Haslo Postad 8 Maj , 2011 Rapport Postad 8 Maj , 2011 varför vågar du inte höja? du trodde ju inte att turn hjälpte honom då kan du ju inte tro att river hjälper honom? eller? om du inte vill höja river borde du folda turn imo Citera
devalanteriel Postad 8 Maj , 2011 Författare Rapport Postad 8 Maj , 2011 Ja, jag håller med. Scared money där. Citera
devalanteriel Postad 9 Maj , 2011 Författare Rapport Postad 9 Maj , 2011 Den här tar jag också gärna tankar på. Standard? Jag instatryckte turn och han instafoldade. Vi är 287 bb djupt effektiva stackar. Board: UTG+1: $14,54 CO: $5,95 Button: $40,72 SB: $3,13 BB: $28,76 UTG: $10,00 Dealt to BB Q:diamond: J:spade: K:club: T:diamond: Pre-flop: (3 folds), Button raises to $,20, (1 folds), BB raises to $,65, Button calls $,45 Flop: ($1,45) 9:diamond: 5:heart: T:club: (2 Players) BB bets $1,35, Button raises to $3,40, BB raises to $11,55, Button calls $8,15 Turn: ($24,55) A:diamond: (2 Players) BB bets $16,56 and is all-in, (1 folds), BB returns $16,56 Results: BB Showed Q:diamond: J:spade: K:club: T:diamond: BB wins $22,82 Citera
Haslo Postad 9 Maj , 2011 Rapport Postad 9 Maj , 2011 wp. Tycker du spela den korrekt hela vägen. Citera
Mr_Tight Postad 9 Maj , 2011 Rapport Postad 9 Maj , 2011 Den första handen viker jag flopp eller iaf turn utan specifik aggrotard-read eller duglig redraw (vet inte om "Italienare" räknas som read). Vad är planen, syna 3 gator och hoppas han bluffar? Göra om handen till bluff och reppa färg om den kommer? Hoppas han checkar scarecards och få inte alltför dyr showdown? Gick bra denna gång men tror knappast det är lönsamt spel i längden. I bästa fall leder du knappt mot någon form av drag, ofta drar du i princip dött mot nöten med osannolik RR-kåk som enda out. Som spelad raise river. Han lär syna med många(alla?) PP och har inte knekten alltför ofta. *** Den andra handen är std bra spelad imo. Citera
devalanteriel Postad 9 Maj , 2011 Författare Rapport Postad 9 Maj , 2011 Tack för svar. Egentligen spelar jag snger, där är italienare en ganska bra read i regel. Jag tror du har rätt, får vara glad att jag inte tappade en massa helt enkelt. Citera
Drunken_Penguin Postad 9 Maj , 2011 Rapport Postad 9 Maj , 2011 BB Showed Q:diamond: J:spade: K:club: T:diamond: Är det standard för dig att visa handen när du får fold? Känns som att det alltid står att du visar i potter du vinner utan showdown, och då ger du bort alldeles för mycket information gratis. Citera
devalanteriel Postad 9 Maj , 2011 Författare Rapport Postad 9 Maj , 2011 Nej, det är bara hh-konverteraren som skriver ut så. Jag muckar alltid korten om jag inte har väldigt särskilda skäl att visa. Citera
devalanteriel Postad 10 Maj , 2011 Författare Rapport Postad 10 Maj , 2011 Har visst gått bättre än jag trodde ändå, även om jag räknade fel först och trodde jag låg nästan be med rb. I går: 4k händer, +0.5 inköp All time: 26.8k händer, -26.5 inköp, -14 med rb Be senaste 16k händerna så det går klart framåt iaf. Citera
Hejjzan Postad 12 Maj , 2011 Rapport Postad 12 Maj , 2011 lycka till. Håller också på och lär mig plo just nu. Citera
devalanteriel Postad 12 Maj , 2011 Författare Rapport Postad 12 Maj , 2011 Tackar! Jag gick tretton inköp under be senaste 4k händerna så jag tar paus ett par dagar för tiltkontroll. Edit: Under ev menar jag. Citera
Recommended Posts