Gå till innehåll

Plupp försöker tjäna en slant


Plupp

Recommended Posts

Hej hej, efter att under en längre period mest ha läst på forumet men nästan aldrig postat har jag nu bestämt mig för att börja skriva dagbok.

 

Jag hoppas att detta kan få mig att skärpa till mitt spel och inte spela bort mina pengar på dumma påhitt.

 

Jag har spelat poker i ungefär ett år nu och har aldrig satt in några pengar utan spelat ihop mitt startkapital i diverse freerolls. Jag har tagit ut 1000kr två gånger så lite plus har jag gått men med tanke på all tid jag lagt blir det en mycket dålig timpenning.

 

Mitt pokerspelande har gått mycket upp och ner, detta ofta beroende på att jag spelat på för höga limits helt enkelt. En bra dag har jag kunnat dubbla min BR medans jag andra dagar spelat bort allt jag har och tvingats börja nöta freerolls igen.

 

Nu har jag ungefär $50 och spelar för tillfället på paradise poker. Jag har bestämt mig för att för en tid framåt enbart spela fixed limit och endast på nivåer som jag tror jag kan klara av.

 

Jag vet att man borde ha ungefär 300xBB för att vara hyfsat säker men jag har för dålig diciplin för detta och hoppas att mitt spel är tillräckligt tight för att minska svägningarna tillräckligt för att jag ska klara mig ändå.

 

Som läget är nu satsar jag på att enbart spela på de nivåer som låter mig ha kvar 100 x Big Blind efter inköp vid bordet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet att man borde ha ungefär 300xBB för att vara hyfsat säker men jag har för dålig diciplin för detta och hoppas att mitt spel är tillräckligt tight för att minska svägningarna tillräckligt för att jag ska klara mig ändå.

 

Som läget är nu satsar jag på att enbart spela på de nivåer som låter mig ha kvar 100 x Big Blind efter inköp vid bordet.

 

Du vet att man snackar om big bets när det gäller 300-regeln va? Alltså 600 big blinds.

 

efter inköp vid bordet.

 

Hur definierar du ett inköp när det gäller FL?

 

diciplin

 

Disciplin!

 

Mitt pokerspelande har gått mycket upp och ner, detta ofta beroende på att jag spelat på för höga limits helt enkelt.

 

En idé kan vara att sluta upp med detta nu när du börjar skriva dagbok! ;)

 

Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är väl medveten om att det är big bets man snackar om och jag kommer nog att bli lite hårdare med vilka limits jag spelar på när jag kommit upp till 1/2 eller så.

 

Med inköp tänker jag helt enkelt på den summa jag sätter mig vid bordet med. Om jag ska spela 0,5/1 och har $120 i ruller sätter jag mig inte ner med mer än $20.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Igår var jag nere på stan och utnyttjade ett presentkort på bokia som jag fick i studentpresent av min kära mormor. Jag hade bestämt mig för att se om jag kunde få tag på någon bok om poker och när jag gick hem igen så var det med hela utbudet av pokerlitteratur som bokia i Boden hade att erbjuda, det vill säga Pokerhandboken.

 

När jag kom hem satt jag mig och bläddrade i den framför datorn samtidigt som jag spelade lite poker. Gick rätt dåligt i början men med stor hjälp av en AA där potten maxades i alla satsningrundor slutat jag till slut lite plus i alla fall.

 

 

IN: $50

UT: $58.63

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är väl medveten om att det är big bets man snackar om och jag kommer nog att bli lite hårdare med vilka limits jag spelar på när jag kommit upp till 1/2 eller så.

 

Yeah sure. Om du vetat att det var big bets hade du inte skrivit big blinds. Man kan inte veta allt så är bättre o säga jaha det visste jag inte istället för att bortförklara nått o säga klart jag visste det. Dah.

 

Känns som att 20$ inte är ett bra inköp på 0,5/1$ fixed. Köp in runt 50. Om du inte har rullen för det spela på lägre nivåer.

 

Om du har för dålig disciplin för att följa 300 regeln så spela inte alls. Tror du inte även tighta players kan gula? det räcker nog inte med att du spelar tight utan måste ha en hel del flyt om du ska lyckas kunna spela på för höga nivåer. Varför är det så himla svårt för så många?

 

Spela inte poker om du inte har disciplin och om du bara är ute efter att tjäna stora pengar snabbt kan du lika gärna köra på lotto, du lär isf ha lika stor chans med det där.

 

bye bye :D....o lycka till

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu var det faktsikt så att jag visste att det är Big Bets det handlar om i 300xBB teorin men att jag ändå tänker spela efter en alldeles egen 100xBig Blind teori.

