Gå till innehåll

Tips om framtiden


MotFramtiden

Recommended Posts

Hallo

 

Nu e det slut för min del. Jag har bestämt mig för att göra något vettigt av mitt liv än att bara vara en grå deprimerande klump sittandes framför datorn 24/7. Känns otroligt skönt att ha fattat detta beslut.

 

Nu så kära pokervänner behöver jag tips om hur jag ska komma vidare från detta för att så småningom försöka bli en hederlig Svensson. Tror många med mig känner en viss oro vad man ska göra den dagen man slutar spela poker på heltid.

 

Kan man på något sätt vända ett pokerspelande till något positivt inför framtida arbetsgivare? Har en tom lucka i mitt CV på 3-4 år (tog universitetsexamen 2007). Annars är mitt CV standard med div. förtroendeuppdrag samt sommarjobb. Är uppe i gubbåldern (30). Har ett kapital på 1 miljon+.

 

Så vad finns det för alternativ? På något sätt önskar jag arbeta med något inom det jag är utbildad till, men det blir svårt i dagsläget då min utbildning är för gammal.

 

Finns det någon i samma situation?

 

mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så vad finns det för alternativ? På något sätt önskar jag arbeta med något inom det jag är utbildad till, men det blir svårt i dagsläget då min utbildning är för gammal.

 

Du tog examen för 3-3.5 år sedan och anser att det är chanslöst att jobba som konsult inom ditt gebit eftersom din utbildning är förgammal? Hallå?

 

Hursomhelst, jag tycker att du ska starta ett konsultföretag. Efter några tunga år är det nu extrem tillväxt som råder inom de flesta konsultområden. Sälj in seniorkonsulter till Volvo eller något. Använd din utbildning till att föra säljsamtal på hög nivå samt bedöma vilka cv du ska presentera.

 

De flesta konsulter blir jätteglada om du ger dem uppdrag och tar några hundralappar /h som rake, alltså inte jättesvårt att få ihop ett stall av konsulter som är beredda att hoppa in när du lyckats sälja in något.

 

När du sålt in 20 seniorkonsulter är det bara att luta sig tillbaka och göra något annat. Efter något år får du omförhandla konsultuppdragen, förhoppningvis har du valt bra konsulter som automatiskt får fortsätta sina uppdrag och du behöver bara underhållssälja något projekt per kvartal.

 

Tyvärr anställs en del seniorkonsulter av uppdragsgivaren osv varför du då och då måste jaga nya, lägga till klausuler om icke-anställning i konsultavtalen osv men det är ändå ett glassigt liv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gör en lista på företag/branscher som intresserar dig. Ring.

 

Där du får nej-tack så kollar du vad du saknar för tjänsten.

 

Om det du saknar suger så får du byta bransch.

 

Du är hyfsat nyexad, de ser chansen till att anställa med lägre lön än senior.

 

Har du rätt inställning så är jobbet inte långt borta..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så vad finns det för alternativ? På något sätt önskar jag arbeta med något inom det jag är utbildad till, men det blir svårt i dagsläget då min utbildning är för gammal.

 

Vad har du för utbildning och vad för slags jobb är det du söker?

 

En tilläggsutbildning, en praktikplats eller ett semestervikariat kan t.ex. vara olika vägar att aktualisera dig om du inte tror att du kan hitta ett jobb annars, men berätta mer och det blir lättare att hjälpa dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...