Bjorn_ Postad 22 Juni , 2005 Rapport Postad 22 Juni , 2005 Crypto £1/2 Hold'em (10 handed) Ingen read Spelet är kanske inte jätteknivigt men jag tycker det illustrerar väl hur mycket positionen är värd. Har illustrerat vad jag tror hade hänt mot en passiv respektive aggresiv motståndare postflop om positionerna vore omvända. Preflop: Hero is BB with A 2 8 folds, SB raises, Hero calls Risken här är ju att man är dominerad av ett bättre ess men jag har i varje fall svårt att motstå att syna med pottodds tre till ett när jag kommer ha position resten av handen. Är detta en läcka? Av samma anledning så är jag rätt restriktiv med att stjäla själv från lilla mörken, vinner man inte blindsen direkt tycker jag allt för ofta man hamnar i trubbel. Flop: 3 5 8 (4 SB) (2 players) SB bets, Hero raises, SB calls Hero bets, Fi calls Hero bets, Fi raises, Hero calls Känns som självklart att raisa med överkort plus hålsteg här. Skolbokstillämpning av free card play. Turn: 5 (4 BB) (2 players) SB checks, Hero checks (3 BB) Hero checks, Fi checks (4 BB) Hero checks, Fi bets, Hero folds Frikort som ett brev på posten, tack så mycket. River: 4 (4 BB) (2 players) SB bets, Hero raises, SB calls (3 BB) Hero Bets, Fi calls När jag träffar stegen är det ju bara att raisa. Results (i vitt) Hero: shows [Ah 2d] (A Straight, Five high) SB: mucks hand Hero collected 8 BB from Main pot Nu är handen kanske ett extremt exempel men det är ändå intressant att se hur mycket positionen betyder. /Bjorn Citera
Blado Postad 22 Juni , 2005 Rapport Postad 22 Juni , 2005 Om du inte har någon frågeställning i handen så passar den i resultat. Citera
Bjorn_ Postad 22 Juni , 2005 Författare Rapport Postad 22 Juni , 2005 Frågställningen är väl typ hur man skall förhålla sig potentiella stealsituationer (både som tjuv och som försvarare) när det är lilla mörk som stjäl kontra t.ex. knappen i och med att positionen förändras. Tycker det är en ganska relvant fråga... (Handen i sig är väl mer bara ett exempel på detta.) /Bjorn Citera
Hjort Postad 22 Juni , 2005 Rapport Postad 22 Juni , 2005 Spontant skulle jag beta turn också för att få fri showdown med A-högt, det är ju inte direkt så att motståndaren behöver ha ett par eller ess än. Kanske är lite väl överaggro med så dålig kicker iofs. Citera
Recommended Posts