Cluster Postad 14 Mars , 2011 Rapport Postad 14 Mars , 2011 Jag gjorde ett litet inlägg under rubrik Dagens Fråga, men det platsar nog här i stället (jag diskuterade nämligen inte främst handen, situationen,beslutet för spelaren) Jag hade i stället ett förslag (eller två); därför droppar jag inlägget här: Dagens fråga 2011-03-14, måndag 89o -------------------------------------------------------------------------------- Tre reflektioner a) Tänkte diskutera, ty jag hade lite avvikande synpunkt... No big deal, men... b) DÅ upptäckte jag att det inte finns någon direktlänk till diskussion om dagens fråga. När man väl svarat och vill diskutera bör sajten hjälpa mig länka direkt till ämnet, denna dags fråga.....Var det inte så förr (inte så ofta jag invänder mot svaret, o senast tyckte nog författaren att jag varit lite petig vid beräkningen av multipla odds) c) Tacksam om jag slipper tre negationer i samma mening. Det blir -som här- dessutom ofta fel eller oklart semantiskt och alltid fel språkmäsigt. "Vi ska inte höja, om vi inte är "bombsäkra" på att limparen inte kommer lägga sig..." Förslag: I. Direktlänk från dagens fråga (när man svarat) så man kan diskutera....eller kanske bara ställa en följdfråga......Dagens fråga är ju också lite utbildning; ibland utgång för en diskussion.... II. Helst bara en negation per mening eller åtminstone sats. Aldrig tre eller fler... Citera
devalanteriel Postad 14 Mars , 2011 Rapport Postad 14 Mars , 2011 1. Trådarna skapas inte automatiskt, utan av någon medlem i fall medlemmarna vill diskutera. Att skicka med direktlänk går därför inte. 2. Du får nog leva med frågeställarnas inte alltid perfekta svenska är jag rädd. Citera
okocha Postad 14 Mars , 2011 Rapport Postad 14 Mars , 2011 är det fortfarande olas gamla frågor från forntiden som rullar runt? Citera
devalanteriel Postad 14 Mars , 2011 Rapport Postad 14 Mars , 2011 Sugen på att skriva några egna? Citera
okocha Postad 15 Mars , 2011 Rapport Postad 15 Mars , 2011 Sugen på att skriva några egna? tror dagens fråga ska vara längre än en mening Citera
Cluster Postad 4 April , 2011 Författare Rapport Postad 4 April , 2011 VaRFÖR saknas det vinnare från vissa dagar som 26/3 och 28/3? Citera
devalanteriel Postad 4 April , 2011 Rapport Postad 4 April , 2011 Det är en mycket bra fråga. Jag har ärligt talat ingen aning. Citera
Cluster Postad 22 April , 2011 Författare Rapport Postad 22 April , 2011 Det är ganska ofta som det saknas vinnare (och de kommer inte in i efterhand heller) Är det för att det bara finns ett visst antal vinnarbiljetter/$33 hor PAF eller är det omänskliga faktorn (telkniken)?? Idag fredag 22 april 2011 saknas även handen man ska agera från (de två pocketkorten). Det händer då och då Av dagens svar framgår att det ska vara AJs (men det syns inte i själva frågan, och då har jag ibland tolkat att man svarar utifrån situation/position vilket utan vetskap om handens kort väl mest har alternativen fold/allin (eller 4b el pottnära men inte i detta läge med endast tre kvar)... Så Mänskliga faktorn får gärna vara noggrann och skiva in ens hand i rubriken på frågan Densamme får gärna kolla att systemet tog fram vinnare från dagen före (eller berätta att slumptalet inte gav någon vinnare, vi har bara 25 vinstpaket per månad, helt OK.... Lite nyfiken är man all, och vill ju gärna att en vinnare dras de gånger man svarat "rätt" och de flesta valt andra alternativ (för visst dras vinnarna bland den som svarat det (eller ibland de) svar som författaren finner vara bäst beslut.....?! Sedan finner jag frågorna roande och nyttiga oavsett vinster (men enstaka gånger skulle jag vilja protestera/komma med ett inlägg lättare, utan att behöva leta efter Dagens Fråga...) Citera
devalanteriel Postad 22 April , 2011 Rapport Postad 22 April , 2011 1. Tekniken. PAF skulle gärna betala ut varje dag. 2. Frågorna har ofta några år på nacken. För det mesta tycker jag att de är välskrivna. Saknas det lite info någon gång får vi nog sortera in det under mänskliga faktorn. Citera
Recommended Posts