HTDrD Postad 11 Augusti , 2005 Författare Rapport Share Postad 11 Augusti , 2005 Spelade bra och stabilt i går och har gjort det i en vecka. När man har disciplin och dessutom tur vinner man hela tiden. Det brukar jag dock inte ha, turen spelar stor roll men undra om inte disciplinen är viktigast? I går gick det hur bra som helst, +ca 300 på cashgame vilket är kanon när jag loggade av. Dock (vilken miss) var jag lite tiltad efter att ha åkt ur en PL Omaha turnering efter otroliga urdragningar på rivern och fick för mig att spela lite cashgame omaha. Det fanns inga spelare förutom på 5/10$ och jag beslöt mig för att prova... Tycker ni det låter smart? Inte ens jag gör det och det tog ca 30 minuter att förlora 200$, tiltade mer och mer och när jag tänker på det gjorde jag det mot mig själv. Visst, det var otroliga urdragningar och jag förlorade nog merparten av pengarna när jag ledde på turn och förlorade på river. Men visst är det väl så att Omaha spelas så? Det var iaf ett recept på att tilta hårt att spela om alldeles för mycket pengar när det är vanligt att bli utdragen. Det var iaf lärorikt och det är bara att bryta ihop och komma igen. Rulle nu: 2250$ Rulle start: 923$ Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
HTDrD Postad 15 Augusti , 2005 Författare Rapport Share Postad 15 Augusti , 2005 Vilken trevlig pokervecka jag hade. Var gräsänkling hela veckan och spelade varje dag. Snuddar nu på 3000 i rulle efter fint flyt. Var dessutom på pokerklubb för första gången i helgen och det var mycket roligt. Vann faktiskt min största pott någonsin och hade sjukt med flyt. Här var de tre roligaste händerna. 10/20kr NL, 8-9 runt bordet. Omstundom vilt spel. Själv var jag väldigt tight och det hjälpte att jag var nykter. Stackarna mellan 500-3000kr och här har jag runt 1200 när jag går heads up mot en kille som täcker mig. Hand 1: Jag [A , A ] Jag höjde till 80 preflop och 2 synar. Pot: 250 kr Flopp: [J J Q ] Inte världens roligaste, men kan vara bra. Check, check från motståndarna och jag höjer 225kr. En syn. Han som synar var bordets vildast spelare som spelade mycket aggressivt. Han gulade sedermera på fyllan efter att ha slängt in sin sista 500hundring UTG med A-4. Turn: [A ] Motståndaren spänner blicken i mig och säger: ”Jag har varit ute och fiskat lite” och slänger in 1500kronor i potten. Hade jag inte varit så nöjd och chockad hade jag kunnat svara att då fick han en stor fisk på kroken. Synar givetvis och blir all-in. Rivern är blank och den andre hade K-10. Hand 2: Satt nu med ca 2400 kr och spelade tajt ett bra tag till, tog säkert två timmar tills den här handen dök upp. Flera nya spelare vid bordet, bla en ung kille som vunnit två stora potter (bla den där den förste slängde in 500 med A-4) och som täckte mig. 10/20 NL, 8-9 runt bordet. Flera har nu ganska djupa stackar. Jag sitter UTG+1 eller +2 och tittar återigen ned på [A A ]. Bettar min standardraise till 80kr. Den unga killen sitter precis till vänster om mig och han höjer till 200kr. Alla lägger sig. Jag tänker länge på hur jag skall spela handen. Höjer 500kr och motståndaren synar ganska snabbt. Det är uppenbart att han har KK. Flop: [10 9 4 ] Perfectamundo. Lägger in 500kr och den andre tänker någon halvminut innan han går all-in. Jag synar direkt. Vi viker upp korten och han har mycket riktigt KK. Min äss håller och jag vinner min största pott någonsin. Hand 3: 10/20 NL, 6-7 runt bordet. Det är sent och alla börjar bli trötta. Jag sitter UTG+2 med [10 9 ]. Förste man limpar och jag slänger in en hundring, skulle höjt till 80 men det blev lite fel. Har varit oerhört tight innan och ville mixa upp spelet lite. Bara UTG+1 som limpat synar. Pot: 230 kr Flop: [10 8 6 ] Ser finfint ut. Bettar 200. Syn. Pot: 630 kr Turn: [10 ] Ojoj, vad perfekt. Jag tror inte den andre kan sätta mig på en tia, men vill iaf höja hårt för brädan är mycket farlig och blev inte mindre farlig nu när även färgdraget dök upp. Bettar 400. Motståndaren tänker länge. ”Jag vet att du har en 10… men vad tusan har du sen? Inte kan du höja 100 preflop med äss-10?” Frågar han mig och sig själv. Han pratar lite mera och lägger sig till slut. Alla är nu rätt intresserad av vad han hade och han visar upp [J 9 ]. Med både färg och stege drag suckar de flesta till. Vi bestämmer oss för att se sista kortet.. Dealer tar bort brännkortet och viker upp [Q ] En ljudlig suck runt hela bordet… Var nog det roligast pokersession jag spelat. Nu är det bara hoppas att fru fortuna ler mot mig fortsättningsvis. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
