Bjorn_ Postad 22 Juni , 2005 Rapport Postad 22 Juni , 2005 Crypto £1/2 Hold'em (9 handed) Ingen read Preflop: Hero is UTG+1 with K 9 UTG folds, Hero calls, MP1 folds, MP2 folds, MP3 raises, CO folds, Button folds, SB folds, BB folds, Hero calls Slasklimpar med K9s fast jag vet att den borde gå i mucken, ren disciplinfråga tyvär. Hamnar ju i sämsta tänkbara läge heads up mot en ensam raiser också men att limp-folda* finns inte med i min arsenal så jag synar igen. (*) För ett bet ska kanske tilläggas. Flop: 7 J K (5 SB) (2 players) Hero checks, MP3 checks Tänker checkraisa för att se var jag står men det blir att jag bjuder på ett läskigt gratiskort istället. Turn: 5 (2½ BB) (2 players) Hero bets, MP3 calls Vågar inte riskera ett gratiskort till så jag bettar ut. Känns osannolikt att klöverfemman förbättrar hans hand så antingen leder jag eller så "trappar" han med ett riktigt monster. River: 3 (4½ BB) (2 players) Hero bets, MP3 folds Bettar ut som ett rent värdebet. Räknar inte med att få betalt speciellt ofta men känner mig också rätt säker på att jag har honom slagen. Ibland får man ju betalt av ett par i knektar eller t.o.m. A high här om han är en idiot. (Med par i knektar är det väl kanske inte så idiotiskt att betala av här, det idiotiska är i så fall spelet på flop & turn.) Results (i vitt) Hero: doesn't show hand Hero collected 4½ BB from Main pot Här gör jag ju en dålig syn preflop men som denna gång inte straffar sig. Hur som helst är valet man får att göra på flop och turn hursomhelst intressanta. Brottas dagligen med just Bet/checkraise valet i dessa lägen. /Bjorn Citera
SasQuatch Postad 22 Juni , 2005 Rapport Postad 22 Juni , 2005 EDIT: Mmmm den hade inte varit snygg att visa upp va? Att betta flopp eller att C/R är en smaksak. Variera ditt spel så länge du inte gör samma sak så kommer det gå fint. Hade nog C/R där i din situation och sen spelat som du i potten. Kan tilläggas att när jag spelade lägre så sköt jag ofta hela vägen då spelarna på lägre nivåer sitter och jagar med crap. Tror du faktiskt tjänar på att skjuta oftare istället för att C/R på din nivå. Testa och börja med och skjuta hela vägen tills någon raisar dig, när du träffar TP. Berätta sen om du ser någon skillnad i vinst. Kan vara så att de är weaka och bara callar ner dig, men tror faktiskt att du kommer vinna mer på att betta i längden. Citera
Hjort Postad 22 Juni , 2005 Rapport Postad 22 Juni , 2005 Gratiskort är ju iofs inte särskilt läskigt på den floppen, har han dig inte slagen så sitter han ju knappast på mer än 6 outs och normalfallet är nog snarast 2 eller 3 outs. Frågan är om killen är tillräckligt aggressiv för att checkraisa, det verkar inte direkt som sambandet check -> bet finns på de här borden och gör det inte det finns det rätt mycket värde i att beta ut. Citera
Bjorn_ Postad 22 Juni , 2005 Författare Rapport Postad 22 Juni , 2005 Gratiskort är ju iofs inte särskilt läskigt på den floppen, har han dig inte slagen så sitter han ju knappast på mer än 6 outs och normalfallet är nog snarast 2 eller 3 outs. Typiska händer han kan ha som jag leder mot. AQ eller AT: 7 outs (3 ess plus 4 stegen) AJ: 5 outs (trips/tvåpar) QQ, TT, 99: 2 outs Mindre troliga men ändå möjliga: 88, 66: 2 outs QT: 8 outs (öppet stegdrag) QJ, JT: 5 outs (trips/tvåpar) Anser dock dessa mindre troliga efterssom man om man är tillräckligt aggresiv för att raisa t.ex. QT preflop så bör man även vara aggresiv nog att semibluffa sitt drag på floppen. Frågan är om killen är tillräckligt aggressiv för att checkraisa, det verkar inte direkt som sambandet check -> bet finns på de här borden och gör det inte det finns det rätt mycket värde i att beta ut. Bet är nog mitt standardspel men ser ett visst värde i att mixa upp en del. Dom gånger man fått en tunnare träff vill man ju gärna att de ska checka bakom så att man får gratiskort men det kräver ju ett visst check-raise hot. /Bjorn Citera
Hjort Postad 22 Juni , 2005 Rapport Postad 22 Juni , 2005 Bet är nog mitt standardspel men ser ett visst värde i att mixa upp en del. Dom gånger man fått en tunnare träff vill man ju gärna att de ska checka bakom så att man får gratiskort men det kräver ju ett visst check-raise hot. Om dina motspelare är aggressiva ja, men här verkar det ju som han spelar alldeles för passivt. Citera
Ugrath Postad 22 Juni , 2005 Rapport Postad 22 Juni , 2005 Helt konstigt är det inte att limpa med K9s i sh. Jag tycker du spelar handen precis rätt. Jag är iofs van vid lite högre limits och inte många som checkar på flop som han gör. Bet på turn är givet samma med valuebet på river. Citera
Recommended Posts