Gå till innehåll

online i vegas


Lars11

Recommended Posts

Åker till vegas i sommar och tänkte dubbelköra live o online.:blank:

 

Någon som har erfarenhet i vegas/usa med onlinespel efter senaste veckornas

rabalder( Amerikanarnas avstängning)?

 

Kan en Svensk lira i USA?

 

Vet man kan maskera/rerouta ens IP , nån som försökt det?

 

Thanks

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska du försöka lira på FTP och Stars borde du fundera en extra gång. De, speciellt Stars, har eftertryckligt sagt att de kan avslöja dig även om du döljer IP. För att ha ryggen fri lär de inte vilja ha folk som spelar från USA även om de inte är Amerikaner.

 

Ska du lira på Svenska Spel har det tidigare inte varit några problem att spela från USA och jag tror inte det är det nu heller. Det finns inga kända fall av att internetoperatörer i USA har spärrat SvS.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom siten (exempelvis pokerstars) har programvara installerad på din maskin (pokerklienten alltså) så har de möjlighet att se din lokala ip-adress. Oavsett om du ansluter via dold.se, tor eller någon proxy.

 

 

Hade tänkt lira på FTP,Stars och Expekt.

Om de ändå ser den "riktiga" ip:n så saknar dold.se funktion.

 

Möjligtvis bara så att man kan logga in på Neteller om man behöver det

(blev tillfälligt avstängd en gång när jag logga in från USA).

 

Trodde det var horder som lirade från rummen i Vegas under WSOP..:-?

Kanske bara med kortlek idag :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aldrig förstått mig på folket som åker till Vegas och uteslutande sitter på hotellrummet och grindar online (Du skulle dock kör 50/50). Håll dig till livespel när du är där, finns tillräckligt mycket action och det är framförallt bra mycket trevligare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aldrig förstått mig på folket som åker till Vegas och uteslutande sitter på hotellrummet och grindar online (Du skulle dock kör 50/50). Håll dig till livespel när du är där, finns tillräckligt mycket action och det är framförallt bra mycket trevligare.

 

Jag har aldrig förstått mig på folk som gör uttalanden som det här. Sitter man där i tre veckor så kanske det kan vara skönt för ett antal anledningar att spela nån timme online per dag. Menade inget otrevligt! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har aldrig förstått mig på folk som gör uttalanden som det här. Sitter man där i tre veckor så kanske det kan vara skönt för ett antal anledningar att spela nån timme online per dag. Menade inget otrevligt! :)

 

Var nog mer mitt uttalande som var jäkligt drygt och du är absolut inte otrevlig. Jag vet med mig själv att det har blivit ett par timmar online när man varit i Vegas. Fast nu syftade jag mestadels på de personerna som bokstavligen enbart sitter på rummet för att grinda online.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har aldrig förstått mig på folk som gör uttalanden som det här. Sitter man där i tre veckor så kanske det kan vara skönt för ett antal anledningar att spela nån timme online per dag. Menade inget otrevligt! :)

 

Sant, och har bokat upp till 6 veckor , tänker inte ge upp min online-inkomst

som är klart lönsammare än livespelet Det senare är mest för att bryta

vardagen och ge nytändning.

 

Är dessutom svårt att hitta plo 25/50 och uppåt ibland i vegas,

och som dessutom är bra.

 

Hittar jag ingen lösning så kommer jag överväga ställa in resan:(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sant, och har bokat upp till 6 veckor , tänker inte ge upp min online-inkomst

som är klart lönsammare än livespelet Det senare är mest för att bryta

vardagen och ge nytändning.

 

Är dessutom svårt att hitta plo 25/50 och uppåt ibland i vegas,

och som dessutom är bra.

 

Hittar jag ingen lösning så kommer jag överväga ställa in resan:(

 

Under WSOP så finns det action. Sedan får du inte förglömma vad som har skett borta i USA, kan mycket väl vara så att det blir ännu bättre liveaction under denna tidpunkt än vad det har varit tidigare år.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...