Gå till innehåll

AK i 75$ 6 max


RoopzY

Recommended Posts

Spelade en 75$ 6 max turnering då denna situation uppkom. Har inga stats på motståndaren, ingen koll alls egentligen då jag kollade film samtidigt, shame on me. Har för mig om att det är långt kvar tills bubblan, runt 130 spelare kvar. 54 priser om någon är såpass nyfiken :-)

 

Full Tilt Poker Game #28875565605: $22,500 Guarantee (224343341), Table 53 - 100/200 - No Limit Hold'em - 21:06:35 CET - 2011/03/09 [15:06:35 ET - 2011/03/09]

Seat 1: mcorleone00 (4,775)

Seat 2: RoopzY (9,319)

Seat 3: MoormanI (4,382)

Seat 4: DumbHick (7,515)

Seat 5: dottorgess (11,344)

Seat 6: g-ship (9,363)

dottorgess posts the small blind of 100

g-ship posts the big blind of 200

The button is in seat #4

*** HOLE CARDS ***

Dealt to RoopzY King of HeartsAce of Hearts

mcorleone00 calls 200

RoopzY has 15 seconds left to act

RoopzY raises to 800 Standardhöjning, right?

 

MoormanI has 15 seconds left to act

MoormanI folds

DumbHick folds

dottorgess calls 700

g-ship folds

mcorleone00 calls 600

*** FLOP *** 8 of HeartsQueen of Spades2 of Diamonds

dottorgess checks

mcorleone00 checks

RoopzY checks Känns som en relativt lätt check?

 

*** TURN *** 8 of HeartsQueen of Spades2 of DiamondsQueen of Hearts

dottorgess bets 400

mcorleone00 calls 400

RoopzY calls 400 Plockar upp färgdraget, funderade lite på och höja för att ta ner potten här, men valde det säkrare alternativet

 

*** RIVER *** 8 of HeartsQueen of Spades2 of DiamondsQueen of Hearts7 of Hearts

dottorgess bets 1,000

mcorleone00 folds

RoopzY has 15 seconds left to act

RoopzY raises to 4,000 Här funderade jag på att bara syna, men tror att jag får syn av blankt Q här ofta. Här kände jag att det nog inte går att folda om jag väl höjer. Raise/fold är ingen vacker linje. Betsizingen känner jag såhär i efterhand att 3400 hade varit lämpligare.

 

dottorgess has 15 seconds left to act

dottorgess raises to 10,144, and is all in All in från hans sida efter cirka 2 sekunder. Här sprider sig en FML känsla som bara tilltar i styrka i takt med att timebanken minskar.

 

RoopzY has 15 seconds left to act

RoopzY has requested TIME

RoopzY folds

Uncalled bet of 6,144 returned to dottorgess

dottorgess mucks

dottorgess wins the pot (11,800)

*** SUMMARY ***

Total pot 11,800 | Rake 0

Board: 8 of HeartsQueen of Spades2 of DiamondsQueen of Hearts7 of Hearts

Seat 1: mcorleone00 folded on the River

Seat 2: RoopzY folded on the River

Seat 3: MoormanI didn't bet (folded)

Seat 4: DumbHick (button) didn't bet (folded)

Seat 5: dottorgess (small blind) collected (11,800), mucked

Seat 6: g-ship (big blind) folded before the Flop

 

 

Såhär i efterhand känns det som om jag borde ha dragit en klassiskt blunda och syna, men vad ska han höja min höjning med egentligen?

 

Skulle uppskatta om någon kunde komma med facit (Kroon?). Kritik på hela handen mottages tacksamt :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag synar. Sjukt skumma betsizes, 400 in i 2400, 1000 in i 3600 om jag räknar rätt nu. Han ser ju sjukt vek ut, så han tror säkert du bluffraisar å pushar.

 

Så hade jag tänkt iaf och känt mig lagom smart fram till han viker upp sina damer eller 8or typ.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker du spelar handen sjukt dåligt.

 

Men som spelat måste du syna alla dagar i veckan, tror dessutom du leder bra ofta och definitivt tillräckligt ofta för att få bra odds på syn. Tror precis som du att han typ aldrig bluffar i denna spot men han värdepushrange slår vi rejält.

