Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad
jettesyn, det är närmare raise än fold men syn är bäst.

är fullringsborden fulla oftare på svs än på andra sidor eller varför är 8 spelare relevant?

sen är nog inte 10/20 fullring igång särskilt ofta på nån sajt, på svs är det ändå då och då.

Jag har aldrig sett ett 10/20 fulring nån gång på svs. Kan bero på att jag aldrig tittar efter dom men empiriska studier visar att det verkar vara svårt att ens hitta ett fult 5/10-bord. Jag får mer vibbar av att det är ett 8-max istället för ett kort fulring. OP kanske vet var han har spelat?

Postad
Tror nog AA hamnar på toppen av check-syn-rangen här. Botten av bet-fold blir nog Qx.

Har vi så många Qx med den här linjen? Ska vi ha bet-range måste vi även ha nån form av bluffar som betfoldas, så jag vet inte om jag tycker att man bör så mkt Qx sin betfold-range i teorin iaf.

Postad
Har vi så många Qx med den här linjen? Ska vi ha bet-range måste vi även ha nån form av bluffar som betfoldas, så jag vet inte om jag tycker att man bör så mkt Qx sin betfold-range i teorin iaf.

mm...

lägger vi Qx i bet-call flyttar AA in i toppen av bet-fold då antar jag...

Bluffrangen blir väl AK, AJ lr nån låg missad runner-fd (7c9c) antar jag, om man väljer o checka flopp med AK, AJ.