Gå till innehåll

-


speccan

är blom söt?  

42 medlemmar har röstat

  1. 1. är blom söt?

    • aa
      26
    • aa, fast ne.
      16


Recommended Posts

  • Svars 122
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

GL i pokern och sådär, men har en fråga som är icke-spel relaterad - alltså, om du har varit deprimerad i 10 år, tror du att det är så taktiskt att köra hårt på grejerna då? Är det inte möjligt att du gräver ner dig djupare i ditt hål när efterdyningarna av knarkandet kommer? Du får ju göra som du vill såklart och visst kan väl en tripp göra dig upplyst och what not men sen när du kommer ur dimman.. ..kanske du får betala för det dubbelt upp igen?

 

Jag tror helt enkelt inte att knarkande är optimalt från vägen till psykiskt illamående till psykiskt välmående. Kanske känns bra nu men akta dig för att åka på en nit när du lägger ner det sen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

GL i pokern och sådär, men har en fråga som är icke-spel relaterad - alltså, om du har varit deprimerad i 10 år, tror du att det är så taktiskt att köra hårt på grejerna då? Är det inte möjligt att du gräver ner dig djupare i ditt hål när efterdyningarna av knarkandet kommer? Du får ju göra som du vill såklart och visst kan väl en tripp göra dig upplyst och what not men sen när du kommer ur dimman.. ..kanske du får betala för det dubbelt upp igen?

 

Jag tror helt enkelt inte att knarkande är optimalt från vägen till psykiskt illamående till psykiskt välmående. Kanske känns bra nu men akta dig för att åka på en nit när du lägger ner det sen.

 

Nice =)

 

Jag förstår precis vad du menar, mår man dåligt kommer också effekten av knarkandet medföra att du tar fram allt det som ligger och trycker. Du är den som visas under rusen oavsett substans. Men för att förklara det på ett bra sätt, under mina första 7år av min depression så var knark ett begrepp som jag mer eller mindre aldrig kom i kontakt med. Men av någon anledning så kom cannabis in i min värld och dom första gångerna så var det nog egentligen inte direkt jätte positivt för mig. Ångesten träder fram och visar sitt ansikte, hjärta som klappar, en mage som fylls med oro och känslan av att man skall dö. Detta kan låta som något oerhört negativt och om man inte vill eller orkar att hantera det så kommer det givetvis att få negativa konsekvenser. Dock så upptäckte jag ganska så snabbt att jag kunde "jobba" med ruset. Vilket i praktiska ordalag innebär ta fram ångesten, ventilera och gå vidare. Ungefär på samma sätt man gör i vanliga fall men med mer precision och på ett effektivare sätt. Sen så har droger något oerhört stort att ge oss, cannabis är för mig något essentiellt sett ur en mänsklig synvinkel. Vad är det som händer? Allt förstärks, känslor, ljud, ljus etc etc. Och den som träder fram är du själv. Sen så anser jag också att den psykedeliska upplevelsen saknar motstycke i form av utvecklande av ditt eget medvetande och din egen förståelse av världen.

 

Vill egentligen inte låta allt för drogromantiserade då allt givetvis har sin motsida, men det är helt och hållet upp till dig själv vad du vill göra med den förändring som sker. Väljer du att använda det och lära dig ifrån det utan ett medvetande fyllt med oro, ångest, rädsla etc så otroligt nog för många så funkar det. Det är precis som med allt annat, vad du än väljer att fylla din värld med. Ha en bra kväll! =)

 

För övrigt så fick jag spelat lite poker också, springer väll ganska så bra även om hm visar 10k under ev. Men självklart är det att ta med en nypa salt. Även Amsterdam blev klart idag, skall bli oerhört skönt, orkar inte riktigt Sverige. Heja!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Vill inte strö salt i såren men hur stor rulle gulade du? :/

 

Gick själv ner mig när min farfar dog i maj förra året och torska en stor del av rullen sen använde resten av rullen att supa ihjäl mig under sommarn och började om helt och hållet på svs i augusti med 1k SEK så jag känner igen mig, håll ut det vänder ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lyssnar mestadels på house men man kan ju inte undvika att glida in på lite hårdare dubsteplåtar ibland när man är en basslover :)

 

Ser att det går bra för dig speccan, måste nog medge att du är en av dom

bättre på nivån så det är förståeligt.....ses vid borden! gl

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
  • 3 months later...
  • 2 weeks later...
För övrigt är jag grymmt intresserad av o komma ner till malmö/lund under malmöfestivalen för o träffa diverse forumiter o kanske grindstuga lite cc-slask fylla osvosovosvosvosv så om någon är intresserad av det så hojta till.

 

fred. (:

 

 

Do it! Kan bli episk stämning om vi styr upp lite förfestgrind runt 11-12 på morgonen på kontoret samtidigt som alla bygger fina rus och hetsar för mest aggro vinner : )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...