urmy Postad 24 Februari , 2011 Rapport Postad 24 Februari , 2011 https://www.ironkey.com/demo-personal En polare tipsade om detta, någon som har testat eller sitter inne på om den är något att ha? Verkar ju sådär övernöt och en ganska billig försäkring mot hackning om det nu fungerar så bra som de säger i videon, vilket man nog kan vara något källkritisk till. Citera
Shredder Postad 25 Februari , 2011 Rapport Postad 25 Februari , 2011 Egentligen borde man vara källkritisk nog att inte besöka sidan Men den verkar ganska cool, ska man ha den de visar i demot får man pynta 299$ Tror dock det finns svaga länkar även om själva produkten skulle vara "Fort Knox" Slutligen kan den ju vara för säker, den ska ju förstöra sin krypterings nyckel om den blir attackerad. De berättar inte om den byts ut eller om den bara försvinner och man sen får "köpa" en ny krypterings nyckel. Lite såna saker tänker jag... Edit: Sen undrar jag vad det är för paranoid "säkerhets expert" som tyckte 10 försök på ett lösenord var en bra gräns för att förstöra innehållet vid. Det kunde ju gott vara 1000, en människa kan inte gissa ett normal-svårt lösenord (8 tecken, minst en siffra, minst en verselie) & ett program har inte kommit nånstans på 1000 försök. Citera
Joeduck Postad 25 Februari , 2011 Rapport Postad 25 Februari , 2011 Kul grejj, vettigast (för mig) verkar helt klart vara den hårdvarubaserade krypteringen och att man kunde skrivskydda minnet. Sen en massa skräp men förhoppningsvis går det att avaktivera det mesta. Slutligen kan den ju vara för säker, den ska ju förstöra sin krypterings nyckel om den blir attackerad. De berättar inte om den byts ut eller om den bara försvinner och man sen får "köpa" en ny krypterings nyckel. Den raderar innehållet med deras patenterade "erase-method" har jag för mig det stod. Citera
killerwolf Postad 25 Februari , 2011 Rapport Postad 25 Februari , 2011 1000 lät bättre , polarn hade lösenord på sin iPhone med erase funktionen ikopplad (10 ggr) då han är chef på ett stort företag och har massa skit i telen. Hans 2 åriga dotter fann telefonen en kaffefattig morgon då han halvsov en stund i soffan Gg osv Citera
Recommended Posts