hampulito Postad 15 Januari , 2011 Rapport Postad 15 Januari , 2011 http://www.aftonbladet.se/sportbladet/poker/article8411837.ab Varför refererar man till Blom som "miljardsvensken" ? Citera
Steel Postad 15 Januari , 2011 Rapport Postad 15 Januari , 2011 Ledtråd ett: aftonladet Ledtråd två: MINIMEDIA Det är alltså totalt värdelösa människor som skrivit och som publicerar samt sätter rubrik. Ordet miljard kommer väl av tidigare artiklar där man hakat upp sig på gissningar om hur mycket han har omsatt, som om den siffran skulle vara intressant. Citera
Ignatius Postad 15 Januari , 2011 Rapport Postad 15 Januari , 2011 [] Aftonbladets journalister bryr sig och har koll Citera
Scaniac Postad 15 Januari , 2011 Rapport Postad 15 Januari , 2011 [] Aftonbladets journalister bryr sig och har koll [X] aftonbladet förstorar saker för att kunna skapa feta rubriker och mycket läsare Citera
SantaOnTilt Postad 16 Januari , 2011 Rapport Postad 16 Januari , 2011 [] Aftonbladets journalister bryr sig och har koll Du kunde inte ha mer fel, David har mycket bra koll... Dock handlar det om att få läsare och det gör dem, 7k individuell klick per 10 minut fick artikeln. Den är såklart inte riktad till pokerspelare utan till random läsare. Citera
Drunken_Penguin Postad 16 Januari , 2011 Rapport Postad 16 Januari , 2011 "Miljardsvensken" refererar till att han ska ha omsatt 30 miljarder under sin pokerkarriär. Enligt PTR har nicket Isildur1 på FTP spelat ca 75000 händer PLO/NL100k HU sammanlagt. Bara de blinds han postat på de händerna är 365M SEK, räknat på dollarkursen 6,50. Sen har han runt 325k händer till på huvudsakligen NL/PLO10k och uppåt, HU och SH. Hur stor den faktiska summan är vet jag inte hur AB har räknat ut, men att han omsatt flera miljarder på poker är knappast svårt att se. Citera
JNL Postad 16 Januari , 2011 Rapport Postad 16 Januari , 2011 Känns som om artikeln är ändrad nånstans eller så blandar jag ihop den med nån annan. Citera
JohAAn1 Postad 16 Januari , 2011 Rapport Postad 16 Januari , 2011 Du kunde inte ha mer fel, David har mycket bra koll... Dock handlar det om att få läsare och det gör dem, 7k individuell klick per 10 minut fick artikeln. Den är såklart inte riktad till pokerspelare utan till random läsare. Du kan ju inte mena allvar!? Brukar ju vara faktafel i hans artiklar. Citera
bjoelle Postad 16 Januari , 2011 Rapport Postad 16 Januari , 2011 Du kan ju inte mena allvar!? Brukar ju vara faktafel i hans artiklar. Tror till 100% att han menar allvar. Kan även jag passa på att ställa mig bakom att David rent generellt har bra koll. Upplever att Aftonbladet Poker lyft sig rejält sen han tog över efter Jim. Sen måste man ju faktiskt förstå att det är en kvällstidning och att det inte direkt riktar sig till oss som spelar mycket poker, den riktar sig till medelsvenssons. Tror även att antalet besökare är rätt högt prioriterat, vilket naturligtvis förklarar rubriktsättningen till viss del. Citera
jnxjnxy Postad 16 Januari , 2011 Rapport Postad 16 Januari , 2011 Du kan ju inte mena allvar!? Brukar ju vara faktafel i hans artiklar. Låter ju på han som att han är David själv eller jobbar på MiniMedia. Hur i helvete ska man annars veta hur många klick en artikel fått på AB? Citera
Ignatius Postad 16 Januari , 2011 Rapport Postad 16 Januari , 2011 Upplever att Aftonbladet Poker lyft sig rejält sen han tog över efter Jim. The only way is up Citera
bjoelle Postad 16 Januari , 2011 Rapport Postad 16 Januari , 2011 Låter ju på han som att han är David själv eller jobbar på MiniMedia. Hur i helvete ska man annars veta hur många klick en artikel fått på AB? Han - och jag - träffa på David på Bahamas, därför vet han antalet klick. Citera
abcabcabc Postad 16 Januari , 2011 Rapport Postad 16 Januari , 2011 Tycker oxå David är helt okej och är väl dessutom bara positivt om Aftonbladet med sina rubriker skapar lite intresse kring poker. Ska dessutom bli kul nu med expressens satsning så att man har något att jämföra med, SvS vs PokerStars Citera
JohAAn1 Postad 19 Juni , 2011 Rapport Postad 19 Juni , 2011 Minimedia forsätter briljera i Aftonbladet med sina djupa kunskaper inom spel. "Här är de exakta sifforna" http://www.aftonbladet.se/sportbladet/spel/article13141328.ab Citera
sqzsumsleep Postad 19 Juni , 2011 Rapport Postad 19 Juni , 2011 Mot Ungern kommer dock Zlatan att avgöra i 90:e minuten och Finland ska inte ha en chans trots hemmaplan, säger Jonas Nilsson, pr-chef på spelbolaget. Om jag inte vore så sugen på att misshandla honom skulle jag anlita honom som spelrådgivare. Citera
Recommended Posts