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ikväll fick jag in 687 händer på nästan två timmar. Slutade på -15€. Har gjort några riktigt dåliga spel mot äckliga nitregs som småtiltat mig lite, men jag har försökt spela mitt bästa och känner att jag spelat lugnt och balanserat trots något idiotspel. Känner att jag blivit mycket bättre på att hantera förluster sedan jag startade dagboken, men jag kanske inte ska säga så mycket än med tanke på att min största förlustsession hittills varit back två inköp... ;-)

 

Vad som är tiltande f.ö. är att min affe betalat ut ca 20% för lite i rakeback i måndags och vägrar svara på mina mail när jag frågar varför. :? Kan det vara en disciplinpåföljd för en tjänsteförseelse kanske? Enligt 15§ i LOA har han ju iaf följt lagen eftersom löneavdraget inte är över 25%.

 

Ska bränna upp den där jävla lagboken efter tentan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $0.50(BB) Replayer

SB ($50)

BB ($50)

Hero ($53.10)

UTG+1 ($31.79)

CO ($50)

BTN ($106)

 

Dealt to Hero A:club: Q:diamond:

 

Hero raises to $1.75, fold, fold, fold, SB raises to $5.75, fold, Hero calls $4

 

FLOP ($12) T:spade: A:diamond: 3:spade:

 

SB bets $6, Hero calls $6

 

TURN ($24) T:spade: A:diamond: 3:spade: J:club:

 

SB bets $12, Hero calls $12

 

RIVER ($48) T:spade: A:diamond: 3:spade: J:club: 7:heart:

 

SB bets $26.25 (AI), Hero folds

 

SB wins $45.60

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag har jag bara hunnit (eller ja... orkat) spela en kort session på lite drygt 300 händer. Hittade dock ett fint plus på 3 inköp (+150€). Svårt att hitta det riktiga suget att sitta och lira när man springer bra, lättare att grinda när man är back eftersom man vill bli break-even då, men å andra sidan är inte målet att grinda när inte motivationen finns! En bra pokerspelare väljer sina sessioner med omsorg och spelar endast när man vet att man kan spela sitt bästa. Eftersom jag inte haft speciellt stort sug eller tid att lira idag har jag kikat lite pokerinstruktionsvideor istället. Lärde mig bland annat att inte raisa 3,5*bb som standard pre, utan istället 2,5 eller 3 - speciellt på knappen är det dumt att standardraisa för stort pre.

 

BR: 1863€

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $0.50(BB) Replayer

SB ($74.93)

Hero ($47.74)

UTG ($77.24)

UTG+1 ($50)

CO ($57.11)

BTN ($26.13)

 

Dealt to Hero J:diamond: Q:spade:

 

fold, fold, fold, BTN calls $0.50, SB raises to $2, Hero calls $1.50, BTN calls $1.50

 

FLOP ($6) 8:spade: Q:heart: T:diamond:

 

SB bets $3.30, Hero calls $3.30, BTN folds

 

TURN ($12.60) 8:spade: Q:heart: T:diamond: 9:diamond:

 

SB bets $6, Hero raises to $16.50, SB raises to $69.63 (AI), Hero calls $25.94 (AI)

 

RIVER ($97.48) 8:spade: Q:heart: T:diamond: 9:diamond: 4:heart:

 

SB shows J:spade: K:club:

(Pre 73%, Flop 41.5%, Turn 96.6%)

 

Hero shows J:diamond: Q:spade:

(Pre 27%, Flop 58.5%, Turn 3.4%)

 

SB wins $94.48

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $0.50(BB) Replayer

SB ($74.93)

Hero ($47.74)

UTG ($77.24)

UTG+1 ($50)

CO ($57.11)

BTN ($26.13)

 

Dealt to Hero J:diamond: Q:spade:

 

fold, fold, fold, BTN calls $0.50, SB raises to $2, Hero calls $1.50, BTN calls $1.50

 

FLOP ($6) 8:spade: Q:heart: T:diamond:

 

SB bets $3.30, Hero calls $3.30, BTN folds

 

TURN ($12.60) 8:spade: Q:heart: T:diamond: 9:diamond:

 

SB bets $6, Hero raises to $16.50, SB raises to $69.63 (AI), Hero calls $25.94 (AI)

 

RIVER ($97.48) 8:spade: Q:heart: T:diamond: 9:diamond: 4:heart:

 

SB shows J:spade: K:club:

(Pre 73%, Flop 41.5%, Turn 96.6%)

 

Hero shows J:diamond: Q:spade:

(Pre 27%, Flop 58.5%, Turn 3.4%)

 

SB wins $94.48

 

Gillar inte hur du spelar handen alls. Preflop hade jag foldat eller 3-betat.

 

flop ok, turn synar jag bara och river likaså. Slår du om, får du rätt säkert bara syn av split eller nöt, och som i detta fallet degar han med nöten och du synar för i bästa fall split, men med tanke på hur mycket du redan investerat så måste du nästan ta synen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan verkligen inte vinna en hand idag.

