jeneqvist Postad 19 Juni , 2005 Rapport Postad 19 Juni , 2005 Sitter på party 0.5/1 NLT, har spelat ungefär 70-80 händer. Har följande read på spelarna i denna hand: Kintanti007; En liten Maniac, höjer det mesta (ca: 31.5%), väldigt lös (ser ca: 76.6%) och ganska aggresiv (paf 2.54). Naimboy; En liten fisk, har haft lite oflyt under kvällen och därför tror jag han är lite små tiltad. $100 NL Hold'em - Sunday, June 19, 16:04:18 EDT 2005 Table Table 36973 (6 max) (Real Money) Seat 2 is the button Total number of players : 5 Seat 2: Kintanti007 ( $106.8 ) Seat 4: Hero ( $123.83 ) Seat 5: Naimboy ( $65.07 ) Seat 6: A_lover ( $111 ) Seat 3: highway10 ( $96.1 ) highway10 posts small blind [$0.5]. Hero posts big blind [$1]. ** Dealing down cards ** Dealt to Hero [ Qs Ts ] Naimboy calls [$1]. A_lover calls [$1]. Kintanti007 raises [$4]. highway10 calls [$3.5]. Hero calls [$3]. Naimboy calls [$3]. A_lover calls [$3]. En riktig liten family pot, tyckte de va värt en syn i BB med så här många limpers. Men det är en marginell hand som behöver en hård träff... ** Dealing Flop ** [ 3s, Kh, Js ] highway10 checks. Hero bets [$14]. Naimboy is all-In. A_lover folds. Kintanti007 calls [$61.07]. highway10 folds. Hero is all-In. Kintanti007 is all-In. Valde att betta ut och hoppades att få omslag så jag kunde gå all-in. När Naimboy går all in så tror jag att han sitter på ett två par eller top par och försöker skydda det mot en eventuell flush eller steg. När sedan Kintanti007 synar blir jag lite konfunderad, vad har han? AA, KK, JJ, AKs... Flush drag? Väljer dock att gå all-in, det enda jag kan göra om jag väljer att spela handen. Att bara syna, för att sedan folda för en blank på turnen går helt enkelt inte. Tror även att det finns en viss chans att Kintanti007 kan folda sin hand och på så sätt öka min pot equity. ** Dealing Turn ** [ 3c ] ** Dealing River ** [ 9s ] Hur hade ni gjort i denna situation? Gjorde jag rätt eller va en fold på sin plats? Pre flop spelet är inte mycket att orda om, utan det är floppen som jag är mest intresserad av... mvh Citera
Djens Postad 19 Juni , 2005 Rapport Postad 19 Juni , 2005 Preflop bra. Flopp: Helt rätt att betta ut för han trolgen höjer. Det är större chans att du träffar än att du missar samt 3 vägspott, solklar all in alla dagar i veckan! Vad som gick fel: Någon av de satte sitt set och turnade kåken/ Någon drog till nötfärgen o satte den. Att rätta till: Hoppas att de inte sätter kåken/att nötfärgsdraget går all in nästa gång. Med andra ord: Fortsätt spela likadant. Edit: AKs känns väldigt troligt faktiskt... Citera
Pokertomte Postad 19 Juni , 2005 Rapport Postad 19 Juni , 2005 Jag måste säga att jag tycker handen är bra spelad! Finns inte mycket att göra på floppen än att trycka in pengarna! Preflop känns också helt rätt och riktig! Citera
Recommended Posts