jodan Postad 13 Februari , 2011 Rapport Postad 13 Februari , 2011 Menade inte att han spelar lägre för att lära sig att slå nivån. Utan att vänja sig vid hastigheten med att masstabla shorthanded. Att gå från full ring till shorthanded är en stor omställning. Tror inte han lär sig något i pokerväg över huvud taget. Han lär dock lära sig mycket om sig själv. Jag vet åtminstone att Clark inte gör detta för att på något sätt utvecklas på något plan som pokerspelare. Citera
Ignatius Postad 13 Februari , 2011 Rapport Postad 13 Februari , 2011 Jag spelade 87k händer i fjol ... Citera
PokerPlogg Postad 13 Februari , 2011 Rapport Postad 13 Februari , 2011 Tror inte han lär sig något i pokerväg över huvud taget. Han lär dock lära sig mycket om sig själv.Jag vet åtminstone att Clark inte gör detta för att på något sätt utvecklas på något plan som pokerspelare. goddag yxskaft Citera
Burning Postad 13 Februari , 2011 Rapport Postad 13 Februari , 2011 Det hade varit coolt med en countdown på händerna som han kunde koppla till sin stream. Kör hårt det sista nu! Citera
jodan Postad 13 Februari , 2011 Rapport Postad 13 Februari , 2011 Han har praktiskt taget redan klarat det. 238k händer spelade och ca 9h kvar. Mycket sliten så resultatet tynar undan allt mer. Är plus ca $15 atm. Ser fram emot att läsa rapporten senare. Blir lite sugen på att göra någon liknande bet själv med. Visserligen inte just poker, men något som är utmanande för psyket. Såg nyligen en kille som sökte propbets på 2+2 för att låsa in sig på en toa utan fönster i två veckor och ha samma låt på repeat. Vill man bli galen så finns det sätt Antar att Clark klarat utmaningen om ca 4-5h. Citera
Shredder Postad 14 Februari , 2011 Rapport Postad 14 Februari , 2011 2:43 ClarkKent ser väldigt glad ut, kanske har han just klarat utmanningen. Eller så vann han bara en all-in med KK mot AA eller liknande Edit: Lite nörd matte skadar aldrig 250 000 Händer på circa 150 timmar = 1667 händer per timme, circus 1 hand per 2,15 sekunder. Vilket är betydligt bätte än det kan låta, tar nästan en hel sekund för ögat uppfatta handen, vilket lämnar 1,15 sekunder till värdera och handla. Hade han inte haft välgörenheten hade han i teorin kunnat klara utmaningen på 69 timmar genom ge varje hand just 1 sekund, men ja det är iprincip omöjligt om man inte foldar alla händer och det vore ju trisst på alla sports och spelmanna sätt. På 250 000 händer har han betalat 1250$ i blinds, lite mer eftersom det inte var 6 spelare hela tiden men nästan. Citera
ClarkKent89 Postad 14 Februari , 2011 Författare Rapport Postad 14 Februari , 2011 Done! Sömn, blogginlägg imorgon. Tack alla!! Citera
Jamton Postad 14 Februari , 2011 Rapport Postad 14 Februari , 2011 Done! Sömn, blogginlägg imorgon. Tack alla!! VWP! Citera
Jimmy_the_Rose Postad 15 Februari , 2011 Rapport Postad 15 Februari , 2011 Zzzzover gott fortfarande? WP Citera
wahlen1 Postad 15 Februari , 2011 Rapport Postad 15 Februari , 2011 Zzzzover gott fortfarande? WP Hade nog jag gjort om jag spelat 250k händer på en vecka SPelat 30k händer denna månaden och är stolt över mig själv Citera
Jimmy_the_Rose Postad 15 Februari , 2011 Rapport Postad 15 Februari , 2011 Hade nog jag gjort om jag spelat 250k händer på en vecka SPelat 30k händer denna månaden och är stolt över mig själv Aldrig funderat på att lämna tillbaka alla dina smileys till lunarstorm? Citera
wahlen1 Postad 15 Februari , 2011 Rapport Postad 15 Februari , 2011 Aldrig funderat på att lämna tillbaka alla dina smileys till lunarstorm? Nej, jag trivs med dom! :D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D surgubbe Citera
Shredder Postad 15 Februari , 2011 Rapport Postad 15 Februari , 2011 Haha... ja, bra samvete ska vara bästa kudden när man ska sova. Nu när han klarat utmanningen har han nog samvete nog för att sova 30 timmar Får se om boken "How I played none-stop for a week - by ClarkKent1989" blir publicerad under 2011 Citera
