Gå till innehåll

Dollar och euron!


nioh87

Recommended Posts

sek är världen starkaste valuta enligt vissa institut och de prognoserar att den kommer att stärkas ytterliggare till cirka 8,50 mot euron i år. jag tror den kommer gå lägre men det är mer en förhoppning.

 

jag har för mig att goldman sachs i höstas gjorde prognosen att dollars skulle vara nere på 5,70 hösten 2011.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sek är världen starkaste valuta enligt vissa institut och de prognoserar att den kommer att stärkas ytterliggare till cirka 8,50 mot euron i år. jag tror den kommer gå lägre men det är mer en förhoppning.

 

jag har för mig att goldman sachs i höstas gjorde prognosen att dollars skulle vara nere på 5,70 hösten 2011.

 

Tack psykologen.

 

Vem är bäst på valutor av dig och Djens?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack psykologen.

 

Vem är bäst på valutor av dig och Djens?

 

jag är inte så bra på valutor men jag funderar på att börja med valutahandel.

 

de stora svängningarna brukar vara ganska lätta att förutsäga om man hänger med makroekonomiskt. problemet med sek är att blir det en riktig kris så försvagas kronan trots stark fundamenta fast det kanske inte påverkar sveriges stora export nämnvärt. senast vid finanskrisen var det bankernas idiotspekulation i baltikum som fick sek att försvagas kraftigt. våra höga fastighetspriser innebär en stor risk framöver.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De känns som att euron/dollarn rasar extremt mycket i dagsläget och bankrullen på pokerkontorna blir allt mer lidande. Jag tror att dem kommer att rasa en bra bit till!.

 

Såg ingen tråd om de här så jag undrar är de bara jag som tänker på detta?. Jag har förlorat otroligt mycket dem senaste veckorna pga dollarns ras. De känns ganska ovärt att spela poker för tillfället eftersom valutan krashar.

 

går väl säkra upp genom att spekulera i fallande USD/SEK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är svårt för att inte säga omöjligt att förutsäga dollarns och eurons värde ett exakt datum i framtiden.

 

Nähä?

 

jag är inte så bra på valutor men jag funderar på att börja med valutahandel.

 

de stora svängningarna brukar vara ganska lätta att förutsäga om man hänger med makroekonomiskt.

 

Guld!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dem kan nog mer än du tror... förstår du öht hur avancerade verktyg tex Djens använder för att förutspå framtida rörelser? Läs på lite innan du sågar lille vän.

 

hoppas för din egen skull att du levlar bara för att irritera mig nu pojke lilla...men om inte så är fallet, så tolkar jag din logik som att desto mer avancerade verktyg desto bättre? Isåfall kan jag bjuda på denna quote från den person som nog har tillgång till de mest avancerade verktygen av dem alla, Ben Bernanke:

 

May 17 2007:

"All that said, given the fundamental factors in place that should support the demand for housing, we believe the effect of the troubles in the subprime sector on the broader housing market will likely be limited, and we do not expect significant spillovers from the subprime market to the rest of the economy or to the financial system. The vast majority of mortgages, including even subprime mortgages, continue to perform well. Past gains in house prices have left most homeowners with significant amounts of home equity, and growth in jobs and incomes should help keep the financial obligations of most households manageable.

 

Read more: http://www.businessinsider.com/bernanke-quotes-2010-12#may-17-2007-12#ixzz1Cgpm5HJK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hoppas för din egen skull att du levlar bara för att irritera mig nu pojke lilla...men om inte så är fallet, så tolkar jag din logik som att desto mer avancerade verktyg desto bättre? Isåfall kan jag bjuda på denna quote från den person som nog har tillgång till de mest avancerade verktygen av dem alla, Ben Bernanke:

 

May 17 2007:

"All that said, given the fundamental factors in place that should support the demand for housing, we believe the effect of the troubles in the subprime sector on the broader housing market will likely be limited, and we do not expect significant spillovers from the subprime market to the rest of the economy or to the financial system. The vast majority of mortgages, including even subprime mortgages, continue to perform well. Past gains in house prices have left most homeowners with significant amounts of home equity, and growth in jobs and incomes should help keep the financial obligations of most households manageable.

 

Read more: http://www.businessinsider.com/bernanke-quotes-2010-12#may-17-2007-12#ixzz1Cgpm5HJK

 

 

 

http://www.youtube.com/watch?v=s27Oq5ot0ZI

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...