Gå till innehåll

rilleg - The End -


rilleg

Recommended Posts

  • Svars 1,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Rille..

 

Jag kan förstå att du är trött på railbirds etc men alla har ju rätt att starta sina egna dagböcker vilka pengar det än rör sig om. Alla siktar definitivt inte på "stjärnorna" utan vill bara förbättra sitt spel..

 

Du började ju på den nivån med en gång i tiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rille..

 

Jag kan förstå att du är trött på railbirds etc men alla har ju rätt att starta sina egna dagböcker vilka pengar det än rör sig om. Alla siktar definitivt inte på "stjärnorna" utan vill bara förbättra sitt spel..

 

Du började ju på den nivån med en gång i tiden.

 

absolut snooker.... jag menar verkligen inget illa med det men som det har blivit nu så är det typ 95% samma innehåll på dagböckerna och där 50% dör ut efter typ 5 inlägg och det är ju verkligen inget kul eller hur? Alla har rätt att köra sin dagbok men vore kul att när man väl startar så kör man ett nytt tema,... inte att bosse börjar på 0.10 nl..

 

Och jag började inte på den "nivån" när jag började... jag körde 30 dollars heads up sit and goes and låga turneringar vilket inte många inte skriver dagböcker om ... det skulle jag finna klart mer intressant än 100 st 0.25nl dagböcker...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är oddsen på att det var du (rilleg) som brände ner bocken?

 

väldigt små

 

Menar du alltså att chansen att det var du är stor?

 

nej, hur du än vrider o vänder på det så blir det enligt matematisk omvändning fortfarande helt omöljigt för mig att göra det.. Hjort sa att det var -ev på att jag skulle göra det.... ryktena säger att en viss "klump" gjort det... mina pengar ligger där

 

har alibi för allt..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

e det bara som som är trött på att hitta nya dagböcker där bank rullen börjar på 100 euro o de siktar mot stjärnorna...

 

jag är fan nästan tvingad att öppna den här dagboken igen med 40 000krs omaha potter hhs... .

 

Wow, fy fan vad du är lam. Man skriver väl dagbok för sin EGEN skull. Inte för att flasha med stora potter? Eller? Är du så jävla liten?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

e det bara som som är trött på att hitta nya dagböcker där bank rullen börjar på 100 euro o de siktar mot stjärnorna...

 

jag är fan nästan tvingad att öppna den här dagboken igen med 40 000krs omaha potter hhs... .

 

Wow, fy fan vad du är lam. Man skriver väl dagbok för sin EGEN skull. Inte för att flasha med stora potter? Eller? Är du så jävla liten?

 

Verkligen inte... det var inte meningen med att flasha några belopp till höger eller vänster. När dagboken skrevs inann var det mest för att visa hur spelet gick till på högre nivåer.. inte att kolla här.. jag vann så här mkt i den här potten, jag är bäst... Jag skrev dagbok för att bättra på en bristande disciplin.. det var syftet. Läs igenom presentationen så ser du syftet.. hoppa inte på utan fakta!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Wow, fy fan vad du är lam. Man skriver väl dagbok för sin EGEN skull. Inte för att flasha med stora potter? Eller? Är du så jävla liten?

Eh, rilles dagbok var ju rätt kul och jag vågar lägga 10:1 på att en majoritet av PF.nu:s medlemmar tycker att en PLO-dagbok med 40kkr-potter är mycket intressantare än en till frirullegrinder. Uppenbarligen så lägger man ju inte heller upp en dagbok enbart för sin egen skull iom att den ligger på ett ganska stort forum.

 

Av det lilla jag sett av rille så verkar han inte direkt vara någon pengasnobb. Och om någon duktig spelare lägger upp en dagbok och visar hur han tänker i en del situationer så är det ju skit samma med motivationen, den är ju ändå värdefull för läsarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

e det bara som som är trött på att hitta nya dagböcker där bank rullen börjar på 100 euro o de siktar mot stjärnorna...

 

jag är fan nästan tvingad att öppna den här dagboken igen med 40 000krs omaha potter hhs... .

 

Wow, fy fan vad du är lam. Man skriver väl dagbok för sin EGEN skull. Inte för att flasha med stora potter? Eller? Är du så jävla liten?

 

Verkligen inte... det var inte meningen med att flasha några belopp till höger eller vänster. När dagboken skrevs inann var det mest för att visa hur spelet gick till på högre nivåer.. inte att kolla här.. jag vann så här mkt i den här potten, jag är bäst... Jag skrev dagbok för att bättra på en bristande disciplin.. det var syftet. Läs igenom presentationen så ser du syftet.. hoppa inte på utan fakta!

 

Du tror inte att lowstakesdagböckerna kan ha samma syfte för författaren ?

 

Visst, jag håller med om att det inte är skoj att läsa om nanolimits.

