Gå till innehåll

Pokerspelare sökes för intervju till bok


svanell

Recommended Posts

Hej, hoppas att detta inte uppfattas som spam. Min ambition är inte att promota något utan att komma i kontakt med relevanta personer.

 

Jag heter Adam Svanell och är frilansjournalist. Just nu håller jag på att skriva en reportagebok om spelandet i Sverige. Boken, som kommer ut nästa år, är tänkt att dels göra nedslag på dagens svenska spelmarknad, dels ge den historiska bakgrunden till spelpolitiken. Ambitionen är att ge den definitiva historieskrivningen om spel om pengar i Sverige.

 

Kapitlet som kommer att inleda hela boken ska handla om poker. Min tanke är att det ska porträttera ett antal svenska pokerspelare, skildra en turnering och berätta storyn bakom 2000-talets pokerboom. Bland intervjupersonerna finns Erik Rosenberg, Ola Brandborg och Per Hildebrand.

 

Nu letar jag efter:

 

1) Spelare som kommer att delta i Nordic Masters i Stockholm nästa vecka, och som jag kan följa och intervjua under tävlingens gång.

 

2) Unga onlinespelare som inte ännu försörjer sig på pokern, men har ambitionen att göra det på sikt. Om ni är flera kompisar som drömmer om och satsar på att bli pokerproffs så är det ännu bättre.

 

(Den som stämmer in på både punkt 1 och 2 är såklart extra välkommen att höra av sig.)

 

Om detta låter intressant kan du skriva här nedanför eller mejla på adam@magasinetnovell.se.

 

Tack på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...