Shredder Postad 16 Februari , 2011 Rapport Postad 16 Februari , 2011 Nu finns den här utmanningen kommenterad och sammanfattad av ClarkKent1998 på hans blogg. Nytt blogginlägg: http://lovingthegrind.blogspot.com/ Citera
ClarkKent89 Postad 16 Februari , 2011 Författare Rapport Postad 16 Februari , 2011 Jaopp, de senaste dagarna har jag mest sovit och tagit det sjukt lugnt. Nu är det dags att komma tillbaka till vardagen igen, jag har lite att ta ikapp känner jag! Idag kommer jag lira 4 NL 50 bord för att komma in tillbaka till att tänka poker, lägga in ett kortare träningspass och hälsa på föräldrarna. Soft värre minst sagt! Citera
ClarkKent89 Postad 21 Februari , 2011 Författare Rapport Postad 21 Februari , 2011 Ny vecka och det är dags att komma igång igen! Ska få in 7 h+ spel om dagen, plugga poker minst 2 h/dag och styrketräna 20 min om dagen för att sakta men säkert komma tillbaka till träningen. Jag måste verkligen dra ner på sömnen också. 10 h om dagen är inte okej i längden. Funderar på att testa siesta-metoden framöver, sova 6 h per natt och få in en power nap strax innan middan. Skulle hinna med sjukt mer under dagarna då. Just nu är det NL 50 som gäller. Hoppas att gå upp på NL 100 inom 10-20 dagar. Dags att köra. GOGOGOO!!!!!!!!! Citera
MJ Postad 21 Februari , 2011 Rapport Postad 21 Februari , 2011 Gl! Hur många bord kör du nu på din normala nivå? Citera
ClarkKent89 Postad 21 Februari , 2011 Författare Rapport Postad 21 Februari , 2011 Majoriteten av mitt spelande har varit 24 bord av NL 25 FR. Den närmaste veckan ska jag spela 4-8 bord och bara försöka fokusera på att spela så bra som möjligt. Citera
ClarkKent89 Postad 22 Februari , 2011 Författare Rapport Postad 22 Februari , 2011 Spelade bara 6 bord hela dagen men lyckades ändå dra in runt $400. Poker är najs! Råkade få en pokerelev idag också. Han skrev till mig på ett av mina bord, vi addade varandra på skype och kom överens om lektion någon gång i veckan till att börja med. Jag tror att det kan vara bra för min poker att lära andra och det kommer bli kul att prata engelska. Jag vill verkligen lära mig att prata engelska riktigt bra och man bör väl passa på att prata så mycket som möjligt innan det börjar bli svårare att lära sig. Längtar tills jag sovit så jag kan köra igång med pokern igen :P Citera
Joeduck Postad 22 Februari , 2011 Rapport Postad 22 Februari , 2011 Undrar hur du kom fram till att det inte är bra att sova 10h/dag? Om man är trött är den bästa botemedlet att sova, det är känt av människor för tusentals år sen. Innan glödlampan fanns var det förmodligen standard att man befann sig i sovställning halva dygnet, speciellt på vintern. edit, missade anledningen att du kan göra mer om du är vaken längre. Citera
Shredder Postad 22 Februari , 2011 Rapport Postad 22 Februari , 2011 Ja där ser man... Jag ska ju köpa lektioner av dig nångång så är ju bra du får öva upp din förmåga att lära ut. Ang sömnen har ni båda ungefär lika mycket rätt, man ska inte sova mer än 9 timmar för det betyder man har sovit för lite/dåligt dagen/dagarna innan. Men... kroppen sover aldrig i onödan så om man kan sova 10 timmar eller mer så har man behov av det. Power nappen verkar vara en bra idee för att slippa pendla mellan två extremer, blir mer balans. Citera
Fudge Postad 22 Februari , 2011 Rapport Postad 22 Februari , 2011 Ja där ser man... Jag ska ju köpa lektioner av dig nångång så är ju bra du får öva upp din förmåga att lära ut. Ang sömnen har ni båda ungefär lika mycket rätt, man ska inte sova mer än 9 timmar för det betyder man har sovit för lite/dåligt dagen/dagarna innan. Men... kroppen sover aldrig i onödan så om man kan sova 10 timmar eller mer så har man behov av det. Power nappen verkar vara en bra idee för att slippa pendla mellan två extremer, blir mer balans. Dummaste jag hört, kan lätt sova +10timmar i sträck flertalet dagar irad om jag bara väljer att stanna i sängen. Och är absolut inte ensam om det. Citera
Recommended Posts