Gå till innehåll

Övertriss


robbban3

Recommended Posts

Hold'em Tournament - t40/t80 Blinds - 9 players - View hand 1099033

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

MP2: t1155 14.44 BBs

Hero (CO): t4774 59.67 BBs

BTN: t10830 135.38 BBs

SB: t6435 80.44 BBs

BB: t1145 14.31 BBs

UTG: t5923 74.04 BBs

UTG+1: t3340 41.75 BBs

UTG+2: t9900 123.75 BBs

MP1: t1230 15.38 BBs

 

Pre Flop: (t120) Hero is CO with Q :diamond: Q :spade:

UTG calls t80, UTG+1 raises to t160, 3 folds, Hero raises to t320, 3 folds, UTG calls t240, UTG+1 calls t160

 

Flop: (t1080) Q :club: 5 :diamond: K :club:(3 players)

UTG checks, UTG+1 checks, Hero bets t240, UTG calls t240, UTG+1 raises to t1040, Hero calls t800, UTG calls t800

 

Turn: (t4200) 3 :spade:(3 players)

UTG checks, UTG+1 bets t1040, Hero raises to t3414 all in, UTG folds, UTG+1 calls t940 all in

 

River: (t8160) 8 :diamond:(2 players - 2 are all in)

 

Final Pot: t8160

Hero shows Q :diamond: Q :spade:

UTG+1 shows K :heart: K :diamond:

UTG+1 wins t8160

 

 

 

 

Hur ofta händer det här egentligen känns rätt sjukt...

Är det någon som vet hur man räknar ut oddsen för att vinna förlora med sådana här händer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inte jättevanligt med set vs set, men det förekommer lite då och då, och det är inte så mycket att göra egentligen, utan pengarna åker ju garanterat in på en sån flopp. Om du vill se vad du hade för odds på den floppen, så kan du kika på denna sidan: http://www.neverwinpoker.com/poker-odds-calculator

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har en gång varit med om att jag satt med JJ och fick två spelare med i en höjd pott. Flopp kommer AJx regnbåge. Ett enormt höjningskrig startar omedelbart och alla tre stackarna åkte in. Det visade sig att samtliga tre spelare settat floppen! DET har jag bara varit med om denna enda gång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har en gång varit med om att jag satt med JJ och fick två spelare med i en höjd pott. Flopp kommer AJx regnbåge. Ett enormt höjningskrig startar omedelbart och alla tre stackarna åkte in. Det visade sig att samtliga tre spelare settat floppen! DET har jag bara varit med om denna enda gång.
Har nog sett det många gånger, för jag minns till och med två tillfällen detta har hänt plus att bottensetet hittar fyrtalet och vinner.

Spelat för mycket Prima och SvS.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...