Gå till innehåll

Dags att sluta eller rycka upp sig?


Rubenofdoom

Recommended Posts

Står inför ett vägval med pokern, Har spelat poker i 4 år nu kanske , är 21 har varit mycket till och från.. Är nog i det stora hela + Mina vinster har inte genererat några resor för familjen det är nog mest vardags saker såsom cigg bärs och Bio med bruden,

 

Förra månaden gick riktigt bra vann runt 30k, på svs samt IPN

för att sedan tappa humöret och torska 17k på en kväll. Vilket är mitt största problem, Går det bra så kan jag lira grymt i flera veckor för att sedan tappa humöret helt och förlora hårt. Förlorar iofs bara vunna pengar och tar ut pengar då och då så i det stora hela är jag väl vinnande om än då marginellt. Vet inte ifall det klassificerar mig som spelberoende?

 

+ Gillar poker och har läst en massa böcker samt blivit coachad.. (Vet dock inte om mina ranges jag använder lämpar sig så bra på Nl20->Nl100.. Då han som coacha mig lirade Nl600->1k)

+ skönt att kunna bestämma sina egna tider.

-----------------------------------------------------------------------

 

- Mina stortorskar dagar.. För att ena dagen bestämma med bruden att dra till Ikea så får man gå till det lokala loppiset och hämta ut en ny soffa.

 

Är väl det enda minuset,

 

 

Så borde man

1- Lägga av

2- Träffa en psykolog

3- ordna lite mer coaching

4 -Gå med i en studiecirckel av nått slag

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo vet tänker så varje gång det går skit, Borde man träffa en psykolog av nått slag? För när man väl är igång så är det svårt att sluta.. Är det nån annan som lyckats besegra sin alternativt kontrollerar den som har nå knep att dela med sig av?

 

Känns som att jag behöver morsan brevid som rycker ur sladden när slasket börjar komma igång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul att alla skriver att dom egentligen är plussande men att de "tiltar".

 

Om man lyckas tokplussa en dag och backar stort en annan så är ju en mysig förklaring att man spelat bra ena dagen och tiltat den andra. Troligare är helt enkelt att man upplevt båda siorna av variansen.

 

Om du knappt är säker på om du är plus eller inte så rekommenderar jag inte att bli proffs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul att alla skriver att dom egentligen är plussande men att de "tiltar".

 

Om man lyckas tokplussa en dag och backar stort en annan så är ju en mysig förklaring att man spelat bra ena dagen och tiltat den andra. Troligare är helt enkelt att man upplevt båda siorna av variansen.

 

Om du knappt är säker på om du är plus eller inte så rekommenderar jag inte att bli proffs.

 

läs om läs rätt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lägg av.

 

Går man upp i nivå när man förlorar är man en förlorare.

 

Jo har ju märkt och framförallt insett det nu med störredelen av rullen mer eller mindre iväg slängd. men över 40k händer på svs Nl200->500 så har jag haft en BB/100 på 6 i runda slängar, ligger på 7/bb100 på 10k händer på IPN.

 

Skulle man inte försöka jobba med problemet ist för att slänga iväg jag vet inte hur många timmar jag lagt ner på videos böcker osv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo har ju märkt och framförallt insett det nu med störredelen av rullen mer eller mindre iväg slängd. men över 40k händer på svs Nl200->500 så har jag haft en BB/100 på 6 i runda slängar, ligger på 7/bb100 på 10k händer på IPN.

 

Skulle man inte försöka jobba med problemet ist för att slänga iväg jag vet inte hur många timmar jag lagt ner på videos böcker osv.

 

Ligger på 9,66PTBB/100 över en 165k sample på 1/2-5/10 på svs och anser mig själv vara en värdelös pokerspelare.

 

Spela för att det är roligt och för att dra in lite extracash på sidan om, då kommer det nog funka väldigt bra. Sen kör stenhårt på ditt BRM spela inte högre än vad the roooollzzz tillåter :)

 

gl osv

 

edit: dina problem verkar ligga med psyket, jobba på det. Be din flickvän hjälpa dig att lugna ner dig när du åker på badbeats osv

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ligger på 9,66PTBB/100 över en 165k sample på 1/2-5/10 på svs och anser mig själv vara en värdelös pokerspelare.

 

Spela för att det är roligt och för att dra in lite extracash på sidan om, då kommer det nog funka väldigt bra. Sen kör stenhårt på ditt BRM spela inte högre än vad the roooollzzz tillåter :)

 

gl osv

 

edit: dina problem verkar ligga med psyket, jobba på det. Be din flickvän hjälpa dig att lugna ner dig när du åker på badbeats osv

 

Han kanske får en bitchslap istället, " Du älskling, jag förlorade 10k idag jag är så sjukt jävla lack, kukspel bläbläblä, hon: ger en smäll och går ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förlorar iofs bara vunna pengar och tar ut pengar då och då så i det stora hela är jag väl vinnande om än då marginellt. Vet inte ifall det klassificerar mig som spelberoende?

 

Spelberoende är du ju ifall du inte kan hålla dig borta från spel, trots att du vill, att du bara jagar den dära kicken du får när du vinner stora pengar, SNABBT

mitt råd är att ta en paus sedan se över din Bankrollamanagment, eller helt enkelt någon slags tiltkontroll (vet inte om det faller under bankrollmanagment)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur du inte kan ha ställt in stoploss när du ändå spelar på SvS är för mig en gåta. Jag personligen spelar på heltid och har en bisarrt låg stoploss för att vara en som försörjer sig på poker. Men det är bättre att vissa dagar kanske inte hinna få in så många händer som man vill pga negativ varians, än att backa en bankrulle. Kukmätning osv får andra ägna sig åt.

 

Visst går det att träna bort tilten hyfsat, läsa böcker om det, spela så mycket så man förstår variansen, få självinsikt, meditera eller whatever. Men även om man blir bättre på det finns det inga garantier, så programvaru-stoploss ska man ha om man har tiltproblem. Finns nog många som inte tiltat på evigheter men sen när dom har otur av episka proportioner och en kass mental dag i övrigt så skjuter dom iväg hela rullen på högre nivåer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...