Gå till innehåll

Snapshot and no outs


nutshellcracker

Recommended Posts

LOL, vilken sjuk första post det var här förut...

 

Den var nog på tiltfylla-mode..

 

Ålder: 39

Kön: man

Familj: [x] 2 ungar, fru

Bil: kombi

Hund: never

Annat djur: never

Spelar: golf, bowling, pokern spelas löst och korkat för det mesta

Sajter: varierat, men mest Stars och SvS

Jobb: ja, chef på en mellanstor firma i utkanten av Sthlm, tur det så man kan donera lite pokerdeg till behövande

Spelar helst: Omaha CG, men egentligen minst dålig på NL HE turrar

Nivå: allt från 1/2 till 10/20, (med ett fint turskott på 50/100 på SvS för 5 år sen som slutade 15 BI upp på 250 händer...)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

***** Hand 1455430674 *****

5.00/10.00 Omaha (PL) - den 2 januari 2011 00:40:52

Eva 24 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: sobchak (1973.51)

Plats 2: HERO (568.06)

Plats 3: zeblisa (374.41)

Plats 4: cibol (5012.63)

Plats 5: RutrKung86_DENFISKFITTAN (621.74)

zeblisa lägg LM 5.00

cibol lägg SM 10.00

** Giv **

sobchak [N/A, N/A, N/A, N/A]

HERO[6k, 5r, 4s, 3k]

zeblisa [N/A, N/A, N/A, N/A]

cibol [N/A, N/A, N/A, N/A]

RutrKung86 [N/A, N/A, N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

RutrKung86 Höj till 35.00

sobchak Lägg

HERO Syna 35.00

zeblisa Syna 35.00

cibol Syna 35.00

*** Flop(Board): *** : [6s, Dk, 2h]

*** Bet Runda 2 ***

zeblisa Passa

cibol Passa

RutrKung86 Satsa 105.00

HERO Höj till 455.00

zeblisa Lägg

cibol Lägg

RutrKung86 All-in 586.74

HERO All-in 533.06

*** Turn(Board): *** : [6s, Dk, 2h, 9s]

*** River(Board): *** : [6s, Dk, 2h, 9s, 9r]

*** Showdown *** : Rake: 15.00 Totalpott: 1191.12

sobchak Lägger mig Vinst: 0.00

HERO [6k, 5r, 4s, 3k] Två par, nior och sexor Vinst: 0.00

zeblisa Lägger mig Vinst: 0.00

cibol Lägger mig Vinst: 0.00

RutrKung86 [Eh, Dh, Knh, 7h] Två par, damer och nior Vinst: 1191.12

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För övrigt spelade jag just en snubbe som heter HknaMaTata på Svs, både Hi/Lo och PLO, och helt seriöst, men om jag fick välja så skulle jag nog speal den snubben resten av mitt liv.

 

Dessvärre tål jag inte att Fi vinner 2 av 25 händer, där jag dessutom är favori i båda.

 

Önskar rullen vore större. Men, slippa huslån e skönt, speciellt när det rör sig om 2st Vanquish. Så, jag får vl försöka se bortom utsugningar som regs träffar, men det e trist, när man vet man är bättre.

 

BTW HknaMaTata ville ange sig som gretko. LOL, isåfall, gretko, ge mig en chans och du är sopbärare resten av ditt liv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anekdoterna:

 

Vart är mina gamla 25/50 hästar? Svidler, Contitech, etc.?

 

Tur man har ett liv, annars skulle man ju nästan bli ledsen, och herregud, tänk om man skulle leva på poker. Nej fy satan. Orka det. Tar hellre mina 350 i timmen på kneget, om än att jag måste chefa lite, men då slipper man loosa kk vs 33 AiPre på river.

 

Eller hur!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bara jag som tycker RutrKung86 är skum?

Han spelar 2.5/5 ibland och shortstackar 5/10.. Sen helt plötsligt sätter han sig med fulla inköp på 25/50 och 50/100?

 

Eller på 200/400.

 

Det är däremot en bra spelare, främst Hi/Lo. PLO är sådär kanske.

 

Men frågan man ställer sig idag; skrev jag allt det där dravlet igår? Jisses. Full och tilt. Fulltilt helt enkelt. Eller nej, där är man avstängd....tilt var ordet!

 

Sorry till er som jag hackade på. :-(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej kära dagbok. Ikväll blir det ingen poker. Och egentligen så är det lite konstigt, med tanke på att jag inte är i närheten lika berusad som jag var igår, men jag vill kunna njuta av min Glenmorangie utan att kännas för att kräkas då man blir segt utdragen på en tafflig river..

 

Mål för nästa vecka:

 

* Få in 5 timmar pokerspel

* Förnya medlemsskapet på Krukan

* Bestämma mig om jag egentligen vill ha det andra chefsjobbet som jag blivit uppraggad till

* Börja fundera ut årets system för att vinna SM i Augusti i bilen jag köpte igår

* Slå mer än 600 på träningen på tisdag

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej kära dagbok. Ikväll blir det ingen poker. Och egentligen så är det lite konstigt, med tanke på att jag inte är i närheten lika berusad som jag var igår, men jag vill kunna njuta av min Glenmorangie utan att kännas för att kräkas då man blir segt utdragen på en tafflig river..

