Gå till innehåll

Sexan i $5M Sunday Million minderårig, får inga pengar!

XeroxFin

Recommended Posts

• Svars 139
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Hej okocha, kan du ge mig länken till den officiella "det här fusket är okej fusk"-siten? Jag hittar den inte.

att likställa pokerspelande som minderårig med att fuska så man ser folks hålkort är ungefär som att likställa att gå mot röd gubbe med mord

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Säger du samma sak till de som blev lurade av POTRIPPER exempelvis?

Vet inte vad det är, men troligen inte.

Blir ju lite svårt att dra en gräns för vilket fusk som är ok och vilket som inte är det om man släpper igenom sånt här.

Antingen följer man reglerna eller också följer man dom inte och då får man ta ev konsekvenser precis som den här spelaren nu fick göra.

Haha vem har inte spelat när de var under 18? Man spelade fan på lången när man var 13 år.

Är regelbrott == fusk? På vilket sätt har han fuskat? I mina ögon har han brutit mot reglerna. Jag håller med dev, ge honom pengarna när han är 18/19.

Finns en del här på PF som själv sagt att de är under 18 och spelar. Varför tar ni paragrafryttare inte tag i det och anmäler dem då de uppenbarligen fuskar och förstör spelet?

Länk till kommentar

Usch spyr av denna tråd!!!

Att så många vill ta ifrån en ung kille livsavgörande pengar pga ålder, vilka här spela inte poker innan 18. Han har ju inte fuskat med fler konton eller nåt, är han nu inte 18 ge han pengarna sen då när han fyllt det. Han kom före 59k människor han förtjänar pengarna.

Dessutom var han sjukt skön vid deal snacket :-D

Ban på er haterz :evil:

Länk till kommentar

okej, ändra mord till bedrägeri så är det en relevant jämförelse, men tror du har svårt att förstå det.

varför måste man vara en misslyckad människa för att spela när man är under 18? har du någonsin spelat på en olaglig pokerklubb? druckit alkohol innan du fick köpa? druckit alkohol på allmän plats? om du svarar ja på någon av dessa frågor, är det då detta som gör dig till en misslyckad människa?

Jag tycker naturligtvis pokerstars gör helt rätt. Men man bör ju ändå fundera över hur det påverkar killen.

ett stort företag som pokerstars kan inte väga in några emotionella beslut när man tar beslut som detta, de måste vara konsekventa i sin bedömning i alla fall imo.

Länk till kommentar

Blir ju lite svårt att dra en gräns för vilket fusk som är ok och vilket som inte är det om man släpper igenom sånt här.

Antingen följer man reglerna eller också följer man dom inte och då får man ta ev konsekvenser precis som den här spelaren nu fick göra.

det vore väl långt ifrån en omöjlighet att göra skillnad på regelbrott som ger fördelar gentemot andra spelare och regelbrott som bara berör relationen mellan spelare och sajt.

att 17-åringen inte ska få behålla sina pengar är givet. men att uttrycka sig som drunken_penguin är bara äckligt.

Länk till kommentar

Givetvis är det inte fusk, såvida grabben inte tillskansat sig orättvisa fördelar genom att vara yngre. Detta betvivlar jag.

Däremot är det ett solklart regelbrott. Stars har givetvis rätten på sin sida. Jag tycker dock inte att det är ett regelbrott att bry sig om, på samma sätt som jag har åsikter om en del lagars i Sverige gällande.

Länk till kommentar

Enig med devalanteriel.

Killen har inte fuskat, dvs pengarna ska inte konfiskeras.

Killen har däremot brutit mot reglerna, vilket bör innebära låst konto.

Lås kontot, öppna upp det på 18-årsdagen igen. Han kan gott vänta några månader på miljonerna. Eventuellt med några andra lämpliga procedurbestraffningar.

Givetvis ändrar jag mitt svar om det är så att Stars tvingat Annette Obrestad betala tillbaks de pengar hon vunnit när hon var under 18.

