MuCkMyL1f3 Postad 5 April , 2011 Rapport Postad 5 April , 2011 Vad bör man ha för VPIP, PFR och 3-bet % i PLO 6-max... Klart det skiljer lite men skulle vilja veta vad ni som är vinnande har för stats... Hur mkt är det ok att det skiljer mellan VPIP och PFR? SHOOT! Citera
a_player Postad 5 April , 2011 Rapport Postad 5 April , 2011 har stats på många vinnande spelare och det varierar kraftigt! Den typiske grindern 6max utan ante med 100bb inköp på nivåerna mellan $1-2 till $5-10 har runt 20-26% vpip och 2-7% 3bet skulle jag säga. Men har sett spelare med betydligt högre vpip och 3bet än så som gör bra ifrån sig. PFR brukar väl ligga runt vpip-5 men kan ha lite fel där Citera
Mark10 Postad 6 April , 2011 Rapport Postad 6 April , 2011 Om det kan vara till någon hjälp, så fungerar 28/14/3 utmärkt på svs upp till 1/2 nivån över ett större sample. Citera
MuCkMyL1f3 Postad 6 April , 2011 Författare Rapport Postad 6 April , 2011 då kanske inte mitt 30/17/4.3 är så fiskigt ändå.. bara lite (: Citera
Elitloppet Postad 6 April , 2011 Rapport Postad 6 April , 2011 Lite högre pfr och lite högre 3b% är nog önskvärt. Citera
a_player Postad 6 April , 2011 Rapport Postad 6 April , 2011 3bet är sjukt överskattat på lägre nivåer imo eftersom de flesta spelar helt åt helvete postflop så tycker inte 5< är för lågt, bygger man upp en stor pot preflop blir det lättare bestlut på flop för den dåliga spelaren =) jag tycker inte det är något fel med att bara 3betta AAxxds och händer som är lättspelade på flop t ex 98TJss+ osv även om det såklart finns utrymme för fler händer. Du får fler jobbiga beslut postflop, men det är bara bra att lära sig och sen när du kan det har du större edge än tidigare. Om vi snackar deepstack så kan jag helt klart gå med på högre 3bet, men då ska det vara i position Citera
LaserMannen Postad 7 April , 2011 Rapport Postad 7 April , 2011 3bet är sjukt överskattat på lägre nivåer imo eftersom de flesta spelar helt åt helvete postflop så tycker inte 5< är för lågt, bygger man upp en stor pot preflop blir det lättare bestlut på flop för den dåliga spelaren =) jag tycker inte det är något fel med att bara 3betta AAxxds och händer som är lättspelade på flop t ex 98TJss+ osv även om det såklart finns utrymme för fler händer. Du får fler jobbiga beslut postflop, men det är bara bra att lära sig och sen när du kan det har du större edge än tidigare. Om vi snackar deepstack så kan jag helt klart gå med på högre 3bet, men då ska det vara i position Bra post!=) Citera
Recommended Posts