Gå till innehåll

Störd graf?


Nikopolidi

Recommended Posts

Tänker främst på Showdown och Non Showdown winnings.

 

Non Showdown (nsd) och Showdown (sd) är starkt kopplade till varandra.

 

Om du t.ex. väljer att försöka bluffa lite för ofta kommer du om dina motståndare väljer att syna ned dig få dålig sd samtidigt som de när när de viker ger dig bra nsd, detta trots att du alltså spelar dåligt.

 

Att eftersträva en uppåtgående nsd är generellt sett ett bra mål, men det får inte bli ett självändamål eftersom du styr på fel sak om du t.ex. låter din sd tappa alltför mycket bara för att få upp nsd (typ ställ varje river och få bra nsd när de foldar och kass sd när de synar (med bibehållen nsd)

 

För en vinnande HU-spelare är nsd väsentlig, för en sh-spelare är nsd/sd fortfarande en faktor, men har mindre betydelse eftersom potterna har en högre grad av non-self-weighting.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För en vinnande HU-spelare är nsd väsentlig, för en sh-spelare är nsd/sd fortfarande en faktor, men har mindre betydelse eftersom potterna har en högre grad av non-self-weighting.

 

Om jag har en non showdown runt break even som hu-spelare är det generellt sett alldeles för dåligt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag har en non showdown runt break even som hu-spelare är det generellt sett alldeles för dåligt?

 

Om du har breakeven red-line mot din motspelare i HU... så betyder det att han har breakeven red-line mot dig också. Så enligt ditt resonemang skulle båda era red-line vara "alldeles för dåliga", vilket innebär att det praktikt taget inte är dåligt för någon av er. Men det är väl inte bra heller antar jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag har en non showdown runt break even som hu-spelare är det generellt sett alldeles för dåligt?

 

Som IFS förklarar måste du koppla sd till nsd och din totala vinstkurva. Min poäng var alltså att ett lyft av nsd inte alltid är något att sträva efter då det i många fall direkt går ut över sd. Däremot är det mycket viktigare att hålla koll på sd/nsd i HU än i SH.

 

 

Din fråga blir därför av typen "jag är breakeven, ska jag vara det?" när den istället bör vara "varför är jag breakeven och vad händer om jag skruvar lite på mitt spel?"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

http://img842.imageshack.us/i/grafp.jpg/

 

 

Jo jag förstår det ifs. Sitter själv och spelar och pratar inte poker med någon vilket leder till en osäkerhet. Om någon känner sig manad att lära en gammal hund sitta är jag öppen för förslag om coaching etc. (vet inte om jag bryter mot några regler nu, isf radera, tack.) Jag använder tex inte huden i hem. Och det känns ju inte vidare smart.

 

Är oerhört tacksam om det är någon som kan hjälpa mig.

 

Mvh

Morgan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Non Showdown (nsd) och Showdown (sd) är starkt kopplade till varandra.

 

Om du t.ex. väljer att försöka bluffa lite för ofta kommer du om dina motståndare väljer att syna ned dig få dålig sd samtidigt som de när när de viker ger dig bra nsd, detta trots att du alltså spelar dåligt.

 

Att eftersträva en uppåtgående nsd är generellt sett ett bra mål, men det får inte bli ett självändamål eftersom du styr på fel sak om du t.ex. låter din sd tappa alltför mycket bara för att få upp nsd (typ ställ varje river och få bra nsd när de foldar och kass sd när de synar (med bibehållen nsd)

 

För en vinnande HU-spelare är nsd väsentlig, för en sh-spelare är nsd/sd fortfarande en faktor, men har mindre betydelse eftersom potterna har en högre grad av non-self-weighting.

 

Okey tack för respons!

Jag är rätt stabil på nivån jag spelar, så jag ska inte lägga nån större energi på att analysera det eller? ( Det är shorthanded.) känner igen att jag kanske bluffar lite mkt i spots där jag tycker FIs range är svag.

 

Men en till fråga, är denna grafen normal? Bra/dålig för 5-10kr blinds?

Skulle va kul att se Bo-Hanes graf och andra 5-10 regs ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitter på fel dator just nu, men min graf ser helt annorlunda ut. Röda kurvan går nedåt, men som tur är så går blå kurvan uppåt ungefär dubbelt så snabbt. Tycker det finns en massa saker som är viktigare att fokusera på än hur grafen ser ut. Det är som sagt inte så svårt att ha en positiv redline. Raisa dina motståndare konstant och folda aldrig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 8 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...