Passar inte en dagbok herrn är det bara att trycka på den lilla bakåtpilen uppe till vänster och problemet är löst. Men gnäll inte på stackarna som försöker.

 

Kanske dax för en ny topicregel där man anger vilken speltyp och limit man håller sig på i rubriken? Eller dela dagboksdelen i Hi/Lo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

e det bara som som är trött på att hitta nya dagböcker där bank rullen börjar på 100 euro o de siktar mot stjärnorna...

 

jag är fan nästan tvingad att öppna den här dagboken igen med 40 000krs omaha potter hhs... .

 

Wow, fy fan vad du är lam. Man skriver väl dagbok för sin EGEN skull. Inte för att flasha med stora potter? Eller? Är du så jävla liten?

 

Verkligen inte... det var inte meningen med att flasha några belopp till höger eller vänster. När dagboken skrevs inann var det mest för att visa hur spelet gick till på högre nivåer.. inte att kolla här.. jag vann så här mkt i den här potten, jag är bäst... Jag skrev dagbok för att bättra på en bristande disciplin.. det var syftet. Läs igenom presentationen så ser du syftet.. hoppa inte på utan fakta!

 

Du tror inte att lowstakesdagböckerna kan ha samma syfte för författaren ?

 

Visst, jag håller med om att det inte är skoj att läsa om nanolimits.

Passar inte en dagbok herrn är det bara att trycka på den lilla bakåtpilen uppe till vänster och problemet är löst. Men gnäll inte på stackarna som försöker.

 

Kanske dax för en ny topicregel där man anger vilken speltyp och limit man håller sig på i rubriken? Eller dela dagboksdelen i Hi/Lo.

 

folk får skriva precis hur mkt som helst om vilka limits som helst. Det kunde angå mig mindre. men jag var lite less på att det var samma tema på de dagböckerna som skrivs....det var det jag försökte få upp. Jag läser nästan alla dagböcker här o blev lite less på att det var samma sak bara

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"folk får skriva precis hur mkt som helst om vilka limits som helst. Det kunde angå mig mindre. men jag var lite less på att det var samma tema på de dagböckerna som skrivs....det var det jag försökte få upp. Jag läser nästan alla dagböcker här o blev lite less på att det var samma sak bara"

 

Visst så är det..Det är "booomens" fel :)..Sen så har man sina favorit dagböcker självklart (din e bra rille). Jag tror att författariet har en stor del i hur poppis en dagbok blir. Parres är ju skoj då han skriver väldigt bra osv. Men annars så är det ju högre limits som är intressantare (iallfall för mig) även om jag spelare på en låg nivå själv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ber om ursäkt om jag var otrevlig, och jag skulle förmodligen vara en arrogant jävel om jag själv spelade höga stakes.

 

Jag skriver ju lite sporadiskt i min dagbok och jag är faktiskt 100% ärlig när jag säger att jag gör det för att förbättra min egen disciplin och även kunna läsa och se tillbaka på hur det var nu och se hur jag utvecklas.

 

Det fina med ett sånt här forum är att man själv väljer att läsa det man är intresserad av. Du behöver inte läsa alla lowstakes dagböcker om du inte vill. Dessutom fel att dissa folk med små bankrullar för att de spelar så lågt. Det är inte många som börjar med en fet bankrulle redan första dagen...

 

ps. De pengar jag spelar om är i högsta grad relevanta för mig. Jag riskerar nästan 1000 spänn när jag köper in mig på ett €0.5/1 bord. I den "vanliga" arbetarvärlden så är 1000 spänn ganska mycket pengar. Men det är ju väldigt lätt att bli blind för detta när man spelar poker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ber om ursäkt om jag var otrevlig, och jag skulle förmodligen vara en arrogant jävel om jag själv spelade höga stakes.

 

Jag skriver ju lite sporadiskt i min dagbok och jag är faktiskt 100% ärlig när jag säger att jag gör det för att förbättra min egen disciplin och även kunna läsa och se tillbaka på hur det var nu och se hur jag utvecklas.

 

Det fina med ett sånt här forum är att man själv väljer att läsa det man är intresserad av. Du behöver inte läsa alla lowstakes dagböcker om du inte vill. Dessutom fel att dissa folk med små bankrullar för att de spelar så lågt. Det är inte många som börjar med en fet bankrulle redan första dagen...

 

ps. De pengar jag spelar om är i högsta grad relevanta för mig. Jag riskerar nästan 1000 spänn när jag köper in mig på ett €0.5/1 bord. I den "vanliga" arbetarvärlden så är 1000 spänn ganska mycket pengar. Men det är ju väldigt lätt att bli blind för detta när man spelar poker.

