Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad
De där starthandskraven är EXTREMT tighta. Du är en übertight rock, Hjort (åtminstone preflop).

Japp, jag är jäkla tight preflopp. Fast inte i mörkarna (där försvarar jag rutinmässigt med stål som J3o) eller när det faktiskt redan blivit en flervägspott.

Grejen är att spelteoretiskt optimal poker är jäkligt tight preflopp utanför mörkarna och sen jäkligt aggressiv och envis. Och det är ju en jämnviktsstrategi jag försöker efterlikna så länge jag inte har tydliga indicier på att mina motståndare suger rejält.

Tja, vi verkar inte komma mycket längre i den här diskussionen. Vi har båda våra bestämda åsikter när det gäller vad som är optimal strategi. Jag håller inte med dig, men jag respekterar din åsikt och om det funkar för dig så grattis i såfall. Lycka till i allfall (det lär behövas ;)) !

Postad
och så tycker jag i och för sig inte att det är sådär jättedåligt spelat att check folda 77 mot en preflophöjare med position på en K83 bräda, även om man kanske inte ska göra det varje gång. men det är kanske off topic.

Jag tycker det är fel varje gång man gör det.

även om du möter någon med samma spelteoretiskt optimala starthandskrav som du själv? ;)

Postad

det är verkligen inte lätt att försöka debattera med dig, Johan. När du börjar misstänka att du har fel är det plötsligt inte ditt svar det är fel på utan frågeställningen i sig.

jag gör nu som PPjunior och lämnar den här tråden åt sitt öde.

Postad
det är verkligen inte lätt att försöka debattera med dig, Johan. När du börjar misstänka att du har fel är det plötsligt inte ditt svar det är fel på utan frågeställningen i sig.

Ursäkta, men nu vet jag inte riktigt vad jag gjort för fel? Ville du ha ett seriöst svar på hur jag spelar 77 på en K83-flopp när jag blivit höjd av en tight spelare?

Postad

Jag tänkte lite på ämnet under en kvällspromenad och kom fram till att jag hade fel. QJs är nog en rätt klar höjning mot en lös och lite dålig limpare.

Jag tycker iofs att PPjunior fortfarande är lite out-of-line med 86s. Men, men.