Länk till kommentar

Undra vad som skulle hända om han tar självmord efter detta.

Undrar vad som skulle hända om

Vad tror ni händer med de 500 K dollar som han blir av med? Och fy fan vad surt för den som åkte på plats 25 mot "fuskaren" i ett flipp. Många funderingar nu:)

skulle begå självmord på grund av att han tappade sin livs chans på väldigt stora pengar.

okej, ändra mord till bedrägeri så är det en relevant jämförelse, men tror du har svårt att förstå det.

varför måste man vara en misslyckad människa för att spela när man är under 18? har du någonsin spelat på en olaglig pokerklubb? druckit alkohol innan du fick köpa? druckit alkohol på allmän plats? om du svarar ja på någon av dessa frågor, är det då detta som gör dig till en misslyckad människa?

Du missförstod tydligen syftet med min länk.

Jag ser en ganska stor skillnad på att bryta mot regler som bara påverkar mig själv och att bryta de som påverkar andra. När det gäller poker så anser jag att man ska följa de regler som är uppsatta för spelet, även de som "bara" innebär åldersbegränsningar, eftersom det blir svårt, om inte omöjligt, att bestämma vilka regler som är okej att bryta mot om man ska kunna bryta mot några. Sen var mitt användande av "bra jävla misslyckad" mer en pik mot jkkmans användande av exakt samma ord i vad jag såg som en kommentar mot folk som tycker att det är rätt att han blir av med pengarna (även om han använde uttrycket "känner glädje", så jag kan ha fel i mitt tolkande).

Länk till kommentar

att 17-åringen inte ska få behålla sina pengar är givet. men att uttrycka sig som drunken_penguin är bara äckligt.

Stora ord från någon som anser att ett argument kan förkastas på grund av att någon är eller har varit mod. Kan inte du som är moralens väktare starta en dagbok och lära oss dödliga hur man ska bete sig för att vara lika bra som du? Snälla?

Länk till kommentar

Är väl rätt uppenbart helt rätt av Pokerstars att inte ge ut pengarna.

Är du under 18, låt bli att spela 18+ spel. Hur svårt kan det vara?

Gränsen finns ju där av en anledning och de som inte accepterar den bör också bestraffas därefter.

Lägg fokus på utbildning, idrott eller övriga aktiviteter när du är 18> istället.

Länk till kommentar

ett stort företag som pokerstars kan inte väga in några emotionella beslut när man tar beslut som detta, de måste vara konsekventa i sin bedömning i alla fall imo.

Självklart. Som sagt, jag har inga som helst åsikter kring att han inte får pengarna, pokerstars gör helt rätt. Men jag hoppas även att de ägnar några minuter åt att kolla upp hur killen mår, även om det naturligtvis inte är deras ansvar.

Länk till kommentar

Alla jämförelser med lindriga övertramp blir fel då man för dessa vet påföljden.

Dricker man under 18 tar polisen drycken och i värsta fall fyllecell o samtal med föräldrar. Åka mot rött ljus= böter mm mm. I många fall är man helt överens med riskerna då man chansar och det borde killen naturligtvis också vart då han reggade sig. Det står tydligt i reglerna att regelbrott straffas.

Med detta sagt går det ju inte annat än att tycka synd om killen, undra om han hade dessa funderingar att det skulle skita sig under turren, verkar ju uppenbarligen inte så på chatten...

Länk till kommentar

Är väl rätt uppenbart helt rätt av Pokerstars att inte ge ut pengarna.

Är du under 18, låt bli att spela 18+ spel. Hur svårt kan det vara?

Gränsen finns ju där av en anledning och de som inte accepterar den bör också bestraffas därefter.

Lägg fokus på utbildning, idrott eller övriga aktiviteter när du är 18> istället.

Varför är det så när det gäller detta men inte när det gäller alkohol? Tvivlar på att du väntade med att dricka tills du var 18. Att folk ska hålla på och moralpredika när de själv är lika goda kålsupare.

Länk till kommentar