Gå till innehåll

ungtupp påväg upp


rosse

Recommended Posts

fick in lagom mycket lir idag, 2h. Skulle ju vara kul o spela mer men orkar inte idag. +392kr på nl100

 

Värdet är mycket bra på svs:-P

 

 

Hur gör jag här? fi spelar 30/22. Om vi skulle sitta med 100 bbs var skulle jag nog skeppa degen med tanke på att jag har 2 över + fd, men nu sitter vi lite djupare och jag är osäker på hur jag ska spela här .. :rolleyes:

Är det ''okej'' att skeppa när man sitter såhär djupt också?

 

 

 

 

Boss $100.00 No Limit Hold'em - 5 players -

 

SB: $200.50

BB: $199.00

Hero (UTG): $167.35

CO: $288.82

BTN: $199.50

 

Pre Flop: ($1.50) Hero is UTG with Ac Kc

Hero raises to $3.50, CO calls $3.50, BTN calls $3.50, 2 folds

 

Flop: ($12.00) 4c 5h Tc (3 players)

Hero bets $8.50, CO folds, BTN raises to $35, Hero ??????

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 54
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

spelade strax under 2 h idag, +69 kr

ska iväg u pumpa sönder nu sen blir det plugg ( :| ) så tror inte jag lriar något mer idag. Motivationen är dock på topp, sjukt taggad för typ allt :ola:

 

 

Inga märkvärdiga händer utspelade sig så postar ingen idag

 

 

Mvh ungbiff

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

glömde uppdatera igår, vart iaf ungefär 1 h lir. +74kr

 

Tänkte lira mer efter träningen men kom hem, däckade o vaknade typ nu :shock:

 

 

Ingen skola idag så ska försöka lira lite mer, en kompis övertalade mig att hänga med på ett spinningpass sen så ska åka o testa det, hört att det ska vara nöt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sååååååååja, pf laggar inte längre!

 

 

Här är en av gårdagens roliga händer :

 

 

 

 

Boss $100.00 No Limit Hold'em - 4 players -

 

SB: $183.23

BB: $208.96

Hero (CO): $164.29

BTN: $243.06

 

Pre Flop: ($1.50) Hero is CO with Ks Qh

Hero raises to $3.50, 1 fold, SB calls $3, BB calls $2.50

 

Flop: ($10.50) Td 3h Jc (3 players)

SB checks, BB bets $2.00, Hero calls $2, SB calls $2

 

Turn: ($16.50) 9s (3 players)

SB checks, BB bets $16.50, Hero calls $16.50, SB raises to $33, BB raises to $132, Hero raises to $158.79, SB folds, BB calls $26.79

 

River: ($367.08) 3d (2 players)

 

Final Pot: $367.08

BB shows Tc Ts

Hero shows Ks Qh

BB wins $357.91

(Rake: $9.17)

 

 

 

Men men, det är ju sånt som händer, sålänge det inte går ut över mitt spel så bryr jag mig inte så värst mycket, även om man känner att man vill döda någon just i ögonblicket då brädan parar.

 

Spelat lite idag, är upp en del, ska försöka spela mer på dagen idag eftersom det blir träning och utgång senare ikv 8-). Lite synd eftersom värdet är såpass bra på SvS på kvällarna men man måste ju leva lite också.

 

 

Här är en hand jag frågade en kompis om, han sa att det var standard spel såsom handen utspelade sig, FI är en vanlig reg utan några större uppenbara luckor.

 

 

 

 

 

 

Boss $100.00 No Limit Hold'em - 5 players -

 

SB: $225.20

BB: $174.49

Hero (UTG): $231.65

CO: $120.47

BTN: $180.45

 

Pre Flop: ($1.50) Hero is UTG with As Ac

Hero raises to $3.50, CO calls $3.50, 1 fold, SB raises to $15, 1 fold, Hero raises to $37.50, 1 fold, SB calls $22.50

 

Flop: ($79.50) 6d Kc 9d (2 players)

SB bets $187.70, Hero calls $187.70

 

Turn: ($454.90) 6h (2 players)

 

River: ($454.90) Td (2 players)

 

Final Pot: $454.90

SB shows Ks Kd

SB wins $443.53

(Rake: $11.37)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade ungefär 2h idag, hinner tyvärr inte mer :cry:.

Hittade iallafall rekorddagen, +966kr. Hade ett så sjukt flyt, har aldrig sett något sånt innan.

 

Orkar inte posta händerna men typ 3vägs all in pre där jag har AA och vinner.

Floppar nötter och folk bombar

turnar kåkar o skit

 

osvosvosv

 

 

Bild på kalaset

 

http://www.ladda-upp.com/bilder/48812/grafe

 

aja, mycket lyckad dag pokermässigt, hoppas utgången ikväll blir lika lyckad

 

Ses i dimman Pf!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skön dagbok då jag själv lirar samma nivåer !=) va nickar du på svs ?