rickie Postad 15 Augusti , 2005 Rapport Share Postad 15 Augusti , 2005 Tycker ditt spel ser ut o ha utvecklats Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
HTDrD Postad 15 Augusti , 2005 Författare Rapport Share Postad 15 Augusti , 2005 Jo det känns så helt klart, har lärt mig av att spela mer och mera. Det är väl antagligen så man gör. Den här handen blev dock inget vidare bra och jag undrar om jag gjorde rätt.. Eller rättare sagt, det gjorde jag ju inte, men om det ändå (nästan) var rätt att syna handen utvecklade sig som den gjorde. 1/2 NL. Spelet var sansat. Vi är 5 runt bordet. De flesta med djupa stackar. Satt i SB och fick [8 7 ] Inget vidare, om jag tog bort allt jag förlorat på skithänder som träffat (men varit 2:a) från SB och BB skulle rullen vara dubbelt så stor. Här synar jag 1$ iaf då två stycken limpat in tidigare. Pot: 8$ Flop: [8 7 4 ] Fin flop, men den ser rejält farlig ut då flera limpat. Höjer pott för att ta hem den direkt. BB lägger sig och Fi1 synar och Fi2 höjer till dubbla. Jag synar och det gör Fi1 också. Pot: 56$ Turn: [J ] Ajaj, sämre blir det väl inte? knekten ger stege till 10-9 och dessutom färg till ruterna. Här checkar jag. Fi1 checkar och Fi2 höjer 10$. Jag synar och det gör Fi1 också. Pot: 86$ River: [3 ] En blank på river, men här tänker jag inte beta. Ser ut som om jag kan vara slagen. Fi1 checkar också. Fi2 höjer 24$. Jag tycker det är värt en syn då potten är stor och det är svårt att vete om han träffat eller inte. Syn. Nu vaknar Fi1 till liv och höjer med ytterligare 24$. Fi2 lägger sig. Attans.. Potten är stor som fan och jag synar. Fi1 visar [Q 9 ] och tar hem potten på 206$. Känns som det var en tråkig sedvanlig SB eller BB förlust. Skulle gärna vilja slippa de här händerna. Någon med kommentarer och tips? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hector Postad 15 Augusti , 2005 Rapport Share Postad 15 Augusti , 2005 Jo det känns så helt klart, har lärt mig av att spela mer och mera. Det är väl antagligen så man gör. Den här handen blev dock inget vidare bra och jag undrar om jag gjorde rätt.. Eller rättare sagt, det gjorde jag ju inte, men om det ändå (nästan) var rätt att syna handen utvecklade sig som den gjorde. 1/2 NL. Spelet var sansat. Vi är 5 runt bordet. De flesta med djupa stackar. Satt i SB och fick [8 7 ] Inget vidare, om jag tog bort allt jag förlorat på skithänder som träffat (men varit 2:a) från SB och BB skulle rullen vara dubbelt så stor. Här synar jag 1$ iaf då två stycken limpat in tidigare. Pot: 8$ Flop: [8 7 4 ] Fin flop, men den ser rejält farlig ut då flera limpat. Höjer pott för att ta hem den direkt. BB lägger sig och Fi1 synar och Fi2 höjer till dubbla. Jag synar och det gör Fi1 också. Pot: 56$ Turn: [J ] Ajaj, sämre blir det väl inte? knekten ger stege till 10-9 och dessutom färg till ruterna. Här checkar jag. Fi1 checkar och Fi2 höjer 10$. Jag synar och det gör Fi1 också. Pot: 86$ River: [3 ] En blank på river, men här tänker jag inte beta. Ser ut som om jag kan vara slagen. Fi1 checkar också. Fi2 höjer 24$. Jag tycker det är värt en syn då potten är stor och det är svårt att vete om han träffat eller inte. Syn. Nu vaknar Fi1 till liv och höjer med ytterligare 24$. Fi2 lägger sig. Attans.. Potten är stor som fan och jag synar. Fi1 visar [Q 9 ] och tar hem potten på 206$. Känns som det var en tråkig sedvanlig SB eller BB förlust. Skulle gärna vilja slippa de här händerna. Någon med kommentarer och tips? Jag skulle inte betala en krona på turn, alla möjliga händer som skulle kunna betala på floppen utan att slå om slår dig på turn. Finns ju både den stora och lilla stegen på bordet, färg också. Dessutom är dem två som synar, vad är det dem två ska ha för att du ska slå dem. Dessutom ska vara uppmärksam för små value bets på lite högre nivåer, på 1/2 och högre brukar folk value beta mer till skillnad mot små nivåer där folk vill ha ordentligt betalt på river när dem träffar hårt (min personliga åsikt). Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Macaronis Postad 15 Augusti , 2005 Rapport Share Postad 15 Augusti , 2005 Jasså! Inter Sthlm har börjat spela poker. Lycka till! =) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
