jon123 Postad 23 Januari , 2011 Rapport Postad 23 Januari , 2011 Är trött på hyvlar och tänkte slaska en rakapparat istället. Vilken är bäst? Dyrast = bäst? Skulle föredra om så mycket som möjligt vore automatiskt (rengörin, laddning). Trimmer funktion vore ett plus, men absolut inget måste. Hur funkar det med att använda skum, gel osv? Edit: Ett par aktuella tester från oberoende källor vore guld. Citera
Crappy Postad 23 Januari , 2011 Rapport Postad 23 Januari , 2011 Tänk om tänk rätt. Jag tänkte detsamma, inhandlade en apparat modell bättre enl expediten. Jag kör hyvel :cry: Skitapparat! Citera
TotalFarsa Postad 23 Januari , 2011 Rapport Postad 23 Januari , 2011 Agreed på Crappy. Hyvel alla dagar. Har haft allt från dyra apparater till skit i mellansegmentet och ett är säkert; två dagars skäggstubb på halsen så gråter man efter mamma när man kör med apparaten. Hyvel, hyvel, hyvel. Eller så anlägger man ett manligt skägg. OT. Crappy, du har väl aldrig rakat dig? Citera
Supertequila Postad 23 Januari , 2011 Rapport Postad 23 Januari , 2011 Hyvel >>>>>>>>>>>>>>> rakapparat Citera
hubbahubba Postad 23 Januari , 2011 Rapport Postad 23 Januari , 2011 Eller så anlägger man ett manligt skägg. +1 Citera
jon123 Postad 23 Januari , 2011 Författare Rapport Postad 23 Januari , 2011 fan vad surt att utvecklingen inte har gått längre varför finns det inga barberarsalonger längre i Sverige? rakknivsrakning är ju den riktiga nöten. vi kan ju dock hålla tråden öppen, då det kanske finns några apparater som ingen av er har testat ännu som faktiskt presterar likvärdigt med en hyvel. Citera
devalanteriel Postad 23 Januari , 2011 Rapport Postad 23 Januari , 2011 http://www.dennisbarbershop.se/ Citera
MikeTime Postad 23 Januari , 2011 Rapport Postad 23 Januari , 2011 Hyvel >>>>>>>>>>>>>>> rakapparat +1 Äger nån halvvärstingvariant från Braun men det blir aldrig lika bra som en hyvelrakning. Citera
Joeduck Postad 23 Januari , 2011 Rapport Postad 23 Januari , 2011 Likvärdigt med en hyvel lär det inte vara men det ska dröja ett par veckor innan man (och huden) vant sig vid maskinen enligt någon lapp jag läste som följde med en maskin. Rakar mig inte varje dag så får ta hårtrimmern att raka mig innan jag kör på med den "riktiga". Citera
jon123 Postad 23 Januari , 2011 Författare Rapport Postad 23 Januari , 2011 http://www.dennisbarbershop.se/ i staden jag bor finns det tyvärr ingen barberare Citera
Slasktratt Postad 24 Januari , 2011 Rapport Postad 24 Januari , 2011 +1 Äger nån halvvärstingvariant från Braun men det blir aldrig lika bra som en hyvelrakning. Samma här. Tror fan att en smörkniv gör jobbet bättre. Pengarna-tillbaka-garanti om man inte var nöjd men det orkade man ju inte. Citera
Cyntax Postad 25 Januari , 2011 Rapport Postad 25 Januari , 2011 Hyvel är bäst. Ett 8-pack med Mach 3 räcker ca 1 år. Kostar 180 kr? Vad kostar en rakapparat? 1000 kr? För 1000 kr har jag hyvlar och rakskum i 4-5 år. Håller rakapparaten i 4 år? Nix! Citera
urmy Postad 25 Januari , 2011 Rapport Postad 25 Januari , 2011 Rakapparat är ju bra för att det går snabbt och du slipper hålla på med lödder etc. Kör också nån hyfsad braun, tycker det funkar helt ok. Blir ju obv bättre med blad men till vardags funkar maskinen helt ok, tid är pengar osv. Köp ngn braun med såndär semitrimmer som mittklippare som plockar längre strån så blir du nog hyfsat nöjd iaf. Citera
jon123 Postad 25 Januari , 2011 Författare Rapport Postad 25 Januari , 2011 Rakapparat är ju bra för att det går snabbt och du slipper hålla på med lödder etc. Kör också nån hyfsad braun, tycker det funkar helt ok. Blir ju obv bättre med blad men till vardags funkar maskinen helt ok, tid är pengar osv. Köp ngn braun med såndär semitrimmer som mittklippare som plockar längre strån så blir du nog hyfsat nöjd iaf. var ungefär såhär jag tänkte också, men men avvaktar och om man orkar ta en riktig djupdykning med google någon dag så att man kan bilda sin egen uppfattning. Citera
Saint_Bjorn Postad 25 Januari , 2011 Rapport Postad 25 Januari , 2011 Hade en kort period med rakapparat i min ungdom men konverterade raskt till hyvel. Väntar nu med spänning på att nåt geni på gilette ska utveckla ett FEMTE rakblad. Två blad räckte dock för att utklassa apparaten. Citera
hnat Postad 26 Januari , 2011 Rapport Postad 26 Januari , 2011 Ska man nu ha rakapparat så är en vattentät att föredra. Rätt skönt att raka sig i duschen och man kan använda rakgel. Citera
Slasktratt Postad 26 Januari , 2011 Rapport Postad 26 Januari , 2011 Väntar nu med spänning på att nåt geni på gilette ska utveckla ett FEMTE rakblad. Lär ju bli insta-nobelpris för en sån innovativ idé. Citera
Drunken_Penguin Postad 26 Januari , 2011 Rapport Postad 26 Januari , 2011 Hade en kort period med rakapparat i min ungdom men konverterade raskt till hyvel. Väntar nu med spänning på att nåt geni på gilette ska utveckla ett FEMTE rakblad. Två blad räckte dock för att utklassa apparaten. Du menar sjätte? Citera
Recommended Posts