 

Jag vet att det är mycket möjligt att jag gular, det har hänt förut. Men nu är det ju nu i sommar jag behöver ha lite pengar eftersom jag inte fått något sommarjobb så jag hoppas på att ha tillräckligt med tur för att inte gula innan sommarlovet är slut i alla fall och kunna ta ut lite pengar då jag behöver.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter en ny dags spelande har jag gått plus några $. Mycket stillastående i BR idag och många timmars spel för 8$. Jag har ju i alla fall inte gått minus vilket kan räknas som bra. Nu spelar jag dessutom en tuernering och ligger 1:a när det är dags för första breaket efter en timme. Första pris ligger på $215 så jag hoppas på en ordentlig bonus inatt.

 

Jag lägger eventuellt upp några roliga HH's när jag får tag på min egen dator där jag kan fixa sånt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

då var man ute, åkte ut på 5:e plats och vann $47. Åkte ut då jag gick all in med 44 och fick syn av TT. Inte helt illa men jag gjorde en jobbig fold precis innan. Höjde med JT i hopp om att få blindsen. En kille höjjer tillbaka och chiplead synar. Jag lägger mig och floppen kommer 9QK. De hade AK och A6 så jag hade slagit ut den ena och tagit över chipleaden om jag vågat syna.

 

Synd då jag i övrigt spelade bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej hej, efter att under en längre period mest ha läst på forumet men nästan aldrig postat har jag nu bestämt mig för att börja skriva dagbok.

 

Jag hoppas att detta kan få mig att skärpa till mitt spel och inte spela bort mina pengar på dumma påhitt.

 

Jag har spelat poker i ungefär ett år nu och har aldrig satt in några pengar utan spelat ihop mitt startkapital i diverse freerolls. Jag har tagit ut 1000kr två gånger så lite plus har jag gått men med tanke på all tid jag lagt blir det en mycket dålig timpenning.

 

Mitt pokerspelande har gått mycket upp och ner, detta ofta beroende på att jag spelat på för höga limits helt enkelt. En bra dag har jag kunnat dubbla min BR medans jag andra dagar spelat bort allt jag har och tvingats börja nöta freerolls igen.

 

Nu har jag ungefär $50 och spelar för tillfället på paradise poker. Jag har bestämt mig för att för en tid framåt enbart spela fixed limit och endast på nivåer som jag tror jag kan klara av.

 

Jag vet att man borde ha ungefär 300xBB för att vara hyfsat säker men jag har för dålig diciplin för detta och hoppas att mitt spel är tillräckligt tight för att minska svägningarna tillräckligt för att jag ska klara mig ändå.

 

Som läget är nu satsar jag på att enbart spela på de nivåer som låter mig ha kvar 100 x Big Blind efter inköp vid bordet.

 

Hej!

 

Kul att se någon som härinne som lirar på Paradise det gör jag också för det mesta även om jag kompletterar med lite spel på Caribbean Sun, Unibet, Ultimatebet men tyngdpunkten av mina spel är på Paradise jag spelar dock NL och oftast SnG på 100 eller 300 dollarsnivån har gjort ganska mycket pengar där på sistone har nog plussat 7-8K dollar sista månaden på PP. Har även märkt att när jag spelar andra siter så är det en klar fördel att ha spelat mot Paradise ganska duktiga spelare då det

på andra nätverk läs Cryptologic(Caribbean Sun) är väldigt dåliga spelare.

 

Lycka till iallafall!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inte märkt att de är någon högra nivå på spelarna på paradise än på något annat nätverk på de nivåer jag spelar på. Vad jag kan tänka mig är att de är fler dåliga spelare på andra nätverk som inte har lika låga limits som lägst. På paradise kan man ju spela 0,01/0,02 för att lära sig om man vill.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inte märkt att de är någon högra nivå på spelarna på paradise än på något annat nätverk på de nivåer jag spelar på. Vad jag kan tänka mig är att de är fler dåliga spelare på andra nätverk som inte har lika låga limits som lägst. På paradise kan man ju spela 0,01/0,02 för att lära sig om man vill.

 

Kan väl vara så som du säger men jag känner av en klar skillnad ifall jag spelar på Paradise 100 eller 300 dollars SnG eller om jag kör 200£ eller 300£ SnG på Cryptologic även om jag e en vinnande spelare på båda i dagsläget så har jag bättre avans på Cryptologic.

 

Vet ej hur det är nere på lägre nivåer...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, jag provade en 5$ SnG idag och tyckte mig se att spelet var ovanligt bra för en sådan så du har säkert rätt.