P_kungen Postad 15 Augusti , 2005 Rapport Share Postad 15 Augusti , 2005 Jag skulle inte betala en krona på turn, alla möjliga händer som skulle kunna betala på floppen utan att slå om slår dig på turn. Finns ju både den stora och lilla stegen på bordet, färg också. Dessutom är dem två som synar, vad är det dem två ska ha för att du ska slå dem. Dessutom ska vara uppmärksam för små value bets på lite högre nivåer, på 1/2 och högre brukar folk value beta mer till skillnad mot små nivåer där folk vill ha ordentligt betalt på river när dem träffar hårt (min personliga åsikt). Syn på turn. Implicita odds till kåken.. Inter Sthlm.. Hattricks bästa lag? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
HTDrD Postad 16 Augusti , 2005 Författare Rapport Share Postad 16 Augusti , 2005 Jag borde lagt handen, men det är svårt och på rivern är jag en riktig callingstation. Tror jag vunnit mera än jag förlorat på det eftersom det är ganska vanligt med bluffar på rivern. Här är en till hand jag borde lagt ned. Tyvärr gjorde jag inte det och förutom att det var min största förlustpott någonsin försatte den mig i kraftigt tilt med ytterligare 3-400$ minus efter den.. Plågsamt och pinsamt att disciplinen inte är bättre. Dagens hand: 1/2 NL. Ordentligt vilt där spelare hela tiden tillkommer och gular. De flesta som är kvar har djupa stackar. Jag hade t.ex 600 vid detta tillfälle (max inköp 200). 6 spelare. Jag sitter i BB och får [K K ] Älskar att få bra kort i mörkarna. En spelare höjer till 8. En syn och alla andra lägger sig fram till mig. Höjer till 30. En syn. Pot: 69$ Flopp: [J J 6 ] Ser perfekt ut. Fi har synat 30 och borde ha AK eller par på handen. Eftersom han inte höjde antagligen inte Äss. Bettar kraftigt med 40$. Får en omedelbar mothöjning på samma summa. Jag tror inte för ett ögonblick att han kan ha mig slagen för jag kan inte sätta honom på en sådan hand och eftersom jag ändå skall fortsätta spela handen ställer jag in. Syn. Pot: 400$ Turn och river: [8 2 ] Fi visar upp 66 och tar potten. Gissa om jag blev knäckt... Synade 22$ höjning med 66 och träffar floppen helt klockrent (på en flopp med t.ex 6-7-J) eller så hade det varit lättare att hitta setet). Försatte mig i plågsamt tilt med kraftiga förluster som följd. Attans. Jag har lidit av det flera gånger att jag förlorat stora potter för jag inte klarat att sätta Fi på en hand som slår mig. Ska försöka lära mig att ta det väldigt lugnt i dessa situationer och försöka lägga mig. Usch. Rulle: 2900$ Start: 900$ Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
rickie Postad 16 Augusti , 2005 Rapport Share Postad 16 Augusti , 2005 Jag borde lagt handen, men det är svårt och på rivern är jag en riktig callingstation. Tror jag vunnit mera än jag förlorat på det eftersom det är ganska vanligt med bluffar på rivern. Här är en till hand jag borde lagt ned. Tyvärr gjorde jag inte det och förutom att det var min största förlustpott någonsin försatte den mig i kraftigt tilt med ytterligare 3-400$ minus efter den.. Plågsamt och pinsamt att disciplinen inte är bättre. Dagens hand: 1/2 NL. Ordentligt vilt där spelare hela tiden tillkommer och gular. De flesta som är kvar har djupa stackar. Jag hade t.ex 600 vid detta tillfälle (max inköp 200). 6 spelare. Jag sitter i BB och får [K K ] Älskar att få bra kort i mörkarna. En spelare höjer till 8. En syn och alla andra lägger sig fram till mig. Höjer till 30. En syn. Pot: 69$ Flopp: [J J 6 ] Ser perfekt ut. Fi har synat 30 och borde ha AK eller par på handen. Eftersom han inte höjde antagligen inte Äss. Bettar kraftigt med 40$. Får en omedelbar mothöjning på samma summa. Jag tror inte för ett ögonblick att han kan ha mig slagen för jag kan inte sätta honom på en sådan hand och eftersom jag ändå skall fortsätta spela handen ställer jag in. Syn. Pot: 400$ Turn och river: [8 2 ] Fi visar upp 66 och tar potten. Gissa om jag blev knäckt... Synade 22$ höjning med 66 och träffar floppen helt klockrent (på en flopp med t.ex 6-7-J) eller så hade det varit lättare att hitta setet). Försatte mig i plågsamt tilt med kraftiga förluster som följd. Attans. Jag har lidit av det flera gånger att jag förlorat stora potter för jag inte klarat att sätta Fi på en hand som slår mig. Ska försöka lära mig att ta det väldigt lugnt i dessa situationer och försöka lägga mig. Usch. Rulle: 2900$ Start: 900$ Eftersom han stoppar in 30 preflop, så har han ju inte riktigt implicta odds för o träffa set, så han gör ju fel i den här handen också. Men jag skulle inte vara så ivrig med o ställa in förmodligen, skulle vilja ge honom chans o bluffa istället, inte stor chans att turn förbättrar hans hand. