Gå till innehåll

Nån som vet vad jag gör fel?(SnG)


m.tjyven

Recommended Posts

Hej allihopa!

 

Jag är ny här på siten och har länge letat efter någon som kanske har svar på mina frågor angående mitt SnG spel och skulle vara oerhört tacksam om någon försöker lista ut vad jag gör fel.

 

Jag har spelat några år nu lite fram och tbx men dom senaste månaderna har jag lirat riktigt mkt, snitt 6timmar per dag 5dagar i veckan i några månader nu och verkar inte kunna gå plus i mitt spel, första dagen så drog jag in 50d på poker kontot och fick snabbt upp rullen på 2dagar till 300d men veckorna efter gick jag +-0 medans jag lirade 5-7 timmar 5dar i veckan och jag förstår inte hur rullen kan se lika dan ut dag efter dag när jag lirar så mkt som jag gör .. har pokertracker så jag har statistik och så om nån skulle vilja hjälpa mig med det här problemet, Hjälp skulle uppskattas grymt mycket!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man får tyvärr inte så överdrivet mycket gratis i pokervärlden. Inte mycket som är värt mer än det man betalar i det fallet i alla fall. Vill du ha feedback på ditt spel kan du ju börja med att lägga upp en dagbok och börja posta händer du är osäker på i handanalysdelen. Tror det blir svårt att hitta nån vettig som vill sätta sig ner med dig och gå igenom allt på en gång om du inte kan betala för det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

i å med att du fortfarande går +-0 innebär det att du fortfarande blir itm i relativt många sngs. så förmodligen är shorthanded spelet du ska ta och kolla över.

Fel.

 

Hej Drunken Penguin, jag undrar om du har lust att förklara varför du anser att det här resonemanget är fel.

 

Är själv en väldig nybörjare på det här med poker, så mer informativa svar uppskattas verkligen.

 

Funderande,

Noti

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Drunken Penguin, jag undrar om du har lust att förklara varför du anser att det här resonemanget är fel.

 

Är själv en väldig nybörjare på det här med poker, så mer informativa svar uppskattas verkligen.

 

Funderande,

Noti

 

För att marginalerna är mindre så klart, de ökar ju för hur mycket spelare det är som är med i just den turneringen du spelar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

apekatt

 

Min statistik på spelade händer ser ut så här

 

 

på 10/20

 

så är VPIP på 24,45 PFR på 6.01 och WWSF på 35,67

 

sen på 15/30

 

VPIP på 25,96 , PFR 7,39 och WWSF på 42,61

 

25/50

 

VPIP 24,75 PRF 7,32

 

50/100

 

VPIP 25,05 PFR 10,32

 

Jag ser här att jag förlorar mer än jag vinner på dom höga blindsen, spelar jag då för tight när blindsen har gått upp lr är det nått annat ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

apekatt

 

Min statistik på spelade händer ser ut så här

 

 

på 10/20

 

så är VPIP på 24,45 PFR på 6.01 och WWSF på 35,67

 

sen på 15/30

 

VPIP på 25,96 , PFR 7,39 och WWSF på 42,61

 

25/50

 

VPIP 24,75 PRF 7,32

 

50/100

 

VPIP 25,05 PFR 10,32

 

Jag ser här att jag förlorar mer än jag vinner på dom höga blindsen, spelar jag då för tight när blindsen har gått upp lr är det nått annat ?

 

Du spelar 6max hoppas jag?:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade rätt då med andra ord...du spelar på tok för mycket händer. Med höga blinds menar jag typ 100/200 och över...

 

Finns rätt många böcker som går igenom den grundläggande strategin vilket nog kan vara välinvesterade kronor.

 

Edit: Använder inte pt själv för de laggar ner datorn för mycket när man spelar många bord, dessutom är infon man får av de rätt korkad när man spelar turbo. Men är rätt övertygad om att tex QQ är en hand som de absolut flesta förlorar EV med i början på SNGs, vilket ger dig en vink om hur tight du bör vara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

aies jag spelar 5max turbo sng

 

 

apekatt, hmm menar du att jag spelar för mkt händer under hela sng eller är det under nån specciel blind du tänkte på ? ska jag spela ännu tightare när jag även kommer upp i blinds ?

 

I alla de tre spelar du för mycket händer. Och nej, du skall spela lösare ju högre blindsen blir.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Drunken Penguin, jag undrar om du har lust att förklara varför du anser att det här resonemanget är fel.

 

Är själv en väldig nybörjare på det här med poker, så mer informativa svar uppskattas verkligen.

 

Funderande,

Noti

 

Jag antar att han menar att förstaplatserna är viktigare i shorthanded (är oftast en 70-30 fördelning) och då kan du ligga på hög ITM% och ändå gå break-even.

 

Alternativt: att man inte kan dra några slutsatser om hur hans fördelning av prisplatser ser ut bara baserat på att han går break-even.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Drunken Penguin, jag undrar om du har lust att förklara varför du anser att det här resonemanget är fel.

 

Är själv en väldig nybörjare på det här med poker, så mer informativa svar uppskattas verkligen.

 

Funderande,

Noti

 

Det är fel på grund av två saker.

 

För det första har vi ingen aning om hur ofta någon kommer ITM genom att veta att han är en BE-spelare. Spelar man 10-manna sitngo med 50-30-20 prisfördelning kan vår ITM% ligga mellan 22 och 55 och vi kan ändå vara precis BE i slutändan.

 

För det andra säger antalet cashar oss absolut ingenting om var i sitngon man kan förbättra sig. OP kan vara shorthanded-gud, men spewar han bort massa marker i början av sitngon kommer han ändå inte kunna plussa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, men hur löst ska man spela när blidsen går upp ungefär ? vet du nån bra statistik lr så ? typ hur mkt vpip och så jag ska ha på dom högre blindsen

 

Låga blinds= Låg PFR och låg VPIP, runt 5% på PFR och absolut max 10% vpip där de procenten oftast betyder setmining

 

100-200 och uppåt

Höga blinds= Hög PFR och således hög vpip men du ska aldrig syna dig in när blinds blir höga. Du trebettar när du leder mot raisare och du bettar brett i pos i oöppnade potter, och du bettar any pos med bra händer, du trebettar blindsteals. Är du tveksam och stackarna är rätt väljer du mellan push eller fold, du synfoldar aldrig, betfoldar aldrig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...