Gå till innehåll

sammejao + hangarounds

sammejao

Recommended Posts

• Svars 764
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

fast tar du min kurs får du mvg.

ska jag ta det som en pik? ;)

Inte bara så att bareev alltid har nöten. Han får alltid nöten också

knappt lirat mot honom, men det stämmer säkert 8-)

~~~~~

Skrivit ner ranges för alla positioner, tänker inte skriva ut ändringarna jag har gjort här på PF. Men jag har iallafall allt på papper som jag har framför mig vid grinden, hehehehe. :-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skrivit ner ranges för alla positioner, tänker inte skriva ut ändringarna jag har gjort här på PF. Men jag har iallafall allt på papper som jag har framför mig vid grinden, hehehehe. :-P

är det så bra? alltid gött att öppna lite lightare utg om vi har ett gäng nits till vänster om oss och fiskar i blindsen osv. ändrar du beroende på gameflow och hur bordet ser ut?

Länk till kommentar

är det så bra? alltid gött att öppna lite lightare utg om vi har ett gäng nits till vänster om oss och fiskar i blindsen osv. ändrar du beroende på gameflow och hur bordet ser ut?

Jag spelar självklart lite explo, anpassar mig efter motståndare. Men det är alltid bra att ha stabil grund att stå på. Fifflat om lite leaks. =)

Ändrar inte ranges efter gameflow :-)

Joina skype en gång i livet, din fisk.

Länk till kommentar

Jag spelar självklart lite explo, anpassar mig efter motståndare. Men det är alltid bra att ha stabil grund att stå på. Fifflat om lite leaks. =)

Ändrar inte ranges efter gameflow :-)

Joina skype en gång i livet, din fisk.

Ah okej, det var det jag tänkte. Skype kommer efter tentan ;-)

---

Nån som har tips på hur man gör när HEM är sjukt segt? Klickar jag på sessions och vill visa händerna från en session tar det ungefär 25 år innan det laddat klart. Kan man radera gamla händer eller på annat sätt göra databasen smidigare?

Länk till kommentar

Ah okej, det var det jag tänkte. Skype kommer efter tentan ;-)

---

Nån som har tips på hur man gör när HEM är sjukt segt? Klickar jag på sessions och vill visa händerna från en session tar det ungefär 25 år innan det laddat klart. Kan man radera gamla händer eller på annat sätt göra databasen smidigare?

http://forums.holdemmanager.com/manager-general/11194-top-10-hem-performance-increase-tips.html

Du har rätt men samtidigt sjukligt fel i ditt tänk!

MVh

posta facit 8-)

Länk till kommentar

Prima Network $100.00 No Limit Hold'em - 6 players -

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

Hero (BB): $103.00

UTG: $145.62

MP: $143.00

CO: $108.38

BTN: $185.11

SB: $36.00

Pre Flop: ($1.50) Hero is BB with 9 :diamond: T :diamond:

2 folds, CO raises to $3, 2 folds, Hero raises to $11, CO calls $8

Flop: ($22.50) 4 :diamond: 7 :diamond: 6 :heart:(2 players)

Hero bets $14.50, CO calls $14.50

Turn: ($51.50) 5 :heart:(2 players)

Hero

hur spelar vi turn bäst här? fi är tag med 22/18/5.5% 3bet över 3k händer. han foldar ungefär 50% mot 3bets, 67% mot cbet i 3bettad men viker bara mot turnbarrel 21%.

Länk till kommentar

Prima Network $100.00 No Limit Hold'em - 6 players -

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

Hero (BB): $103.00

UTG: $145.62

MP: $143.00

CO: $108.38

BTN: $185.11

SB: $36.00

Pre Flop: ($1.50) Hero is BB with 9 :diamond: T :diamond:

2 folds, CO raises to $3, 2 folds, Hero raises to $11, CO calls $8

Flop: ($22.50) 4 :diamond: 7 :diamond: 6 :heart:(2 players)

Hero bets $14.50, CO calls $14.50

Turn: ($51.50) 5 :heart:(2 players)

Hero

hur spelar vi turn bäst här? fi är tag med 22/18/5.5% 3bet över 3k händer. han foldar ungefär 50% mot 3bets, 67% mot cbet i 3bettad men viker bara mot turnbarrel 21%.

all-in, kan möjligtvis siza något större på flop för att få skönare size turn. 1,5x pot funkar dock!

Länk till kommentar

all-in, kan möjligtvis siza något större på flop för att få skönare size turn. 1,5x pot funkar dock!

funderade också på det. kan nog vara den bästa linjen, trots att det känns lite obalanserat.

---

nu är merkel och sarkozy i farten här:

"Bland de förslag som kan väntas från de båda länderna nämndes en skatt på finansiella transaktioner, ett förslag som ska läggas fram i september."

detta gäller alltså inom eu, är det någonting som påverkar oss påkerspelare? (aka klassas överföringar mellan pokersidor som en finansiell transaktion?)

Länk till kommentar

Vad vill du annars göra då? betta 1/2-pot och ha lite kvar på river?

då check-shovar jag hellre, men det gillar jag inte heller. klurigt läge, kan dock vara så att överbetshove är bäst. jag vet inte..

---

klar med tentan, så blir grind nu i 2 veckor innan skolan drar igång. började grinda på ongame idag som välkomnade med en kall dag som resulterade i 3 inköp i baken. klienten är lite jobbig när man är van vid underbara prima...

Länk till kommentar

Bara att shove turn. Check shove är mindre bra då han kan känna sig comittad med en massa saker och syna

det är väl nackdelen med c/shove, ja. :-D

---

No-Limit Hold'em, $2.00 BB (6 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com

UTG ($137.65)

Hero (MP) ($199.20)

CO ($243.35)

Button ($200)

SB ($198)

BB ($113.55)

Preflop: Hero is MP with Q:club:, J:heart:

1 fold, Hero bets $8, 1 fold, Button calls $8, 2 folds

Flop: ($19) K:diamond:, 5:diamond:, K:club: (2 players)

Hero bets $14, Button calls $14

Turn: ($47) 10:heart: (2 players)

Hero bets $36, Button raises $85, Hero raises $141.20 (All-In), Button calls $92.20

spew? typ 300 händer på villain, ingen övrig history än så länge. 21/17/8.3% 3bet. det övriga bör inte vara så relevant med tanke på det lilla samplet.

Länk till kommentar