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Xander Postad 17 Augusti , 2005 Rapport Share Postad 17 Augusti , 2005 onice o loosa den ja. men sånt som händer. Du får tänka lite på vad du egentligen får SYN av om du går all in. Brådan måste ju sett livsfarlig ut för honom oxå ifall du går all in och han har tex AK, eller QQ så han hade ju aldrig callat med en sämre hand utan enda du kan få call utav (förutsatt att det är en okej spelare) är ju en hand som slår dig. Och som sagt, inte så stor chans han förbättrar sin hand heller. I övrigt. grymt skönt skriven dagbok. Kul att du går bra med plus, du satsade på 500 $ i månaden men ligger väl runt 1000 istället? Det är 8000 kronor extra i månaden att köpa leksaker till kidsen och bjuda frugan på restaurang, så dom borde väl oxå vara lite glada Fortsatt lycka till och hoppas du fortsätter skriva Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
HTDrD Postad 17 Augusti , 2005 Författare Rapport Share Postad 17 Augusti , 2005 Jo, de är glada så länge det går bra.. Det är problemet för ibland spelar man bra och förlorar trots det. Å andra sidan kan man har flyt och vinna tursamt också. I går vad en sådan dag där otur i början vända med en extremt lyckosam 10minuters period som innehöll mina två största onlinevinstpotter. Läs och njut. Hand 1 1/2 NL. 4 vid bordet, lagom tight. Jag limpar med [9 8 ] eftersom jag inte spelat en hand på ganska länge. SB och BB med och spelar. Pot: 6$ Flop: [9 8 4 ] Jaha, perfekt. SB checkar och BB bettar ut 8$. Det var ett maffigt bet över potbet så jag väntar med att höja. SB lägger sig. Pot: 22$ Turn: [J ] BB bettar 20. Jag har inte så hemskt mycket i stacken och tycker det ser ut som om jag leder. Ställer in med ytterligare ca 100$. Pot: 270$ River [J ] Fyfan... Fi viker upp veka [A 9 ] och tar hem potten på ca 270$. Var inte glad efter det. Man undrar ju hur han hittade synen till att börja med. Tilten var nära och ett inköp var borta, men jag lyckades hålla i mig och 1-2 timmar senare kommer flytet. Hand 2. 1/2 NL. 6 spelare Jag har runt 370$ i stacken efter lyckosamt spel. 2-3 till med djupa stackar. Fi i denna handen är SB som har 335 i stacken. Jag limpar i BB med [K 4 ] I vanliga fall slänger jag en hand som denna, men två andra hade redan limpat så jag hänger med. SB höjer till 8$ och alla är med. Stor pott på g. Pot: 40$ Flop: [K 4 4 ] Wow, det var en ruskig flopp. Har riktigt bra så jag checkar i första position. SB höjer 20$ och alla lägger sig tillbaka till mig som synar. Med kanonträff ger jag honom chansen att höja igen ifall han inte har något. Pot: 80$ Turn: [Q ] Fi bettar 40$. Ser finfint ut. Jag synar. Pot: 160$ River: [7 ] Fi bettar 40 till och jag ställer in. Snabb syn från Fi som muckar handen och jag tar hem min största online pott någonsin på 670$. Jag undrar vad han hade, kanske bara en kung och han trodde jag bluffade färgdrag. I vilket fall var jag mycket nöjd och skriver i chatten på mitt andra bord om min superpott. När jag gör det (har gått ungefär 3-4 minuter från det att potten avslutades) råkar jag klicka fel på vinstbordet och dubblar en preflop höjning från en shortstack som då tar mig all in med sina 20$. Jag har [8 4 ] och skrattar åt eländet och synar. Vinner på ett par i åttor och jag gissar att alla vid bordet undrar vad jag sysslar med när handen visades upp. Antagligen var det bra för bara ett par minuter senare är det dags igen. Hand 3: Nu skriver jag om min all-in vinst i andra bordets chatt och igen råkar jag klicka fel på vinstbordet. Den här gången innebar det syn med [A 6 ] Jag tar mig för pannan, ingen dålig hand men den skulle jag slänga all dar i veckan för en 10$ preflopp höjning. Vi är 4 som spelare och floppen kommer: [K : 6 6 ] Jag skrattar för mig själv, vilket sjukt flyt. Den här gången bettar jag ut 20$ för att mixa upp spelet lite. Alla lägger sig utom ursprungliga höjaren som minireraiser. Pot: 120$ Turn: [8 ] Jag går all-in och Fi synar. Potten på 425$ och rivern ger en till 8:a och jag tar hem potten. Tror aldrig jag haft en mer tursam 10-minuters period. Ruskigt ruskigt tur. Slutar dagen +500. Rulle: 3400$ Start: 900$ Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
