Gå till innehåll

FTOPS event 1 $215 nära bubblan


berghet

Recommended Posts

900 priser 1000 spelare kvar.

 

jag har runt 15k blindsen är 500/1000-100

 

Jag sitter på knappen och det foldas fram till mig. Sitter på KK och höjer till 2500 . BB synar med 23k stack.

 

Kc2c8d BB check, jag checkar bakom.

Turn Ah BB bet 3600 jag syn.

River Jc BB är all in 17 000. JAG?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förstår tanken att maximera EV med denna hand. Och jag gillar att spela den sakta eftersom vi är short och troligen får in det ändå.

 

MEN, jag gillar inte tanken att ge gratiskort och spela den sakta om man INTE tänker ta synen på river oavsett. Tror faktiskt det bästa spelet är att pusha turn då FI är semicommited och kan betala av med drag eller Ax. Du riskerar att tappa värde de gånger en blank river faller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Betta flopp varje dag.

 

Finns inte så många vettiga slowspelssituationer i turneringar, men toppset på en sån här bräda mot en fi är en av dem. Det är ju så liten del av hans synrange som får nån hjälp här. (Jag antar att han slår om med de flesta PP och i princip bara synar en del händer av den typ han visade upp nu). Bättre ge honom chansen att tro att vi är svaga och beta ut på turn som nu skedde. Vi vill ju ha in mer pengar i potten här och tar hellre risken att låta honom dra än att bara plocka ner ynka 4bb (med antarna) genom ett c-bet på floppen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att dega preflop och att betta flop är att inte maximera EV.

Jag tycker om att maximera EV =)

 

Tycker handen är väl spelad, synar du turn så måste du syna river oavsett kort.

 

Är det inte bättre att gå all in före floppen så man inte riskerar att någon synar in sig med skräp kort och får bättre?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså först och främst så har vi alldeles för stor stack för att pusha preflop, det spelar liksom ingen roll vad vi har för hand. Att ta risker tillhör spelet.

Man ska välja den linje som man tror sig genererar flest marker marker (med vissa undantag). I turneringar, där man sällan möter samma spelare särskilt ofta, eller särskilt länge, anser jag att man kan se varje hand i ett vakuum, utan att behöva tänka på om man blir exploaterbar eller ej.

 

15bb, för stor stack att pusha pre? Är ju inte många händer (några alls) som ska raisefoldas pre där, så antingen push eller fold mot solida spelare, med AA, KK kan jag förstå ts tanke att "lura in" dåliga spelare i potten men hadwe ju då höjt med mindre än 2.5x...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

15bb, för stor stack att pusha pre? Är ju inte många händer (några alls) som ska raisefoldas pre där, så antingen push eller fold mot solida spelare, med AA, KK kan jag förstå ts tanke att "lura in" dåliga spelare i potten men hadwe ju då höjt med mindre än 2.5x...

 

Läste det som att vi hade 23k. Håller med om det du skriver

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...