Gå till innehåll

Funderingar kring högre inköp?


Neelix

Recommended Posts

Jag tycker att inköpen är för låga på många NL bord. Spelare kommer dit med låg stack och spelet blir väldigt konstigt ibland. De chansar med all in t ex.

 

T ex 3/6 NL så borde det vara min på 200/300.

 

Personligen så tror jag att de som vill spela med lägsta stackarna är lite sämre spelare. Därför vill man ju att de ska sitta med större stackar :-)

 

* RP - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är inte riktigt klar över varför reglerna borde gynna de bästa spelarna så mycket som möjligt*. Särskilt inte som det ligger i regelmakarnas intressen att pengarna skjuts fram och tillbaka mellan spelarna så länge som möjligt.

 

*Ett exempel på en sådan reglel är ju regeln om att man inte får ta pengar från bordet mellan händer. Den regeln verkar, så vitt jag kan se, enbart till för att tvinga dåliga spelare att exponera mer pengar än vad de är bekväma med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du menar att du vunnit ihop t ex 1000 €/$ vid ngt bord så vill du lämna bordet och komma tillbaka med 120? Det finns enstaka siter där man kan göra så men där spelar jag inte längre.

 

Hörde att det fanns ngn site som hade ett inköp vare sig mer eller mindre. Det är också en bra idé.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har också irriterat mej på att många köper in sej för hälften av inköpet t.ex (gå ner en nivå och spela för samma pengar verkar aldrig ha slagit dom), men eftersom många ändå gör det så tror jag inte sajterna har något intresse av att tvinga folk att sitta med si och så mycket, skulle bli för många missnöjda kunder givetvis, och som du påstår, dom är ofta sämre, om dom då tvingades till en viss summa skulle dom försvinna från din nivå och pengarna blir onåbara.

 

Sen finns det ju gånger det är tacksamt också, exemplet att du sitter i tidig pos med AA höjer 4xBB en shortstack går all in preflop och flera callar då har man plötsligt mycket döda pengar (eller pengar som gör att folk gör kassa beslut och callar med en medioker hand) när det väl kommer tillbaka till dej och du trycker in.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om de känner sig obekväma så kanske de inte ska spela på den nivån!

Nä, fast om folk vore rationella skulle det ju inte bli någon poker alls.

 

Kortsiktigt så föredrar jag nog ett minimumupptag på 50bb och ingen gräns för max, men långsiktigt så är jag inte så säker på att det är en bra idé för de bättre spelarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker bara det är råbra. Jag kommer aldrig någonsin i hela jävla världen respektera en nyanländ spelare som trycker in med 10%-20% av maxupptaget.

Har jag bara ett hyfsat ess eller ett någorlunda högt par 88+ så synar jag en sådan, och typ 8 ggr av 10 så är min hand bättre och håller förhoppningsvis upp.

 

Jag ser inte problemet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker bara det är råbra. Jag kommer aldrig någonsin i hela jävla världen respektera en nyanländ spelare som trycker in med 10%-20% av maxupptaget.

Har jag bara ett hyfsat ess eller ett någorlunda högt par 88+ så synar jag en sådan, och typ 8 ggr av 10 så är min hand bättre och håller förhoppningsvis upp.

 

Jag ser inte problemet.

 

Förstår du inte att det är det vissa shortstackare lever på, att sånna som du inte har ngn respekt för deras raisar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nä, det förstår jag inte. ATT spela shortstacked suger ur vilken EV vinkel man än vill skjuta, om någon vill sätta sig ner med sämre förutsättningar innan de får kort är de alltid välkomna till mitt bord :D

För att uttrycka det kort: Nej.

 

Det finns rätt gott om spelare vars EV är drastiskt mycket bättre när de är shortstack än när de har större stack. En del av dem har till och med positivt EV som shortstack och negativt som storstack.

 

Därmed inte sagt att inte majoriteten av shortstackspelare har negativt EV.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nä, det förstår jag inte. ATT spela shortstacked suger ur vilken EV vinkel man än vill skjuta, om någon vill sätta sig ner med sämre förutsättningar innan de får kort är de alltid välkomna till mitt bord :D

För att uttrycka det kort: Nej.

 

Det finns rätt gott om spelare vars EV är drastiskt mycket bättre när de är shortstack än när de har större stack. En del av dem har till och med positivt EV som shortstack och negativt som storstack.

 

Därmed inte sagt att inte majoriteten av shortstackspelare har negativt EV.

 

Jag anser mig vara en av dessa personer,varför vet jag inte.

Jag spelar oftast i mina ögon bra poker som shortstack medans när jag har fullt inköp eller mer aldrig lyckas ta ett inköp till tex av någon utan snarare att jag ramlar ner på det jag köpte in mig på,oftast halva inköpet.

Alltså så fort jag har dubblat upp "mitt" inköp så kliver jag ur,om nu inte motståndet är alldeles bedrövligt :)

Jag är mycket medveten om fördelarna med fullt inköp men jag klarar inte än så länge av att spela mitt a-game då :?

Någon som har en teori om varför vore jag väldigt tacksam om ni delade med er av den eller någon länk som behandlar ämnet mera :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

cab, rädd om pengarna?

 

Är inte alla det? ;)

Men seriöst så ligger det nog jäkligt mycket i det med tanke på min "livssituation" just nu.långtidssjukskriven pga diskbråck och har alltså väntat sen i november för att överhuvudtaget få komma till en ortoped trots att jag har remiss :shock: och nyligen även uppsagd som trafikledare som moset på detta, så ekonomiskt är det inte så fett och har väl aldrig varit under den tid jag spelat poker även om jag är en"gambler" sen tidig ålder så är jag noga med att först och främst betala det som skalls och mat vet ju både jag och Qos att det är inte gratis :)

 

(Jaha, då vet ni min livshistoria) :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...