 

För det första vill jag verkligen dementera att jag skulle vara någon arrogant jävel... jag anser mig inte spela speciellt högt i kontrast till hur högt man kan spela om man verkligen vill. Jag skiter verklige inte i lowstakes lirarna men faktat kvarstår att jag skulle vilja se en mer jämlik balans i dagböckerna och att itne varenda kille börjar med en dagbok som sedan läggs ner efter 5 inlägg. Parres tips till nya dagboksskrivare är bra och läsa igenom först. Jag vill inte med att försöka sätta stopp på att nya killar startar dagböcker där de vill förbättra sin disciplin på mindre nivåer men jag skulle vilja se att fler som spelar lite högre vågar köra också......

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Saken är ju den är det är väldigt populärt att ha en dagbok nu, och väldigt många starter en bara för att ha en, inte för att förbättra sitt spel eller låta andra ta del av sina kunskaper.

 

Det är ju uppenbart att det blir översvämning om tre sidor långa dagböcker som sedan helt slutar när författare inte tycker det är kul längre efter att ha skrivit i två dagar.

 

Jag ser mig inte heller som en arrogant person men precis som rilleg är jag trött på alla dagböcker som startas helt utan en tanke på varför.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag sa inte att rille var arrogant, bara att JAG säkert skulle vara det. ;)

 

Nåväl, det är väl bara att välja att inte läsa om det är jobbigt? Förstår faktiskt inte problemet. Ingen tvingar er att läsa ointressant dagböcker. För mig är den mest intressanta dagboken min egen. Så är det säkert för de flesta. Jag räknar dock inte med att någon läser min dagbok. Kunde nog lika gärna ha den offline på min egen dator. Samtidigt vill man dock ha den lilla pressen av att "någon kanske läser".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag sa inte att rille var arrogant, bara att JAG säkert skulle vara det. ;)

 

Nåväl, det är väl bara att välja att inte läsa om det är jobbigt? Förstår faktiskt inte problemet. Ingen tvingar er att läsa ointressant dagböcker. För mig är den mest intressanta dagboken min egen. Så är det säkert för de flesta. Jag räknar dock inte med att någon läser min dagbok. Kunde nog lika gärna ha den offline på min egen dator. Samtidigt vill man dock ha den lilla pressen av att "någon kanske läser".

 

absolut... men jag vill gärna komma med råd ifall rätt läge uppstår i de intressanta dagböckerna.. och då kvittar det limit.. är problemet universiellt så kan det tillämpas på alla limits...

 

Jag förstår mkt väl tanken med att ha en dagbok ONLINE för att förbättra disciplinen och tilta mindre och man är lite mer skamsen för att tilta om dagboken är online medan man skiter i det om den är offline men problemet kvarstår att de som vill tilta mindre och vinna mer gör 5 inlägg ,det går bra i 3 dagar, sen kommer tilten och då tar de inte itu med problemet utan bara slutar med dagboken. Vill de verkligen ha hjälp ska de beskriva tilten i dagboken om de vill ha hjälp och inte som nu bara låta dagboken dö ut..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

jag har en annan story o berätta..

 

Kom igen. Tell me.. jag väntar ;)

 

Som den person jag är med mycket fritid så såg jag när lirarerik chattade med Kosowski eller vad han nu heter på B2B. Kosowski frågade om lirarerik hade några pengar kvar men han sa att han förlorat nästan allt. Såg honom även med ett litet inköp på €10/20 förra veckan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Under tråden "Spelar lirarerik alltid så här galet?" av Swede under Handanalys står det;

 

Ector

Moderator

 

Sedan: 01 Mar 2004

Inlägg: 722

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

LirarErik är en sopa som lever på tur. Korta loppet kan vara ganska långt i poker... När långa loppet kommer ikapp honom så kommer han få det lite jobbigt. Det är väl inge svårt att vinna om man går all in i varannan pott och bara får syn när man är slagen, men då drar ut. Det fattar ju vem som helst att inte kommer hålla.

 

Antar att han hade rätt, om det är sant att han har gulat dvs :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

e det bara som som är trött på att hitta nya dagböcker där bank rullen börjar på 100 euro o de siktar mot stjärnorna...

 

jag är fan nästan tvingad att öppna den här dagboken igen med 40 000krs omaha potter hhs... .

 

 

och läser sen den efterföljande diskussionen. stå på dig. det kanske är 5 dagböcker som är intressanta och 5 till som är halvintressanta. vi orkar inte läsa fler dagböcker som handlar om hur de skulle gjort för att inte bli utrdagana av färgen och så vidare. om du inte orkar skriva dagbok tycker jag åtminstone du ska fortsätta dissa de som är totalt ointressanta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns som det finns konstruktivare saker att göra än att frossa i andras olycka...

 

Nu ska jag fortsätta att öka alkoholhalten tills jag talar tillräckligt lite sannolikhetslära för att gå på stadens gator som en vanlig man.

 

nej .. helt fel... jag ska skicka 10 st som spelar mot dig o sen hit and runnar dig nä'r de har flyt o du blir så tiltad att du slår sönder armen.. då ska vi se hur snäll du är mot andra människor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...