rilleg Postad 17 Augusti , 2005 Rapport Share Postad 17 Augusti , 2005 Respekt för ditt hattrick lag!! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
rickie Postad 17 Augusti , 2005 Rapport Share Postad 17 Augusti , 2005 Hahaha. Sjukt flyt med dina felklicks Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
HTDrD Postad 18 Augusti , 2005 Författare Rapport Share Postad 18 Augusti , 2005 Blev en kort session i går. Vann en ny största pott och i övrigt inget att rapportera. När man ser hur en del spelar undrar man ju verkligen. Dagens hand. 2/4 NL. 6 spelare runt bordet. Jag har spelat 15 minuter utan att något hänt. Har 395$ i stacken. UTG lägger sig, UTG+1 höjer till 8, jag sitter som UTG+3 och hittar [K K ] Höjer till 24 och alla lägge sig tillbaka till Fi som synar. Pot: 54$ Flop: [9 7 5 ] Ser okej ut, bara ett lågt set som känns farligt. Fi checkar och jag bettar 30, Fi reraisar till 100.. Känns sisådär, men synar. Pot: 254$ Turn: [7 ] Det där kortet gillar jag, betyder att han nästan säkert inte har 77. Då återstår 99 och 55 och när han höjer 100 till ger jag honom inte credit för någon av dessa händer utan ställer in. Fi tänker 5 sekunder och hittar sedan synen. Rivern blir blank och Fi visar upp: [A 10 ] Hmm, det var en generös donation. Fattar ingenting men tar hem min största pott någonsin på runt 790$. Så här efteråt så undrar man lite hur slarviga en del är med pengarna och när man läser alla dagböcker här undrar man var alla pengar kommer i från. Någon som har en teori? Rulle: 3800$ Start: 900$ Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
HTDrD Postad 19 Augusti , 2005 Författare Rapport Share Postad 19 Augusti , 2005 Det blir roliare och roligare att spela. Pengarna flyger till höger och vänster och det blir ganska ofta all in. Här är två jag förlorade i går. Den första handen var riktig usel och är ett bra bevis på att man skall hålla konctrationen uppe. Den andra handen, tja den är bara usel och det är motståndaren som är kass men lurar mig på 400+$. Hand 1: 2/4NL. 4-5 vid bordet. Lagom lugnt. Jag har precis vunnit en stor pott och täcker alla. Jag får [A Q ]. Jag gillar inte AQ i vanliga fall och vid det här tillfället tycker jag ännu sämre om handen eftersom jag precis förlorat en hand med AK mot just AQ. Jag limpar från första positionen, någon som jag ibland gör med AQ ocn nästan alltid med AJ. Flera limpar ochdet blir jag mot BB som gör upp senare i handen. Pot: 16$ Flopp: [10 A 7 ] Ser fint ut. Check, Check, 4$ s höjning från BB och jag synar bara. Ibland gör jag så i ohöjda potter med bra kort eftersom jag tänker att ingen sätter mig på en så pass bra hand som AQ här. Tror inte BB har något vidare och vill lura honom senare. De andra lägger sig. Turn: [3 ] Fi bettar 8 och jag trycker allin. Här var det stora misstaget, jag hade varit ouppmärsksam och missat att FI plötsligt hade 150$ i rullen. Han var betydligt mera shortstack bara handen innan eller så och jag hade för mig att han bara hade en 20-30$ och ville överbetta för att få honom att syna sina sista slantar med strunt.. Snacka om misstag eftersom 1) potten nu blev på 300$ och 2) snubben hade lurat mig totalt. Fi synar och viker upp 1010 för triss. Jag blev synnerligen fårvånad eftersom han bara synat med 1010 på handen preflop och sedan bjuder jag honom på 150$. Nåja, jag samlade ihop mig och vann återigen upp till mucho dinero när det var dags för den här handen. Hand 2. 2/4 NL. 5 vid bordet och mycket aktion. Jag sitter UTG och får för mig att limpa med [6 3 ] Inte mycket till hand, men jag har tidigare vunnit mycket på just 6-3 så jag gillar kombinationen. SB och BB är med utan att höja. Pot: 12$ Flopp: [5 4 2 ] Jajamensan. Jag checkar, Fi1 höjer 6$ som Fi2 dubblar. Det ser mumma ut det här. Jag vill ha ut mycket nu och synar bara. Fi1 höjer igen, nu till 30$ och Fi2 synar. Jag ställer in. Fi1, som jag misstänker ha pockets i nivå 77-99 lägger sig och Fi2 synar med sina 150 dollar. Pot: 425$ Turn och river kommer [3 K ] Känns rätt ofarligt då jag tror att han synat med färgdrag. Döm om min förvåning när pengarna åker til Fi och han visar upp [7 6 ]. Var inte glad efter det, men tycker jag spelade riktigt riktigt snyggt; check, syn och allin på floppen med nötterna och en jättepott med gigantiska odds att vinna. Bättre kan det inte vara, bara trist att jag inte fick den. Dagen slutar dock +200. Rulle: 4000$ Start: 900$ Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
