Gå till innehåll

Rocker10's SH Dagbok


Rocker10

Recommended Posts

Håller med föregående skribent.

 

Gäller att se på HUD-statistiken för vad det är. För min del tror jag inte jag ens skulle vara en vinnande spelare utan HUD. Lirar du bara ett bord så är HUD inte så viktigt dock.

 

Just att se den för vad den är, det är nog viktigt att påminna sig om. 3bet procent och post flopp siffror måste ju ha en herrans massa händer för att ge en rättvisande bild.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 347
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Satt mej ner rejält trött idag och spelade en timme. Var mot tufft motstånd som 3betta frekvent. Dum som jag var satt jag kvar vid borden och spelade ganska tight. Jag träffade såklart toppen av deras ranger (eller vad vet jag om det, visade sig så i alla fall). Resulterade i två inköp back.

 

Nu är min klena rulle ännu klenare. 2000 kr. Nu ska jag blanda in 0,5/1 bord också. Fortsätter köra 100bb inköp på samtliga. Kommer jag ner i 1500 kr så blir det enbart 0,5/1 till ev. räddning!

 

Så ni som hoppas på gulen, kanske får se den snart!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ge inte upp! Behåll lugnet och se det långsiktigt. Du skriver att du har ca 2000kr i rullen och lirar 1/2 med buy-in på 100bb dvs, 200kr buy-in. Detta är endast 10 inköp vilket gör att du definitivt lirar med "scared money", vilket du förnekar. På 0.5/1 har du 20 buy-ins vilket även det är knappt, men klart bättre. Fyll på bankrullen med mer pengar så slipper du få ångest när du springer dåligt. Vilken bankroll management som fungerar är väldigt individuellt, men 10bi är för lite även för en vinnande pokerspelare. Om du inte vill gå ner i nivå, vilket jag förstår, så tycker jag definitivt du ska slänga in minst ett par tusenlappar till i rullen eller endast hålla dig på 0.5/1 tills din bankrulle tillåter dig att lira 1/2.

 

Önskar dig lycka i pokern oavsett om du tar mitt råd eller kör Viktor Blom-bankrullekrav!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ge inte upp! Behåll lugnet och se det långsiktigt. Du skriver att du har ca 2000kr i rullen och lirar 1/2 med buy-in på 100bb dvs, 200kr buy-in. Detta är endast 10 inköp vilket gör att du definitivt lirar med "scared money", vilket du förnekar. På 0.5/1 har du 20 buy-ins vilket även det är knappt, men klart bättre. Fyll på bankrullen med mer pengar så slipper du få ångest när du springer dåligt. Vilken bankroll management som fungerar är väldigt individuellt, men 10bi är för lite även för en vinnande pokerspelare. Om du inte vill gå ner i nivå, vilket jag förstår, så tycker jag definitivt du ska slänga in minst ett par tusenlappar till i rullen eller endast hålla dig på 0.5/1 tills din bankrulle tillåter dig att lira 1/2.

 

Önskar dig lycka i pokern oavsett om du tar mitt råd eller kör Viktor Blom-bankrullekrav!

 

Tack för din input!

 

Som jag skrev tidigare så har jag nu gått ner till 0,5/1 för att försöka reparera. Ska nog köra 20 inköp till nästa nivå. Allt för att slippa sitta o gnida på 0,5/1 allt för länge. Sedan skott på 1/2 igen. Får hålla på så fram och tillbaka tills jag hittar den magiska formeln som kan hålla mig över ytan eller bättre på 1/2.

 

Jag vet att variansen kan va jäkligt grym på SH även för vinnande spelare. Men jag orkar liksom inte sitta och spela fullring. Det är helt enkelt själadödande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nån som vet någon duktig spelare på nivån? CS PROFFS har väl rykte om sig att vara stabil? Kanske någon av er som svarat här ? ;-)

 

Ja CS är säkerligen vinnande iaf. Lite väl spewig för min smak kanske men helt klart en av de bättre. De jag kan tänka mig plussar stadigast på 1/2 så här på rak arm är snusproffs och str1ke. Annars tycker jag att nivån på regsen blivit sämre än tidigare, eller så har man själv blivit bättre. Finns riktigt många rena NIT-regs som aldrig gör livet surt för en.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja CS är säkerligen vinnande iaf. Lite väl spewig för min smak kanske men helt klart en av de bättre. De jag kan tänka mig plussar stadigast på 1/2 så här på rak arm är snusproffs och str1ke. Annars tycker jag att nivån på regsen blivit sämre än tidigare, eller så har man själv blivit bättre. Finns riktigt många rena NIT-regs som aldrig gör livet surt för en

 

vilken diss :(

 

 

blir fosterställning i soffan nu med rebecca black - friday på repeat så allt bara blir ännu värre och jag kan klämma fram en och annan tår också :cry: vore väldigt skönt att få gråtrunka lite så här på morgonkvisten

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja CS är säkerligen vinnande iaf. Lite väl spewig för min smak kanske men helt klart en av de bättre. De jag kan tänka mig plussar stadigast på 1/2 så här på rak arm är snusproffs och str1ke. Annars tycker jag att nivån på regsen blivit sämre än tidigare, eller så har man själv blivit bättre. Finns riktigt många rena NIT-regs som aldrig gör livet surt för en.