 

Utan att gå på för hårt förstår jag inte hur du tänker när du raisar river med en öppning för att folda mot push, speciellt inte när hans värdepushrange ligger mil bakom oss. Finns massvis med FI som pushar starka damer här för att inte tala om färger. De val du står inför på river är enligt mig raisepushsyn, syn eller push och om du ska pusha eller bara raisa är en smaksak o readbaserat.

 

Fundera ett tag på den range han reppar med sitt spel, fundera hur stor del av den rangen du har krossad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enda handen vi inte slår är 88, (22 tror jag han ev viker pre)

Tror ha pushar alla starka damer och lägre färger , enda jag skulle vara rädd för är just 88. tror vi slår hans push ganska ofta.

Kan även vara så att han synat in sig på 7orna och testar en liten bet på turn och sen lyckas få jackpott på rivern.

Mest trolig är att han har lägre flush 9Ts och TJs i hjärter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker det känns som att det typ var första turren du lira och verkligen ville komma itm.

så var det säkert inte men du måste syna här. handen kunde ha spelats bättre av dej, men har din motståndare prickat kåkat har han spelat ännu värre. om så är fallet så bit dej i armen och gå vidare till nästa turre.

:mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blir väl tvungen att syna då vi får så fina pottodds och vi ligger väldigt högt i vår range. Men för mig är det en gråtsyn. Tror tex sulla och mackan överskattar hur benägna folk är att 3beta river med trips eller låg färg på en sån här bräda. Vi ligger verkligen inte "mil före en värdepushrange" här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror tex sulla och mackan överskattar hur benägna folk är att 3beta river med trips eller låg färg på en sån här bräda. Vi ligger verkligen inte "mil före en värdepushrange" här.

 

Det finns ju flera anledningar till varför vi ska syna.

 

Vi slår en stor del av hans värderange

Vi går för vinst i turren

Vi får megabajsbra pottodds

Vi kan inte betfolda bort största delen av vår stack på river bara sådär

Fi reppar inget superstarkt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för responsen :-)

Anledningen till att jag inte C-beta var för att jag tänkte att Q är en hyfsat stor del av deras syn range. Jag trodde heller inte att par skulle folda på den torra brädan, vilket kanske inte stämmer. C-bet är alltså att föredra?

Är väl medveten om att raise/fold är ett dåligt alternativ, ville syna först, men då är det väl bättre och raisa utan intention att släppa handen?

 

Tror ni verkligen att han pushar en stark Q här? Jag vet att jag personligen aldrig skulle göra det, då jag inte kan se att man får syn av en sämre hand. Jag kan ju typ aldrig ha en sämre Q här, utan antingen färg, kåk eller air. För att jag ska kunna ha luft här så måste jag floata turn som bara innehåller ett vettigt drag, vilket också träffar. Det måste vara riktigt dåligt att floata turn med intentionen att bluffa river, men det förstår kanske inte motståndaren. Pusha river med Q här måste vara riktigt kallt väl?

 

Kort version: Jag ser inte att han pushar med blankt Q här.

 

Roligt med kommentarer och jag får helt enkelt lita på Sulla då han verkar kompetent :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man kan både checka o c betta flopp, mot två spelare checkar jag nog oftast för att slippa vika mot checkraise.

 

Annars är det enda feltänket i handen på river där du bara har två val, syna eller spela för att få in det. Och om man inte har monsterread på att FI är supertajt ska vi få in det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

dottorgess är en monsterfisk med ROI -68% på 364 spelade. OK såklart risk för varians, men lär va en riktigt dålig spelare. Ser det inte alls otroligt att en sån spelare gör nåt slags bisarrt slowspel med 22 eller 88. Men jag tycker inte det spelar nån roll jag heller - som spelat kan vi inte folda bort halva stacken här. Klart att en sån dålig monsterfisk kan överspela en lägre färg eller t.o.m. en triss i damer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är nu övertygad om att ni har rätt. Angående mitt spel på river så förstår jag ju att det inte går att raise/folda där, men när han betade 1000 så såg jag det knappt som en möjlighet att han skulle shippa, och när det väl inträffade så fick jag halvt panik. Men nu ser jag situationen klart, likt en molnfri morgon.

Har nu kommit fram till att jag bäst gillar shove direkt på motståndarens 1k bet. Ser bluffigt o fiskigt ut.

 

Tänkte klonka ordentligt ikväll, må det gå bra även för er kamrater :-)

Tack för hjälpen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...