Gå till innehåll

Bör jag stacka QQ första handen i en $55 mot fisk?


eschmanCAT

Recommended Posts

$55 Daily Hundred Grand @*PokerStars

 

Första handen öppnar jag QQ, 3x från UTG. En jag har markerad som extremfisk väljer att 3b mig till 2x min raise. Jag 4b till 650, vilket är ungefär 3x hans 3b. Han trycker. Frågan är om jag bör dra synen här? Jag optar för nej, men ni kanske har andra åsikter?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

stackdjup behövs, 4beta iaf inte om du inte ska stacka.

 

I detta fall stackade jag, och han visade 44, och drog inte ut. Men kände mig ändå tveksam på min 4b/stack.

 

Gillar du en syn oop? Och syna ner på alla säkra flopper? Mot en megafisk kanske det inte är så dumt, efterssom man antagligen kan spela bra mot honom, även ur pos.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag betalat 55 dollar känns det rätt jobbigt att ställa första handen. Dock brukar jag alltid kvala in via billiga satelliter så då känns det lättare att köra in rubbet.

Om jag vet att det är en megafisk skulle jag ställa utan tvekan. Sannolikheten att han har sämre hand än din är extremt stor eftersom det bara finns två händer som slår din. Jag lutar åt att ställa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag betalat 55 dollar känns det rätt jobbigt att ställa första handen. Dock brukar jag alltid kvala in via billiga satelliter så då känns det lättare att köra in rubbet.

Om jag vet att det är en megafisk skulle jag ställa utan tvekan. Sannolikheten att han har sämre hand än din är extremt stor eftersom det bara finns två händer som slår din. Jag lutar åt att ställa.

 

Rätt mentalitet när man tar skott :roll:

 

Kör givetvis in det i DNG mot en fisk. Som sagt, om du fyrbettar ska det in.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...