 

Mål för nästa vecka:

 

* Få in 5 timmar pokerspel - 2 klara: +11 BigMac&Co's

* Förnya medlemsskapet på Krukan

* Bestämma mig om jag egentligen vill ha det andra chefsjobbet som jag blivit uppraggad till - Detta blir bara svårare för varje timme som går..

* Börja fundera ut årets system för att vinna SM i Augusti i bilen jag köpte igår

* Slå mer än 600 på träningen på tisdag - 552

 

Update!

 

I övrigt så inser man nu när snön rasar av hustaket att det är rätt bra kraft i fryst vatten...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

* Få in 5 timmar pokerspel - Check

* Förnya medlemsskapet på Krukan - Check

 

Att det sen kostade 8k är ju en annan sak, tufft när man får in det med topset mot f.d i 2 raka 4k potter, kör turn+river 2ggr, och vinner inte en enda av de 4.... :o

 

-----

Online går det annars kanon, första handan NL HE 2.5/5 igår AA mot KK, lost on river då en äckel K kommer.

 

Trots det skiten upp 1500 bagis igår, tack vare att Burgendy sitter med misärstreaken och att A-A-10-x fick stå. Hur? Jo,rå, donkade runne-runner för stege när stackarn hade mig beat med topset i K på floppen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Mål för nästa vecka:

 

* Få in 5 timmar pokerspel

* Förnya medlemsskapet på Krukan

* Bestämma mig om jag egentligen vill ha det andra chefsjobbet som jag blivit uppraggad till

* Börja fundera ut årets system för att vinna SM i Augusti i bilen jag köpte igår

* Slå mer än 600 på träningen på tisdag

 

Nja, men det rör på sig....

 

* 5 timmar påkker gick fint

* förnyat på Krukan gick fint med om än att det belv dyrrt (och vad har hänt med deras SMS tj'mst?!)

* Ja, jag har bestämt mig, signar på tisdag. Känns bra efter 8 bast på samma ställe att få dra till nåt nytt med 20% upp på lönen. Sen kan man ju undra om det verkligen är rimligt att ha 4ggr en McDonalds anställd i lön...

* Ja....det rör på sig.....känner mig stark nu. Kan bli SM guld iår igen..

* Fixat med råge på de 3 senaste!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Här var det långt mellan uppdateringarna..

 

Våren kommer, idag brände det fint när man gick på lunch! Det var nästan lika hett i solen som mina pokerdagar denna månad. Första veckan var rätt kall, tappade 3 buyins på SvenskaSpels 2.5/5 Omaha, på typ 30 minuter. Close.

 

Startade ett nytt konto hos Come-on, vet inte ens vilket nätverk det är, men rakeback vart det, och på halvfyllan en kväll så gick jag från 8k till 64k. Cashade obv ut en del, och köpte både lur och PC.

 

Fortsatte sen igårkväll med 1kUSD, mot en norrman, som 4bettar pre, givna ess typ. Jag har 910JQ. Flop QJ4 rainbow. Jag bettar pot, han reraisar pott (AI), shit tänkte jag, men hade honom så hårt på essen så jag synar. Visst, ess, med en 4a och 5a kicker. Turn, A.....

 

Så, nån tyckte Padrinos var baller som skulle stänga efter 13 dagar. Han nekade. Jag closar! :)

 

Eller nej, men jag skall slaska lite micro på SvS, 1/2 Hi/Lo eller liknande!

 

Annars är det fint, golfresan till Spanien blev bra med både skönt lir och en och annan bärs. Lustigt var det att jag tyckte jag kände igen Ken's Anna på verandan på Flamingos en dag, och mycket riktigt, det var ju hon :) Vad e oddsen...

 

Kastat in mina bladisar i bagen igen, nya grepp monterade i förrgår, sitter som PL400 i handen! Måste ju kännas schysst innan man träffar iallafall! :D

 

Over and out!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har max 5 veckor kvar på mitt jobb nu, sen är det nya utmaningar på gång. Närmare hemmet, dvs sparade timar och bensinpengar, samt bättre villkor smakar inte direkt illa.

 

Är skapligt sugen på att testa mina omgreppade Titleist 680 med, men det får vänta tills efter påsk, då kosan styrs uppåt i landet.

 

SvS liret gick det sådär med, hade visst bestämt mig för att inte spela där förrän i Maj.....undrar när det beslutet togs....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Jaha, skulle ha börjat nytt jobb imorgon, men en cykelolycka och ett trasigt knä satte effektivt stopp för det...

 

Sista veckan har jag således tillbringat i soffan, framför diversa kock-program, tennis från Queens och lite sånt.

 

Och så har jag testat insättningsriggen, på opoker, samt williamhill.

 

Insättningsrigg är överskattat. Closed accounts s.a.s...

 

Nu tar jag paus i en vecka, sen skall jag på't igen på Stars. Och den här gången skall jag försöka ha en idé om bankrulle och hur jag skall sköta den.

 

Wish me luck (ja ni som inte möter mig då :) )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Summerar Juni hittills, -24k SEK.

 

Summerar pokerkarriären hittills både live och online:

 

SnG+MTT's: +90k USD

Cashgame: -89k USD

 

När skall nån tala om för mig att jag skall strunta i Cashgames?

 

Det ruggiga är att jag inte tycker jag spelar dåligt ens när jag spelar cashgames.

Nånting har man ju missat :roll::shock::rolleyes::-(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

×
×
  • Skapa nytt...