HTDrD Postad 20 Augusti , 2005 Författare Rapport Share Postad 20 Augusti , 2005 Hade återigen en bra dag igår, bästa veckan någonsin med ständiga vinster. Dock förlorade jag 500$ på sluttampen och stannade på +300$ vilket gjorde mig lite gramse. Tror inte det var så dåligt spel på slutet utan det var helt enkelt att jag hade sämre händer än motståndaren. Ganska nöjd över att jag lyckades krångla mig ur en hand med KK mot AA med endast -20. Hade tur, men eftersom jag hade gått dåligt en timme eller så vet jag att det lätt kunde blivit en all-in där med -400 som facit. Här är handen. 1/2 NL. 9 runt bordet och tight. Sitter i BB och har [KsKh]. UTG höjer till 6$ och en person höjer till 20$ efter det. Bordet är som sagt tight och jag väljer att syna trots att jag i vanliga fall hade höjt. UTG synar också så vi är tre som ser floppen med [9s9cQd]. UTG höjer 10 in i 60$ potten och Fi reraiser till 30$. Nu finns det inte så mycket för mig än att slänga KK. Fi kunde suttit på två händer preflopp (QQ och AA) och båda slår mig rejält. Tradigt att slänga KK men floppen och höjningarna innan hjälpte mig. UTG synar ned till slutet med AQ och förlorar mot AA. Rulle: 4300$ Start: 900$ Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
HTDrD Postad 22 Augusti , 2005 Författare Rapport Share Postad 22 Augusti , 2005 Är på en, förhoppningsvis kort, lossingstreak nu. Inte förlorat så där jättemycket men iskalla kort hela tiden. Förutom då man får en hand och slutar som 2:a. Mycket frustrerande och det sätter sig i huvudet efter en stund att nu kommer man förlora. Här är handen som inledde eländet. 1/2 NL. 6 runt bordet. Flera med djupa stackar (+200). Fi i handen har 250 och jag har 350$. Sitter i BB och får [4 5 ]. UTG bettar 4$ och fyra stycken är med, däribland jag. I vanliga fall hade jag givetvis slängt handen men med många spelare och rabatt från BB gillar jag läget. Pot: 16$ Flopp: [4 J 5 ] Den satt ju som en smäck. En check före mig och jag bettar halvpot. Brukar variera mig med halv- till helpottsbet. Här får jag betala dyrt att jag inte tog potten direkt. UTG synar och resten lägger sig. Pot: 32$ Turn: [4 ] Ojdå. Jag sätter i ett vekt bud för att få med Fi. Bettar 8. Fi synar. Pot: 48$ River: [8 ] Det perfekta kortet. Jag håller tummarna för att han träffat färgen eller vill höja med en bluff och bettar veka 4$. Fi slår om till 30$ och jag ställer in blixtsnabbt. Fi synar och visar upp 88 och tar hem potten på 500. Min största förlustpott om jag kommer ihåg rätt. Ska föresten börja spela på Empire igen och försöka börja använda Pokeroffice. Någon som tycker det är bra? Och har några råd om hur det skall användas för att ge bäst stöd? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
HTDrD Postad 23 Augusti , 2005 Författare Rapport Share Postad 23 Augusti , 2005 Lyckades bryta den korta lossingstreaken efter mestadels kanonfint spel igår. Var riktigt nöjd med det mesta, men tyvärr åkte jag på en del stryk med bra händer. Här är tre intressanta händer, de två första finfint spelade och den sista kasst. Tror jag iaf, kommentera gärna. 2/4 NL 6 vid bordet. 50% ser flopparna och de flesta verkar vara bra spelare. Jag är klart oroad över motståndet här och har förlorat 150$ på bordet hittills. Sitter med 250$ och Fi har mig täckt. Sitter UTG och limpar in med [3 3 ]. UTG+1 (Fi) limpar, SB likaså och BB slår om till 10$. Alla synar. Pot: 40$ Flopp: [2 Q 2 ] SB och BB checkar. Här är läge att ta potten och jag bettar ut 40$. Vill inte ha syn. Fi synar och SB och BB lägger sig. Pot: 160$ Turn: [6 ] Känns inte helt bekvämt det här. Bestämmer mig för att försöka ett move. Bettar veka 28$ och Fi ställer om till 75$ varpå jag går all-in. Fi lägger sig. Kändes ruskigt bra, har bara re-reraiseat med nada 2-3 gånger. Slutpot: 310$. Hand 2: 1/2 NL. Många nya spelare vid bordet, bla 3 som gått in shortstacked. Får [A A ] I UTG och limpar in eftersom 