 

En sak jag upptäckte med Paradise idag var att när jag cashade ut $50 till netEller så fick jag $20 i cash-out Bonus. Ingen aning om varför, men jag klagar inte.

 

Hur som helst så såg jag att jag fått ett mail från absolute poker där de sade att jag hade en bonus på $25 som går ut 29:e så jag satt in $50 där för att försöka cleara bonusen.

 

Kännde att jag inte riktigt hade rulle för att spela de bord som behövdes för att få poäng så jag satte mig ner vid ett NL 100 bord med 20 dollar och foldade järnet. Spelade väldigt få starthänder.

 

AA på knappen som efter en tidigt höjning och reraise från mig blev en heads-up pot med bara blanks på floppen synade han min bet och fick ett flushdrag på turn. Jag ställde in mina sista $ på turn och fick syn. Mina ess höll och jag hade nu nästan dubblat min stack på bordet.

 

Andra handen jag spelade var KK i small blind. Ganska många limpare men ingen höjning. Jag ställer in allt direkt då jag inte vill spela potten ur position. Alla lägger sig utom en small stack som synar med A9. Kungarna står sig och jag börjar känna mig rik.

 

Sedan fick jag AA igen, denna gång i mittposition utan att några limpare. Jag höjjer 5xBB och alla lägger sig. Bör jag nöja mig med att limpa här och hoppas någon höjjer så jag kan höjja tillbaka?

 

Sedan spelade jag QQ, höjde 4xBB och BB synar, träffar set på floppen och höjjer hans bet till ett potbet och han lägger sig.

 

Träffar sedan återigen se, denna gång med TT som jag ser gratis från BB. Åker dock på en räjäl smäll då jag synar ett stort bet på river mot en färg.

 

Är tillbaka där jag började när jag hittar kvällens 3:e AA UTG. Limpar denna gång och betar potbet på en till synes ofarlig flop. En spelare hänger på och på turn gör jag likadant och får syn igen. Checkar riverna och han betar en liten bet som jag synar. Han visar upp två par, 4K.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men om jag sitter vid ett 10bord blindsen är 0.25/0.50 = 0,75 per 10 händer. 100 händer = 7,5.

100 händer = 10 i Bonus.

 

Om jag sen som bonus kan spela mina allra bästa händer (AA-TT, AK) borde det vara en vinnande strategi. Inget jag komemr att fortsätta men snabbaste sättet att hinna cleara min bonus.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men om jag sitter vid ett 10bord blindsen är 0.25/0.50 = 0,75 per 10 händer. 100 händer = 7,5.

100 händer = 10 i Bonus.

 

Om jag sen som bonus kan spela mina allra bästa händer (AA-TT, AK) borde det vara en vinnande strategi. Inget jag komemr att fortsätta men snabbaste sättet att hinna cleara min bonus.

 

Glömde att Absolute har 200 BB i maxinköp. Jo, spelar du endast de händerna så kan det ju funka, men tänk på att några få utdragningar i rad när du är all in med dina höga pocketpar kan äta upp en stor del av din rulle. Och frågan är om det är värt att riskera det för $2.5/100 händer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag har jag flyttat över pengar till interpoker för att där försöka spela ihop månadsbonusen. Det började rätt bra och jag låg lite plus när jag åkte på denna hand.

 

Game #575594694: Texas Hold'em Limit ($0.50/$1) - 2005/06/26 - 06:51:34 (ET)

Table "Almond" Seat 4 is the button.

Seat 1: jocko89 ($9.80 in chips)

Seat 2: Shahr2109 ($18.45 in chips)

Seat 4: simply ($16.97 in chips)

Seat 5: Plupp86 ($31.95 in chips)

Seat 6: White-k ($13 in chips)

Seat 7: Carrera2 ($24.80 in chips)

Seat 8: qhqhip ($34.05 in chips)

Seat 9: KingKong8 ($12.65 in chips)

Seat 10: Zlammie ($145.67 in chips)

Plupp86: posts small blind $0.25

White-k: posts big blind $0.50

----- HOLE CARDS -----

dealt to Plupp86 [Td Kd]

PopMe joins the table at seat #3

Carrera2: folds

qhqhip: folds

KingKong8: folds

Zlammie: folds

jocko89: calls $0.50

Shahr2109: calls $0.50

simply: folds

Plupp86: calls $0.25

White-k: checks

 

Vill inte skrämma bort någon preflop så jag nöjer mig med att syna. Kanske lite svagt?