 

Har du själv huserat på 1/2 ett bra tag eller? Hur ser din historia ut?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Gråtrunka" är helt klart ett underskattat ord ! :lol:

 

ja asså det heter egentligen grunka men inte många hade fattat.....

 

borde egentligen skrivit det och sen dragit en typisk pf-grej och skriva "alla fattar", när typ ingen egentligen gör det utan alla bara låtsas för att vara en i gänget!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vilken diss :(

 

 

blir fosterställning i soffan nu med rebecca black - friday på repeat så allt bara blir ännu värre och jag kan klämma fram en och annan tår också :cry: vore väldigt skönt att få gråtrunka lite så här på morgonkvisten

 

Haha du kan vara lugn Kimzors, hade inte dig i åtanke när jag skrev det där :-)

 

Har du själv huserat på 1/2 ett bra tag eller? Hur ser din historia ut?

 

Har väl hoppat lite upp och ner men aldrig spelat kontinuerligt högre än 2.5/5. Men spelat 150k händer på 1/2 med 21.89 bb/100, så där känner jag väl överlägset störst edge iaf:-) Siktar på att kliva upp i juni efter ett par månader på 1/2 nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha du kan vara lugn Kimzors, hade inte dig i åtanke när jag skrev det där :-)

 

 

:S vetefan vad jag ska tolka det som eftersom du varken nämnde mig som en av dom bättre eller en av dom sämre.....vill inte leva mitt liv i medioker-träsket!

 

blir nog friday några ggr till iaf....men kram på dig iaf!

 

ska nog sova nu och sluta spamma gonatt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:S vetefan vad jag ska tolka det som eftersom du varken nämnde mig som en av dom bättre eller en av dom sämre.....vill inte leva mitt liv i medioker-träsket!

 

blir nog friday några ggr till iaf....men kram på dig iaf!

 

ska nog sova nu och sluta spamma gonatt

 

Styr upp dig själv och skaffa dig en dygnsrytm;-)

 

Jag nämnde ju bara 2 st, och det finns självklart fler som är duktiga:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha du kan vara lugn Kimzors, hade inte dig i åtanke när jag skrev det där :-)

 

 

 

Har väl hoppat lite upp och ner men aldrig spelat kontinuerligt högre än 2.5/5. Men spelat 150k händer på 1/2 med 21.89 bb/100, så där känner jag väl överlägset störst edge iaf:-) Siktar på att kliva upp i juni efter ett par månader på 1/2 nu.

 

Ja det var banne mig inte dåliga siffror! Är nicket ditt hemligt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:S vetefan vad jag ska tolka det som eftersom du varken nämnde mig som en av dom bättre eller en av dom sämre.....vill inte leva mitt liv i medioker-träsket!

 

blir nog friday några ggr till iaf....men kram på dig iaf!

 

ska nog sova nu och sluta spamma gonatt

 

Du är nog lite för nit:ig om man ska vara ärlig, med risk för att du kommer kompensera som fan för det mot mig framöver :D Du är definitivt en av de bättre på nivån dock ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, ännu ett micro pass. Totalt för dagen 35 minuter spelade och 134 gröna, det blir 42,7 bb/100 i PT3 de! Ett riktigt proffs :lol: .

 

Körde två bord en stund för att verkligen sätta press på vissa. Funkade fint de. Kanske ska prova lite sånt ibland.

 

Hinner spela när dottern sover och grabben ser på film. Vissa perioder är det extra kul. Får dock lite dåligt samvete när jag skulle kunna göra annat med grabben när dottern sover. Ska försöka begränsa spelet dagtid. Bästa vore om man hade moralen att bara spela kväll när barnen sover. Lättare sagt än gjort när speldjävulen tryckt ner en i stolen för o spela!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte hållit det superhemligt men inte heller outat det. Vet inte varför, men det känns på nåt sätt bättre att vara helt anonym vid borden:-)

 

OK, Jag är då inte anonym i alla fall. Heter ju precis samma sak här som på SS.

 

Har spelat 45 minuter totalt idag. Fångade lite fredagsvärde och stannar på +529 kr för dagen, samtidigt som jag laddade ner lite pokerrelaterat material. Ska se om det kan tillföra något mer i min pokerteorifattiga hjärna.

 

God natt dagboken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...