hampulito Postad 30 December , 2010 Rapport Postad 30 December , 2010 Det är inte en bra spot att bluffa i för att vi kommer bli synade sjukt ofta. Jag föredrar bet pga ovanstående. Fler händer han synar med som chekar bakom än händer som han vbetar/bluffar med imo. Citera
Imfromsweden Postad 30 December , 2010 Rapport Postad 30 December , 2010 Ah, isåfall håller jag med. Menade bara att många personer kommer nog övertala sig själva till att syna med det där resonemanget. Citera
Slasktratt Postad 31 December , 2010 Rapport Postad 31 December , 2010 jettesyn, det är närmare raise än fold men syn är bäst. är fullringsborden fulla oftare på svs än på andra sidor eller varför är 8 spelare relevant? sen är nog inte 10/20 fullring igång särskilt ofta på nån sajt, på svs är det ändå då och då. Jag har aldrig sett ett 10/20 fulring nån gång på svs. Kan bero på att jag aldrig tittar efter dom men empiriska studier visar att det verkar vara svårt att ens hitta ett fult 5/10-bord. Jag får mer vibbar av att det är ett 8-max istället för ett kort fulring. OP kanske vet var han har spelat? Citera
hampulito Postad 31 December , 2010 Rapport Postad 31 December , 2010 Har vi stängt denna eller? Vad är bäst chek or bet? River alltså. Citera
Supertequila Postad 31 December , 2010 Rapport Postad 31 December , 2010 Tror nog AA hamnar på toppen av check-syn-rangen här. Botten av bet-fold blir nog Qx. Citera
handmadegod Postad 31 December , 2010 Rapport Postad 31 December , 2010 Tror nog AA hamnar på toppen av check-syn-rangen här. Botten av bet-fold blir nog Qx. Om vi utgår ifrån check på flopp, är inte bet-bet bättre än check-syn. Om river brickar håller jag med dig om att check-syn är bättre. Citera
Elitloppet Postad 1 Januari , 2011 Rapport Postad 1 Januari , 2011 Tror nog AA hamnar på toppen av check-syn-rangen här. Botten av bet-fold blir nog Qx. Har vi så många Qx med den här linjen? Ska vi ha bet-range måste vi även ha nån form av bluffar som betfoldas, så jag vet inte om jag tycker att man bör så mkt Qx sin betfold-range i teorin iaf. Citera
Supertequila Postad 1 Januari , 2011 Rapport Postad 1 Januari , 2011 Har vi så många Qx med den här linjen? Ska vi ha bet-range måste vi även ha nån form av bluffar som betfoldas, så jag vet inte om jag tycker att man bör så mkt Qx sin betfold-range i teorin iaf. mm... lägger vi Qx i bet-call flyttar AA in i toppen av bet-fold då antar jag... Bluffrangen blir väl AK, AJ lr nån låg missad runner-fd (7c9c) antar jag, om man väljer o checka flopp med AK, AJ. Citera
Recommended Posts