 

----- FLOP ----- [Ac Qh Jc]

Plupp86: checks

White-k: checks

jocko89: bets $0.50

Shahr2109: raises $1

Plupp86: calls $1

White-k: folds

jocko89: raises $1

Shahr2109: calls $0.50

Plupp86: calls $0.50

 

Vet inte varför jag inte cappar här. Vill väl maskera lite.

 

----- TURN ----- [Ac Qh Jc][3h]

Plupp86: checks

jocko89: bets $1

Shahr2109: calls $1

Plupp86: raises $2

jocko89: raises $2

Shahr2109: calls $2

Plupp86: raises $2

jocko89: calls $1

Shahr2109: calls $1

 

Jag är är glad att inget :club: kommer så jag capar när jag får chansen, sätter minst en av mina motspelare på ett set och den andre på stegen han också eller ett flushdrag.

----- RIVER ----- [Ac Qh Jc 3h][Jd]

Plupp86: checks

jocko89: bets $1

Shahr2109: calls $1

Plupp86: calls $1

----- SHOW DOWN -----

När J kommer på river är jag rätt säker på att jag är slagen så jag nöjer mig med att syna.

 

jocko89: shows [Qc Qd] (A Full House, Queens full of Jacks)

Shahr2109: mucks hand

Plupp86: mucks hand

jocko89 collected $20.45 from Main pot

 

****HAND ENDS****

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

dealt to Plupp86 [Td Kd]

PopMe joins the table at seat #3

Carrera2: folds

qhqhip: folds

KingKong8: folds

Zlammie: folds

jocko89: calls $0.50

Shahr2109: calls $0.50

simply: folds

Plupp86: calls $0.25

White-k: checks

 

Vill inte skrämma bort någon preflop så jag nöjer mig med att syna. Kanske lite svagt?

 

 

Du får fråga dig själv; vad vill jag få ut av den här raisen?

Hade du varit först in på fyra pers så hade en raise absolut inte varit fel. Nu sitter du i SB med två limpare före dig.

 

Om du haft en bättre hand hade du kunnat raise för att få in mer deg; nu har du inte en hand av den kalibern.

 

Om knappen hade raisat hade du kunnat reraisa för att trycka bort spelare (ifall nu knappen har en handdistribution som han kan raisa med just på knappen där du tror att din KTs faktiskt kan vara bättre handen. Det lär du få reda på om du reraisar ändå.)

 

så svaret är: nej, du gör rätt i att inte raisa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har nu lyckats cleara bonusen på interpoker och sitter där med 180$ och väntar på min pin kod. Jag som hade tänkt få mina pengar i handen nu till helgen men det sket sig ju lite..

 

Hur som helst så tänkte jag posta lite stats från poker tracker över mitt spel på 0.5/1 som är den nivå jag spelat på den senaste tiden.

 

VP$IP: 22.75

W$WSF: 39.07

Went to SD: 41.65

Won at SD: 55.56

PF Raise: 12.43

BB/100 hands: 2.64

 

statsen är endast för 1336 händer så de säger väl inte så mycket egentligen. Idag har jag backat en del på interpoker då jag mot slutet av mina händer jag var tvungen att spela ihop hade den värsta badstreken jag varit med om. Vid ett tillfälle blev jag utdragen på rivern i stora potter(10-15BB) på tre bord samtidigt. Då kändes det tungt. Men samanfattningsvis av de här dagarna på interpoker har jag ändå plussat 105$, 75$ bonus inräknat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sådär ja, nu har jag plockat ut de pengar jag hade hos expekt. Hade runt 40$ imorse men har under dagen spelat upp detta till lite över 80$ och har nu alltså fått ut 650 SEK. Inte så mycket men det är alltid något och ett välkommet tillskott i börsen inför helgens festival.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

spelade just en mycket märklig session no limit $25. Jag hade ett bra flyt med korten men ordentligt oflyt med allt annat.

 

Det hela började med att jag synade bet på både flop och turn med ett A-högt flushdrag och träffade också färgen på rivern men blev disconnectad när jag skulle höja hans bet. Missade där minst 25$, 10till om han hade synat.

 

Sedan gick det vidare och jag fick AA snart därefter, råkar göra en minimihöjning och för 5 pers med mig. Träffar set på floppen och betar lite mindre än pot och alla foldar. Vinner ungefär 2$ på ett AA-set.

 

Ytterligare några händer senare får jag 33 och limbar med och träffar fyrtal på floppen. Försöker slowplaya då det finns färgdrag som jag hoppas någon kan träffa. Blir roundcheck på flop och turn och sedan lägger sig alla för en 1$-bet på river. Blev väl +1$ på ett fyrtal. Känns lite dåligt betalt.