 

Tackar! Då har vi nog mötts tror jag :) lägg gärna upp nån hand du undrar över här så kan vi ju se om vi kommer fram till något ;) vill inte outa nick än men jag kommer nog göra det i framtiden, du får hålla dig tills dess.

 

 

Äntligen sitter jag på buSsen hem btw!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fick in lagom mycket lir idag, 2h. Skulle ju vara kul o spela mer men orkar inte idag. +392kr på nl100

 

Värdet är mycket bra på svs:-P

 

 

Hur gör jag här? fi spelar 30/22. Om vi skulle sitta med 100 bbs var skulle jag nog skeppa degen med tanke på att jag har 2 över + fd, men nu sitter vi lite djupare och jag är osäker på hur jag ska spela här .. :rolleyes:

Är det ''okej'' att skeppa när man sitter såhär djupt också?

 

 

 

 

 

Boss $100.00 No Limit Hold'em - 5 players -

 

SB: $200.50

BB: $199.00

Hero (UTG): $167.35

CO: $288.82

BTN: $199.50

 

Pre Flop: ($1.50) Hero is UTG with Ac Kc

Hero raises to $3.50, CO calls $3.50, BTN calls $3.50, 2 folds

 

Flop: ($12.00) 4c 5h Tc (3 players)

Hero bets $8.50, CO folds, BTN raises to $35, Hero ??????

 

 

 

Om ni är 200bb djupa, syna flop och CRAI på flertalet turns som inte parar bordet och dylikt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kära dagbok..

 

Jag fortsätter springa väldigt bra, vilket alltid är skönt. Efter 3h spelade idag är jag +823kr idag. Får se hur länge min heater håller sig, sen jag startade dagboken har det gått väldigt bra.

 

Inga märkvärdiga händer idag.

 

är f1 trött ska sova nu direkt 8-)

 

 

Godnatt pf!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte hur mycket lir det blir idag eftersom jag har lite grejjer jag måste göra men ska iaf försöka spela nån timme. Min rulle tillåter mig att börja köra NL200 nu. Så jag kommer antingen köra 2st NL100 bord och 2st NL200 bord eller bara 3st NL200, får se hur det blir.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hej har idag tagit klivet upp till NL200, spelet är väldigt liknande. lirade 3,5h och slutade +11kr (lol) eftersom jag spelade som en kratta, skäms nästan. + att jag inte träffade så bra. Men men, liret fortsätter och har nu 10 gröna dagar i sträck. Får se hur länge det håller i sig, hoppas inte jag jinxar mig själv nu. Tyckte inte några händer vr konstiga idag, jag vet liksom vart jag spelade dåligt så allt är lugnt.

 

 

mvh highroller93

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kära dagbok

 

Idag har jag inte heller spelat online. Var o käkade buffé förut idag vilket är väldigt nötigt, efter det slaskade jag iväg 100(!) kr på livespel. Ska nog ut snart igen o hitta på något.

 

Oj juste, har börjat kolla på Spartacus blood and sand nu, så måste typ grinda igenom den nu innan jag börjar lira igen, hatar o ha serie o kolla samtidigt som jag lirar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kära dagbok, det är dags att sammanfatta februari.

 

I början av månaden såg det mörkt ut eftersom jag hade problem med mitt HEM och jag var mitt inne i ett sajtbyte. Gick från Entraction till SvS vilket visade sig vara ett väldigt bra beslut. Kom tyvärr inte igång med liret förräns den 13e.

 

15 dagar spelade

30h totalt. 2h/dag.

+2903 kr @ NL100kr

 

Resultatmässigt har månaden varit bra men volymen är något jag definitivt ska jobba mer på i framtiden. Känns inte värt att posta största vinst/förlust och graf osv. En halvdan månad kräver inte mer än en halvdan sammanfattning.

 

 

Ses i mars!8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kära dagbok, det är dags att sammanfatta februari.

 

I början av månaden såg det mörkt ut eftersom jag hade problem med mitt HEM och jag var mitt inne i ett sajtbyte. Gick från Entraction till SvS vilket visade sig vara ett väldigt bra beslut. Kom tyvärr inte igång med liret förräns den 13e.

 

15 dagar spelade

30h totalt. 2h/dag.

+2903 kr @ NL100kr

 

Resultatmässigt har månaden varit bra men volymen är något jag definitivt ska jobba mer på i framtiden. Känns inte värt att posta största vinst/förlust och graf osv. En halvdan månad kräver inte mer än en halvdan sammanfattning.

 

 

Ses i mars!8-)

 

Hur många händer blev det och hur många bord spelar du?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...