Gå till innehåll

Ullaredsmaffian, a.k.a "Vi som ligger i Crappys villavagn"

Recommended Posts

• Svars 793
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

Segt att åka ur Night Rehaben igår med AKo vs AJ + AJ allin pre. Flop JQX, alla :h: och jag med :h: ess. För lite över 70k, avg ca 33k vid tillfället och itm närmade sig.

Idag blir det nya tag med sweet sällskap på CC. Anländer väl Ölrepubliken ca kl 1530ish och tumlar över gatan till CC runt 18, I guess.

Från Ölrepublikens hemsida:

resampled_Old%20Rasputin.jpg

Being TF:

cat_its_beautiful.jpg

Postad

Jo, men skriv bara allt kul ni ska göra idag... Linköping, Göteborg, Ölrepublik, Kalmar osv mm etc and so on.

Själv har man exakt NOLL vatten hemma. Felet hittades när garageporten öppnades. Man kan säga så här; mitt garage är numera vältvättat och avsköljt invändigt... :-(

Just nu sitter man på jobbet, SweetCharlotte sitter hemma hos mig utan vatten och en rörkrökare lagar (förhoppningsvis) läckan. Jag hoppas även att han inte kräver betalning in natura där hemma.

Hur går det SweetCharlotte? Får vi nåt vatten?

Postad
Old Rasputin är rätt god faktiskt. Rekommenderas.

Finns inte på gröna skylten vad det verkar? Vad är det för nåt?

Edit. Hittade: [quote name=Beermaster

]ÖL

Land: USA

Alkoholhalt: 9

Bryggeri: North Coast Brewing Company

Kort beskrivning: Färg Svartbrun färg.Doft Komplex, tydligt rostad doft med inslag av humle, kaffe, mörk choklad och kola.Smak Mycket smakrikt, komplext öl med viss sötma, inslag av kaffe, mörk choklad och kola. Lång eftersmak.Användning Serveras vid 12-14°C till smakrika kötträtter.Texten kan innehålla delvis producentens/leverantörens egna beskrivning. Skulle denna text strida mot upphovsrätten. Kontakta oss genast för att kunna korrigera eventuella felaktigheter.

Postad

Mina kort var kalla som fuck. Eller ja, i alla fall i 6k-potten med AJxx vs AQJx på AJ7 rainbow mot bordets aggro. A turn, Q river.

ffffuuu-large.png

Inget att snacka om i handen direkt.

Intressant att alla PLO-regs på CC verkar vara fantastiska gnällfittor. Höjde tidigare upp pre med :Kh::Jd::9h::7d: på knappen med en straddle i spel. CBade på :Jw::4s::2s:, varpå straddeln pushar mig all in. Tog syn efter en del betänketid för ca 800 kr då jag behövde ca 30% EV för att det skulle vara en helt okej syn. Räknar med att han gör spelet med alla set, många tvåpar och eventuellt wraps/FDs vilket ger mig långt bättre odds än 30% mot hans range. Jag hade även visat upp två råbluffar tidigare, så chansen fanns att han bara var ute och körde helt enkelt. Han viker knorrande upp :Qs::Jw::Xw: :Xw: med färgdrag, blankar brädan vinner min :Kw: kicker även om han leder med ca 55-45. Suck på turn redan när :9s: landar. Hurra på river när jag hittar case :Jw: och kåkar upp.

Efter det så kände hans gnällande inga gränser för resten av kvällen. Kul att förra CC-besökets gnällpelle hade hittat till bordet något varv tidigare och stämde in i att såga mitt spel något fantastiskt. Har inte riktigt bestämt mig än om gnällandet är något jag gillar eller ej. Det gör det jävligt mycket tråkigare att lira när folk tror att dom är världsmästare och gnäller värre än Hellmuth, men det lär ge mig sjukt mycket bättre EV mot dem om de tror att jag är en dålig spelare. Blir liksom 5 gånger så kul att backa hos Mike jämfört med att vinna på CC med sånt klientel.

Älska att trampa på en liggande man ;-)

Var det inte Mike du trampade på?

