psykologen Postad 30 Januari , 2011 Rapport Postad 30 Januari , 2011 sek är världen starkaste valuta enligt vissa institut och de prognoserar att den kommer att stärkas ytterliggare till cirka 8,50 mot euron i år. jag tror den kommer gå lägre men det är mer en förhoppning. jag har för mig att goldman sachs i höstas gjorde prognosen att dollars skulle vara nere på 5,70 hösten 2011. Citera
LykkaSiGya Postad 30 Januari , 2011 Rapport Postad 30 Januari , 2011 sek är världen starkaste valuta enligt vissa institut och de prognoserar att den kommer att stärkas ytterliggare till cirka 8,50 mot euron i år. jag tror den kommer gå lägre men det är mer en förhoppning. jag har för mig att goldman sachs i höstas gjorde prognosen att dollars skulle vara nere på 5,70 hösten 2011. Tack psykologen. Vem är bäst på valutor av dig och Djens? Citera
MoSArdEJ Postad 30 Januari , 2011 Rapport Postad 30 Januari , 2011 Tack psykologen. Vem är bäst på valutor av dig och Djens? enligt mig: ingen. Citera
psykologen Postad 30 Januari , 2011 Rapport Postad 30 Januari , 2011 Tack psykologen. Vem är bäst på valutor av dig och Djens? jag är inte så bra på valutor men jag funderar på att börja med valutahandel. de stora svängningarna brukar vara ganska lätta att förutsäga om man hänger med makroekonomiskt. problemet med sek är att blir det en riktig kris så försvagas kronan trots stark fundamenta fast det kanske inte påverkar sveriges stora export nämnvärt. senast vid finanskrisen var det bankernas idiotspekulation i baltikum som fick sek att försvagas kraftigt. våra höga fastighetspriser innebär en stor risk framöver. Citera
Imfromsweden Postad 30 Januari , 2011 Rapport Postad 30 Januari , 2011 Fy fan, jänkarna får väl ta o styra upp sin ekonomi. Herregud Citera
LykkaSiGya Postad 30 Januari , 2011 Rapport Postad 30 Januari , 2011 enligt mig: ingen. Dem kan nog mer än du tror... förstår du öht hur avancerade verktyg tex Djens använder för att förutspå framtida rörelser? Läs på lite innan du sågar lille vän. Citera
Slasktratt Postad 30 Januari , 2011 Rapport Postad 30 Januari , 2011 Dem kan nog mer än du tror... förstår du öht hur avancerade verktyg tex Djens använder för att förutspå framtida rörelser? Läs på lite innan du sågar lille vän. Fast jag har för mig att han har haft dyngfel iaf de senaste gångerna. Varians kanske. Citera
okocha Postad 30 Januari , 2011 Rapport Postad 30 Januari , 2011 Dem kan nog mer än du tror... förstår du öht hur avancerade verktyg tex Djens använder för att förutspå framtida rörelser? Läs på lite innan du sågar lille vän. lite väl 2006 att såga djens börstips franco. Citera
LykkaSiGya Postad 30 Januari , 2011 Rapport Postad 30 Januari , 2011 lite väl 2006 att såga djens börstips franco. gillar hur smutsigt det blir när inlägg tolkas på rooneys vis Citera
Zyr Postad 31 Januari , 2011 Rapport Postad 31 Januari , 2011 De känns som att euron/dollarn rasar extremt mycket i dagsläget och bankrullen på pokerkontorna blir allt mer lidande. Jag tror att dem kommer att rasa en bra bit till!. Såg ingen tråd om de här så jag undrar är de bara jag som tänker på detta?. Jag har förlorat otroligt mycket dem senaste veckorna pga dollarns ras. De känns ganska ovärt att spela poker för tillfället eftersom valutan krashar. går väl säkra upp genom att spekulera i fallande USD/SEK Citera
affe2000 Postad 31 Januari , 2011 Rapport Postad 31 Januari , 2011 Det är svårt för att inte säga omöjligt att förutsäga dollarns och eurons värde ett exakt datum i framtiden. Nähä? jag är inte så bra på valutor men jag funderar på att börja med valutahandel. de stora svängningarna brukar vara ganska lätta att förutsäga om man hänger med makroekonomiskt. Guld! Citera
psykologen Postad 1 Februari , 2011 Rapport Postad 1 Februari , 2011 Guld! guld har jag funderat på att shorta. http://www.goldprice.org/spot-gold.html Citera
MoSArdEJ Postad 1 Februari , 2011 Rapport Postad 1 Februari , 2011 Dem kan nog mer än du tror... förstår du öht hur avancerade verktyg tex Djens använder för att förutspå framtida rörelser? Läs på lite innan du sågar lille vän. hoppas för din egen skull att du levlar bara för att irritera mig nu pojke lilla...men om inte så är fallet, så tolkar jag din logik som att desto mer avancerade verktyg desto bättre? Isåfall kan jag bjuda på denna quote från den person som nog har tillgång till de mest avancerade verktygen av dem alla, Ben Bernanke: May 17 2007: "All that said, given the fundamental factors in place that should support the demand for housing, we believe the effect of the troubles in the subprime sector on the broader housing market will likely be limited, and we do not expect significant spillovers from the subprime market to the rest of the economy or to the financial system. The vast majority of mortgages, including even subprime mortgages, continue to perform well. Past gains in house prices have left most homeowners with significant amounts of home equity, and growth in jobs and incomes should help keep the financial obligations of most households manageable. Read more: http://www.businessinsider.com/bernanke-quotes-2010-12#may-17-2007-12#ixzz1Cgpm5HJK Citera
psykologen Postad 1 Februari , 2011 Rapport Postad 1 Februari , 2011 hoppas för din egen skull att du levlar bara för att irritera mig nu pojke lilla...men om inte så är fallet, så tolkar jag din logik som att desto mer avancerade verktyg desto bättre? Isåfall kan jag bjuda på denna quote från den person som nog har tillgång till de mest avancerade verktygen av dem alla, Ben Bernanke: May 17 2007: "All that said, given the fundamental factors in place that should support the demand for housing, we believe the effect of the troubles in the subprime sector on the broader housing market will likely be limited, and we do not expect significant spillovers from the subprime market to the rest of the economy or to the financial system. The vast majority of mortgages, including even subprime mortgages, continue to perform well. Past gains in house prices have left most homeowners with significant amounts of home equity, and growth in jobs and incomes should help keep the financial obligations of most households manageable. Read more: http://www.businessinsider.com/bernanke-quotes-2010-12#may-17-2007-12#ixzz1Cgpm5HJK http://www.youtube.com/watch?v=s27Oq5ot0ZI Citera
Opteron Postad 1 Februari , 2011 Rapport Postad 1 Februari , 2011 http://www.youtube.com/watch?v=s27Oq5ot0ZI wp imo Citera
MoSArdEJ Postad 1 Februari , 2011 Rapport Postad 1 Februari , 2011 wp imo kan du utveckla det där, var gärna tydlig med vad du menar för jag förstår inte Citera
Opteron Postad 2 Februari , 2011 Rapport Postad 2 Februari , 2011 kan du utveckla det där, var gärna tydlig med vad du menar för jag förstår inte Utan att diskutera sakfrågan så tyckte jag att det var en snygg kontring på ditt argument om hur fel Ben kunde ha trots sina avancerade verktyg. Citera
Recommended Posts