 

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $0.50(BB) Replayer

SB ($53.03)

BB ($75.07)

Hero ($49.30)

UTG+1 ($78.73)

CO ($54.40)

BTN ($50)

 

Dealt to Hero T:club: K:club:

 

Hero raises to $1.75, fold, CO calls $1.75, fold, fold, BB calls $1.25

 

FLOP ($5.50) 2:spade: 4:heart: K:diamond:

 

BB checks, Hero bets $4.12, CO folds, BB calls $4.12

 

TURN ($13.74) 2:spade: 4:heart: K:diamond: K:spade:

 

BB checks, Hero bets $10.30, BB calls $10.30

 

RIVER ($34.34) 2:spade: 4:heart: K:diamond: K:spade: 7:spade:

 

BB bets $34.34, Hero calls $33.13 (AI)

 

BB shows K:heart: 7:heart:

(Pre 31%, Flop 20.8%, Turn 13.6%)

 

Hero shows T:club: K:club:

(Pre 69%, Flop 79.2%, Turn 86.4%)

 

BB wins $97.60

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle vara kul om man kunna vinna åtminstone EN flip idag...

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $0.50(BB) Replayer

SB ($50)

BB ($58.50)

Hero ($90.71)

CO ($51.50)

BTN ($53.32)

 

Dealt to Hero Q:club: Q:diamond:

 

Hero raises to $1.75, fold, fold, SB raises to $6.25, fold, Hero raises to $90.71 (AI), SB calls $43.75 (AI)

 

FLOP ($100) 7:heart: 7:club: 8:spade:

 

TURN ($100) 7:heart: 7:club: 8:spade: K:diamond:

 

RIVER ($100) 7:heart: 7:club: 8:spade: K:diamond: 4:heart:

 

Hero shows Q:club: Q:diamond:

(Pre 56%, Flop 76.0%, Turn 4.5%)

 

SB shows K:club: A:spade:

(Pre 44%, Flop 24.0%, Turn 95.5%)

 

SB wins $97.50

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1600 händer spelade och sessionen slutar på -23€. Känns fint att återhämta sig till nästan break-even för dagen med tanke på att jag var back 225€ som mest.

 

Dagens session är ett bra exempel på fördelen med rakeback som tidigare diskuterats i tråden - jag har lirat i 4 timmar med negativt reslutat, men om vi räknar in min rakeback för sessionen (48€), är jag upp 25€ för dagen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gillar inte hur du spelar handen alls. Preflop hade jag foldat eller 3-betat.

 

flop ok, turn synar jag bara och river likaså. Slår du om, får du rätt säkert bara syn av split eller nöt, och som i detta fallet degar han med nöten och du synar för i bästa fall split, men med tanke på hur mycket du redan investerat så måste du nästan ta synen.

 

 

 

Tack för kommentar. Gillar inte heller hur jag spelade handen, speciellt inte preflop som du skrev... Visst kan jag bara syna turn, men om han sitter på nötfärgdraget, två par eller set synar han nog ofta min raise också tänkte jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $0.50(BB) Replayer

Hero ($49.50)

BB ($71.05)

UTG ($57.72)

UTG+1 ($64.25)

CO ($56.70)

BTN ($50.36)

 

Dealt to Hero T:spade: 7:spade:

 

fold, fold, fold, BTN raises to $1.43, Hero raises to $4.79, fold, BTN raises to $11.15, Hero calls $6.36

 

FLOP ($22.80) 7:heart: T:club: K:diamond:

 

Hero checks, BTN bets $9.50, Hero raises to $19, BTN raises to $39.21 (AI), Hero calls $19.35 (AI)

 

TURN ($99.50) 7:heart: T:club: K:diamond: A:diamond:

 

RIVER ($99.50) 7:heart: T:club: K:diamond: A:diamond: 3:spade:

 

BTN shows K:heart: A:spade:

(Pre 62%, Flop 27.1%, Turn 90.9%)

 

Hero shows T:spade: 7:spade:

(Pre 38%, Flop 72.9%, Turn 9.1%)

 

BTN wins $96.50

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $0.50(BB) Replayer

SB ($50)

BB ($50)

Hero ($53.10)

UTG+1 ($31.79)

CO ($50)

BTN ($106)

 

Dealt to Hero A:club: Q:diamond:

 

Hero raises to $1.75, fold, fold, fold, SB raises to $5.75, fold, Hero calls $4

 

FLOP ($12) T:spade: A:diamond: 3:spade:

 

SB bets $6, Hero calls $6

 

TURN ($24) T:spade: A:diamond: 3:spade: J:club:

 

SB bets $12, Hero calls $12

 

RIVER ($48) T:spade: A:diamond: 3:spade: J:club: 7:heart:

 

SB bets $26.25 (AI), Hero folds

 

SB wins $45.60

 

 

Tycker nog man bör lägga AQ preflop i ett sådant läga. Du utstrålar mkt styrka med en raise från UTG och ändå får du en 3-bet från SB som är ur position. Känns som att det nästan alltid är AK eller QQ-AA.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför syna 4-bet med 710s?

 

 

Fi är entractions största nit och 4-betar mig endast med QQ och bättre. Träffar han inte floppen med AK försöker han bara checka ner och viker till donkbet på flop (har flera tusen händer på honom med anteckningar så detta vet jag). Träffar jag färg, stege, tvåpar osv får jag betalt om det inte ligger något överkort mot hans QQ eller KK (notera att även detta är jag säker på pga historik), så jag synar definitivt hans minimala 4-bet eftersom han har max 4 möjliga händer, dvs AK, QQ, KK och AA. Eftersom jag redan investerat 5€ är det helt okej att syna 6€ till när hans hand är så förutsägbar och jag vet att jag väldigt ofta får betalt när jag träffar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...