Postad

Jaha, dags att summera februari. Pokermässigt var det väl knappast en höjdarmånad men poker är ju inte allt som tur är. Har man en underbar flicka att hålla om, pengar kvar sen senaste lönen kom, hälsan i behåll och en god whisky i barskåpet så kvittar det väl egentligen om spelet gått åt fanders, vattnet frusit och bilen stått på verkstad... :-D

Tyvärr är ju inte allt bara ljusblått och glatt. Den släktingen jag skrev om tidigare har nu hamnat på en palliativ vårdavdelning och det har gått ruskigt fort utför. Hon pendlar nu mellan vag kontaktbarhet och helt okontaktbar och övriga familjen sitter och vakar. Till råga på allt snurrade det till för hennes make så han tog bilen mitt i natten och åkte fem mil för att köpa kvällstidning och hamnade i diket. Polisen körde honom direkt till akuten och som det ser ut kommer han inte heller hem något mer nu.

Resultat februari:

LIVE:

5/2 -200:- (MTT)

5/2 -500:- (CG)

7/2 -320:- (MTT)

7/2 -400:- (CG)

14/2 -320:- (MTT)

18/2 +2.800:- (MTT)

21/2 -320:- (MTT)

21/2 +600:- (CG)

28/2 -1.100:- (MTT)

Summa: +240:- :oops:

Postad

:-D

PokerStars spel #58518752558: Turnering #368737290

Holdem No limit - Nivå VI (100/200) - 2011-03-02 1:05:57 ET

Bord '368737290 44' 9-max Plats #4 har knappen

Plats 1: 11es11 (4425 i marker)

Plats 2: HERO (7105 i marker)

Plats 3: frododentron (4970 i marker)

Plats 4: umcheer (510 i marker)

Plats 5: sslick-66 (3750 i marker)

Plats 6: pylestyle58 (3375 i marker)

Plats 7: citon (3460 i marker)

Plats 8: hurseymilam (2600 i marker)

Plats 9: Masar001 (11455 i marker)

sslick-66: lägger small blind 100

pylestyle58: lägger big blind 200

*** HÅLKORT ***

Utdelat till HERO [Ah Ad]

citon: call 200

hurseymilam: raise 200 till 400

Masar001: fold

11es11: fold

HERO: raise 400 till 800

frododentron: fold

umcheer: fold

sslick-66: raise 2950 till 3750 och är all-in

pylestyle58: call 3175 och är all-in

citon: fold

hurseymilam: call 2200 och är all-in

HERO: call 2950

*** FLOPP *** [8d Jh As]

*** TURN *** [8d Jh As] [8h]

*** RIVER *** [8d Jh As 8h] [8s]

*** VISNING ***

sslick-66: visar [2s 2c] (kåk, åttor över tvåor)

HERO: visar [Ah Ad] (kåk, ess över åttor)

HERO vann 750 från sidopotten-2

pylestyle58: visar [7d 7c] (kåk, åttor över sjuor)

HERO vann 2325 från sidopotten-1

hurseymilam: visar [Kc Qc] (triss, åttor)

HERO vann 10600 från huvudpotten

pylestyle58 sa, "fkkn swede"

hurseymilam avslutade turneringen på 853:e plats

*** SAMMANFATTNING ***

Total pott 13675 Huvudpott 10600. Sidopott-1 2325. Sidopott-2 750. | Avgift 0

Bord [8d Jh As 8h 8s]

Plats 1: 11es11 foldade innan Flopp (satsade inte)

Plats 2: HERO visade [Ah Ad] och vann (13675) med kåk, ess över åttor

Plats 3: frododentron foldade innan Flopp (satsade inte)

Plats 4: umcheer (knappen) foldade innan Flopp (satsade inte)

Plats 5: sslick-66 (small blind) visade [2s 2c] och förlorade med kåk, åttor över tvåor

Plats 6: pylestyle58 (big blind) visade [7d 7c] och förlorade med kåk, åttor över sjuor

Plats 7: citon foldade innan Flopp

Plats 8: hurseymilam visade [Kc Qc] och förlorade med triss, åttor

Plats 9: Masar001 foldade innan Flopp (satsade inte)

Edit: tre händer senare hamnar jag ai på floppen A64 med A6s vs. 44 :-(

Postad

Inatt gick min släkting bort. Lugnt, stilla och i sömnen.

Känns underligt, det var med henne och hennes man jag gjorde mina sex första charterresor som låg- och mellanstadielev, det var hos dom jag bodde när jag hade mina första sommarjobb och det är med dom vi har firat jul sen man kunde öppna ett paket.

Känns samtidigt väldigt bra att det gick snabbt nu när det ändå inte fanns något att göra åt cancern.

:h: RIP Ingrid :h: