Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Tjena!

Förlorade precis en ganska stor pott som jag bara vill ha lite synpunkter om.

Ge er bara en snabb överblick.

Jag sitter på knappen och spelar mot en i MP.

Jag sitter på 89S.

Floppen: 3,7,10

Turn : 10

River : J

Jo, jag valde att göra en höjning på pre (4BB), han synar. Efter floppen höjer jag (2/3 pott), han synar. Turn Check, check. River höjer jag (ca pot+5BB), han reraise till All-in. Som motsvarar kanske 5BB på min höjning så jag synar.

Han sitter på 10J och slå min stege med kåk. Spelade jag rätt? Kanske borde foldat?

Tacksam för alla svar / SL1M

Postad
Tjena!

Förlorade precis en ganska stor pott som jag bara vill ha lite synpunkter om.

Ge er bara en snabb överblick.

Jag sitter på knappen och spelar mot en i MP.

Jag sitter på 89S.

Floppen: 3,7,10

Turn : 10

River : J

Jo, jag valde att göra en höjning på pre (4BB), han synar. Efter floppen BETTAR jag (2/3 pott), han synar. Turn Check, check. River BETTAR jag (ca pot+5BB), han RAISAR till All-in. Som motsvarar kanske 5BB på min höjning så jag synar.

Han sitter på 10J och slå min stege med kåk. Spelade jag rätt? Kanske borde foldat?

Tacksam för alla svar / SL1M

Bara för ja är en fitta:mrgreen:

Nej, men ärligt så tycker ja att de känns std fram tills rivern. Om du nu bettar så mycket så han bara har 5BB kvar(om ja förstod rätt) måste du givetvis syna.

Tycker dock att de kan va bättre att betta lite mindre 1/2-3/4 pott. Vet dock inget om hur djupa ni är osv. Har ni mycket bakom skulle man absolut kunna vika.. Tycker dock inte de är så farligt om ni bara har ~pott kvar.