2 av de 3 shortstackarna kör allin taktik. Flera syner tills BB som är shortstack med 60$ som slår om till 30$. Vansinneshöjning och perfekt för mig. Jag väljer att bara syna eftersom jag tänker att det finns en viss chans att även någon annan vill vara med. Mycket riktigt synar en till killen som har djup stack.. Mumma. Pot: 90$ Flopp: [Q 10 6 ] SB checkar, BB går all in och jag synar. SB lägger sig. Potten stannar på 150$ och Fi viker upp 66… Fyfan. Det är tradigt att förlora, det är ännu värre att förlora när man spelare bra och det är tredubbelt jobbigt att förlora när motståndaren är usel. Hand 3: Den här handen gör jag bort mig i. Ett misstag leder senare till flera och en stor förlust. 2/4 NL. Har runt 500$ och täcker samtliga runt bordet. Fi i handen har runt 400$. Sitter SB med [A K ]. Fi sitter på knappen och synar. Jag slår om till 16$ och Fi är den enda som är med. Pot: 36$ Flopp: [6 K 6 ] Jag bettar svaga 12$. Jag tror att jag tänkte att jag ville ha med honom. Syn. Pot: 60$ Turn [9 ] Bettar lite hårdare, 25$ och Fi slår om till 50$. Jag vet inte mycket om vad han har här och synar. River: [7 ] Jag checkar och Fi bettar ut 100. Känns som om han har mig slagen, men jag kan inte sätta honom på en hand då han synat en ganska maffig preflopp höjning. Synar ned och Fi viker upp 99. Snacka om uselt spelat. Här borde jag 1) Höjt pot på floppen och 2) Lagt mig för omslag eller för riverbet.. Illa. Kommentera gärna händerna. Rulle: 4300$ Start: 900$ Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
HTDrD Postad 24 Augusti , 2005 Författare Rapport Share Postad 24 Augusti , 2005 Ytterligare en dag med röda siffror. Spelade helt ok och det var sista handen som gjorde hela skadan. Stängde ned direkt efter den och mådde dåligt när jag vaknade dagen. Nästan som en baksmälla. Här är handen: 1/2 NL. 6 vid bordet varvid flera är dåliga spelare med djupa stackar. Jag har just blivit utdragen i en 200$ pot mot en snubbe som hittade färgen till sin 34 på river. Här möter jag en riktigt tomte som jag hade read på som just tomte. Har 125$ och får [9 9 ] UTG. Bettar 8$. Fi sitter på knappen och höjer till märkliga 14 (höjning med 6$). Bara jag är med. Pot: 31$ Flopp: [2 3 2 ] Ser perfekt ut, jag sätter Fi på lågt par eventuellt AK. Checkar och han höjer 20$ varpå jag reraisar all-in. Hade inte spelat så om jag inte hade läst honom som usel. Han blixtsynar. Turn och river är [Q 7 ] och Fi viker upp 77 och tar hem potten på 250$. Var ruskigt ruskigt jobbigt, stängde ned direkt efter det och vaknade med en känsla av att vara bakis. Konstaterade dessutom att jag behöver arbeta 2 dagar för att ta tillbaka denna förlusten.. Känns helt brutalt, perfekt spelat 96% favorit och förlust.. Illa illa. Hämtade mig dock snabbt när jag kom till jobbet och i det stora hela har jag bra mycket större rulle men känslan var mördande. Jag har märkt att jag nu gått till att omsätta ganska stora belopp, ingenting i jämförelse med toppkillar men det blir ändå en hel del pengar och jag har snabbt blivit fartblind. Ser det dock som ok då jag har sikte på högre höjder, men det är lite oroande att dagsinkomster kan vinnas och förloras på 5 sekunder. Tänkte föresten att vid ett par tillfällen har jag vunnit händer som gett mera en 1 hel veckas arbete. Mycket märkligt. Hur brukar ni andra som spelar om halvstora pengar förhålla er till spelet när det kan påverka ekonomin ganska mycket? Det är onekligen brutalt att förlora stora potter. Rulle: 4200$ Start: 900$ Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
HTDrD Postad 25 Augusti , 2005 Författare Rapport Share Postad 25 Augusti , 2005 -... jag hur mycket som helst på 2 minuter. Läs och gråt, precis som jag gjorde. Man vill slänga ut datorn.. -850, dvs en veckolön ungefär på detta. Hand 1: 1/2 NL. Spelat länge nu, har ca 180$ Har [A 9 ] i BB. 4 spelare. Pot: 8$ Flop: [A 9 5 ] Bettar pot. 2 syn.. Kolla sedan vad han som slår mig har och hur sinnesjukt usel han är. Pot:32$ Turn [9 ] Vill ha med killarna. Bettar 10. En synar en lägger sig. Pot: 52$ River [Q ] Bättre blir det inte. Världens bästa kort. Better veka 4 för att kunnna kontra all in. Fi höjer och vi går sedan allin.. Gissa vad han hade? Pot: 380$ [A 9 5 9 Q ] Jag har AA999 och Fi sitter med QQ på handen. Andra gången på två dagar med exakt samma scenario.. Helt sinnes, rena tortyren. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
