Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Crypto £1/2 Hold'em (10 handed)

Inga speciella reads.

Preflop: Hero is BB with K :club: 6 :club:

UTG folds, UTG+1 folds, UTG+2 folds, MP1 raises, MP2 folds, MP3 folds, CO folds, Button folds, SB folds, Hero calls.

Vet inte om det egentligen är värt att försvara BB med Kxs mot en raise från MP1. Troligtvis har han ju en riktig hand och i värsta fall kan jag ju vara dominerad. Å andra sidan så "They were soooooted" vilket jag tycker är rätt väsentligt när man skall skydda sina blinds.

Flop: 4 :spade: J :heart: K :spade: (4 SB) (2 players)

Hero checks, MP1 checks

Tänker prova att vara rejält agro med en checkraise men tyvär fallerar ju den planen rejält när han checkar bakom. Samtidigt känns det svårt att förutspå detta då det naturliga spelet känns som en bet där med i princip allt han kan ha höjt preflop med.

Turn: Q :spade: (2 BB) (2 players)

Hero bets, MP1 calls

Känns vågat att betta ut här men vad annat kan jag göra? Samtidigt är det inte många broadway händer kvar som jag slår. Hade han raisat tillbaka här är det ju definitivt muckläge...

River: J :spade: (4 BB) (2 players)

Hero checks, MP1 checks

Känns som ett givet läge att checka ner. Däremot får man ju ett sugsvårt beslut om han bettar här.

Results (i vitt)

Hero: shows [6c Kc] (Two Pairs, Kings and Jacks, Queen high)

MP1: mucks hand

Hero collected 4 BB from Main pot

Som ni märker har jag svårt för mörkspelet (tror för övrigt inte jag är ensam om detta). Tycker "alltid" man hamnar i den här typen av luriga lägen med en marginell hand och ur position.

/Bjorn

PS: Tycker ni att jag slaskar HH forumet för mycket får ni säga ifrån, å andra sidan har det inte varit speciellt mycket FLT händer på ett tag.

DS

Postad

Godis med FLT händer du kan kolla in min dagbok också om du vill.

Jag callar också KXs mot en person i BB. Kan ju inte skicka alla händer till helvete. Hade spelat handen exakt likadant. Pröva mig på en C/R för att se var han står. Skjutit turn precis som du och checkat ner rivern. Finns ju inte mycket du kan göra på river, value betta tycker inte jag är en god idé där.

WP