 

Men jag lyckades hursomhelst plussa ca 15$ under sessionen i alla fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Har spelat på interpoker för att jag cowboys och cleara monthly bonus idag. Har hittat två cowboys och dessutom spelat färdigt bonusen och plussat rejält. Mycket tack vara en hel del flyt med 99. Fick den handen 4 gånger idag och träffade set 3 gånger. Dessa händer tillsammans gav bara de ett plusresultat på över $100.

 

Jag har en hand jag inte vet vad jag skulle ha gjort med.

 

Game #893566783: Texas Hold'em Limit ($2/$4) - 2005/08/20 - 14:28:30 (ET)

Table "Yenisei" Seat 1 is the button.

Seat 1: Muzie ($67 in chips)

Seat 2: NameisSR ($51 in chips)

Seat 3: DamRiver ($113 in chips)

Seat 4: Shivas22 ($165.25 in chips)

Seat 5: Kreitler ($69.50 in chips)

Seat 6: textrep17 ($57.50 in chips)

Seat 7: ibndrunk ($110 in chips)

Seat 8: Plupp86 ($37.25 in chips)

Seat 9: cagnaz ($40.75 in chips)

Seat 10: BonRouge ($63.87 in chips)

NameisSR: posts small blind $1

DamRiver: posts big blind $2

----- HOLE CARDS -----

dealt to Plupp86 [Qd Qh]

Shivas22: folds

Kreitler: folds

textrep17: folds

ibndrunk: folds

Plupp86: raises $4

cagnaz: raises $6

BonRouge: folds

Muzie: folds

NameisSR: calls $5

DamRiver: folds

Plupp86: calls $2

----- FLOP ----- [Jc Qc Kd]

NameisSR: bets $2

Plupp86: raises $4

cagnaz: raises $6

NameisSR: raises $6

Plupp86: calls $4

cagnaz: calls $2

 

Min syn här tycker jag inte det är något att säga om. Är rädd för att vara uppe mot en stege eller högre set men hoppas på kåken.

 

----- TURN ----- [Jc Qc Kd][Th]

NameisSR: bets $4

Plupp86: calls $4

cagnaz: raises $8

NameisSR: raises $8

Plupp86: calls $8

cagnaz: raises $8

NameisSR: calls $4

Plupp86: calls $4

 

Det är väl det är spelet jag inte riktigt gillar. Jag sitter i bästa fall på 10 outs för att vinna potten men ajg vet inte om jag vill slänga in $16 för att se sista kortet i alla fall.

 

----- RIVER ----- [Jc Qc Kd Th][4s]

NameisSR: bets $4

Plupp86: folds

 

Behöver jag säga hur det slutade?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt pokerspelande har gått mycket upp och ner, detta ofta beroende på att jag spelat på för höga limits helt enkelt. En bra dag har jag kunnat dubbla min BR medans jag andra dagar spelat bort allt jag har och tvingats börja nöta freerolls igen.

Hur tänker du när du väljer bord/limits? Nu vet jag inte exakt vad du har för BR, men troligen inte för att lira på 2/4 bord? (för att inte tala om då du satte dig på ett NL100 bord)

 

Har en polare som kört liknande stil, lirat höga limits och jag har slutat räknat hur många gånger han gulat.

 

Hoppas du har turen på din sida!

 

Lycka till! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har på den senaste tiden börjat spela med ett nytt starthandskrav som är mycket tight vilket har gjort att jag kan spela på många fler bord samtidigt och endast de bästa händerna. Detta har minskat ner på svängningarna något enormt då jag tidigare spelat alldeles för många händer. Dessutom kan jag nu cleara bonusar i ett mycket högre tempo vilket gör att jag även om jag blir utdragen mycket en dag ofta kan få tillbaka det på en clerad bonus.

 

Jag vet dock att jag inte har rulle för att spela 2/4 och pengarna på interpoker är nu uttagna för att spela med på något annat ställe där jag kan cleara bonusar på 0,5/1 nivån. Planerar att ta några $50 bonusar på några olika primasidor.

 

Förhoppningsvis ska jag kunna hora ihop en rulle så jag kan spela på 2/4 och verkligen kunna ta ett ordentligt bad-streak då jag känner att jag klarar av motståndet på denna nivå.

 

Men jag har i alla fall kommit fram till att jag kan vinna pengar på att spela fixed limit. Har kännts ett tag som att jag bara spelat fixed för att ta bonusar och då jag haft en för liten rulle chansat på no limit för att få upp en ordentlig rulle att hora med.

 

De senaste dagarna har jag faktiskt inset att jag är mycket bättre på fixed limit och att jag är en regelbunden vinnare där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

×
×
  • Skapa nytt...