HTDrD Postad 25 Augusti , 2005 Författare Rapport Share Postad 25 Augusti , 2005 2 minuter senare på 1/2 9 spelare. Tight. Vi är 6 stycken som ser floppen med 8$ efter två höjningar.. Jag har [2 2 ] Pot: 48$ Flop: [2 9 K ] Check, check, en som höjer 16, jag dubblar, en syn efter mig. Sedan en all in och 2 syn, sedan ytterligare syn och jag synar. Vi är sålunda 6 som är med, 3 är panka. Sinnesjuk pot. Pot: 300$ Turn: [ 4 ] Jag höjer så de andra får gå allin.. Ser ut som jag antagligen är översettad, men de som är kvar kan få betala av till mig iaf. Pot: 470$ River: [10 ] Han med mest pengar, den enda som har mig täckt viker upp [A J ] och tar potten. Mina 222 ledde innan river, de andra hade sämre färgdrag och 2 2-par. -870 på 2 riverkort på 5 minuter. Ganska brutalt. Ledde saftigt på turn på båda. Dags att ta en paus, har haft en usel vecka med sinnesjuka utdragningar. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
HTDrD Postad 26 Augusti , 2005 Författare Rapport Share Postad 26 Augusti , 2005 Låg +400 för dagen. Den här var fin.... Sikket flyt jag lider av 1/2 NL. 8 vid bordet och extremt löst. Har sett säkert 30 händer över 200$ på en timme. Sitter UTG+2 med 425$ och får 99 och höjer till 8$. 3 st med. Pot: 32 Flop [10 9 2 ] Första man höjer 16$, jag dubblar till 32$. De andra lägger sig och Fi, som täcker mig ställer in för 350$... Jag tänker och tänker... 2 alternativ, 22 och 1010... Det vore bara för brutalt och torska. Synar och Fi viker upp 1010... -425 på en hand. Största hand jag någonsin spelat hittar nästnöten på flop och torskar. Skulle ha lagt mig förstås, speciellt med den sinnesjuka otur jag haft sista veckan. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
HTDrD Postad 29 Augusti , 2005 Författare Rapport Share Postad 29 Augusti , 2005 Hade en finfin helg med bra resultat. Upp 1000$ från bottennoteringen på 3800$ och jag hade hela tiden på känn att det skulle vända eftersom jag tyckte att jag spelade skapligt. Nu är snart augustimånad slut och jag skall lägga upp nya höga mål för september. Helgens hand: 2/4 NL. 6 vid bordet, ganska vilt. Jag har inte gjort något under de 15 minuter jag suttit på bordet utan förlorat varje pott jag varit med i. Har 360$ och flera täcker mig. Sitter i BB med skitkorten [2 3 ] Alla lägger sig till knappen som bettar 8$. Han har höjt på massvis av händer och oftast till 12-20$. SB lägger sig och jag bestämer mig för att spela trots den usla handen. Pot: 18$ Flopp: [4 5 9 ] Ser kanonfint ut. Fi bettar ut 8, det bertyder ingenting och jag tycker det är dags att ta hem potten och slår om till 24$. Fi synar. Pot: 66$ Turn: [A ] Äckligt bra kort, Fi bettar helt plötsligt ut 40$. Jag har ingen som helst aning om vad han har, men med nötterna ställer jag genast in med ytterligare ca 300$. Fi blixtsynar och river är: [8 ] Fi viker upp 99 och lämnar genast bordet. Jag tar hem potten på 720$, mycket skönt. Dagens problem, vad har Fi? 1/2 NL. 6 vid bordet. Inte mycket har hänt jag har spelat en halvtimme och de flesta spelare har börjat efter mig. Fi i den här handen har spelat 10 händer och sett floppen på 9. Han skulle senare dubbla upp på sina första 20 händer med 95% floppseen. Han gulade 20 händer senare. En av de uslaste spelare jag sett. Jag sitter på knappen med [8 8 ] och bettar 8$. SB som är Fi synar och BB lägger sig. Pot: 18$ Flopp: [8 7 K ] Perfekt, nu är det bara hoppas att Fi har något. Fi checkar och jag bettar veka 6 för att inte jaga bort honom. Fi synar. Pot: 30$ Turn: [A ] Ännu bättre känns det som, ett äss som ger färgdrag. Fi bettar 15 och den här gången kallsynar jag. Pot: 60$ River: [9 ] Ger brädan: [8 7 K A 9 ] Fi checkar och jag bettar 45$. Fi synar. Vad hade han? Jag hade ingen aning, någon? Rulle: 4800$ Start: 900$ Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
rilleg Postad 29 Augusti , 2005 Rapport Share Postad 29 Augusti , 2005 Grattis till Sm Guldet! Bästa laget vann(igen) Själv åkte bauseröds Bk ur 5an i år :< Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
HTDrD Postad 29 Augusti , 2005 Författare Rapport Share Postad 29 Augusti , 2005 Tackar, det var en finfin helg som sagt. Lyckades plussa 200 samtidigt som sista matchen pågick. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts