Shredder Postad 12 Mars , 2011 Rapport Postad 12 Mars , 2011 Hej Jag känner jag kan spela bra efter flopen, men förstår inte helt hur en riktigt bra start hand ser ut. Så vilka är de fem bästa händerna? (om det är svårt att säga så lista dina egna fem favoriter) Sen vill jag ha exempel på ytterligare 10 bra händer, fem som man inte har nått emot se flopen med (man kan sälja flopen billigt)och sen då fem där man vill sälja flopen dyrt. Citera
MikeTime Postad 12 Mars , 2011 Rapport Postad 12 Mars , 2011 1 AAKKds 2 AAJTds 3 AAQQds 4 AAJJds 5 AATTds Citera
Shredder Postad 12 Mars , 2011 Författare Rapport Postad 12 Mars , 2011 Tack så mycket Okej, då verkar det inte helt olikt Texas Hold'em på just denna punkt. Väldigt nyttigt för mig se du ranka AAJTds som tvåa, säger mer än tusen ord. (från talesättet "en bild säger mer än tusen ord") Citera
Lisa87 Postad 13 Mars , 2011 Rapport Postad 13 Mars , 2011 Draghänder är alltid roliga, 9TJQds osv Citera
Mr_Tight Postad 13 Mars , 2011 Rapport Postad 13 Mars , 2011 Att lista de fem bästa känns lite meningslöst då du i princip aldrig får dem. Försök istället förstå på vad som gör att en starthand är bra i omaha. Också stor skillnad om du spelar SH/FL eller HU. Citera
Leooo Postad 13 Mars , 2011 Rapport Postad 13 Mars , 2011 1 AAKKds 2 AAJTds 3 AAQQds 4 AAJJds 5 AATTds Vart haru fått den listan ifrån? Citera
Lisa87 Postad 13 Mars , 2011 Rapport Postad 13 Mars , 2011 Vart haru fått den listan ifrån? level? Men om du är seriös så finns den på massa olika sidor, ex http://www.*************.com/strategy/potlimit-omaha-starting-hands Jahapp, censur.. orka Citera
MikeTime Postad 13 Mars , 2011 Rapport Postad 13 Mars , 2011 Vart haru fått den listan ifrån? Haru nåt bättre förslag? Citera
Recommended Posts