Gå till innehåll

Tratten - Team Bust 4 You


Slasktratt

Recommended Posts

Kul jul! Jag tappade 4kg på svininfluensan och aptiten är fortfarande ganska kass. Kan bli klurigt att ta sig upp till 70 nu. Hostan hänger kvar som ett plåster också. Har inte varit på gymmet sedan innan jul och det lär dröja ett tag till. Polaren har fått nåt knas med biceps och tydligen ska vi byta gym från friskis också.

 

Dygnsrytmen är katastrofal. Har vaknat 14.30 flera dagar nu. På den positiva sidan kan jag nämna att jag gjorde en väldigt bra investering i fysiskt silver för 2 år sedan :) Har precis börjat avveckla mitt innehav lite smått nu.

 

Slänger med en låt jag pillade ihop i november:

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
  • Svars 97
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Folk är fan sämst på att tidsbanka på svs. Finns hur många regs som helst som instatidsbankar så fort de har ett beslut med resultatet att tidsbanken minskar väldigt fort och när de instatidsbankar för 4:e gången har de bara 1 sek kvar och deras hand foldas. Om de inte hade bankat hade de haft gott om tid att ta ett beslut på den ordinarie fristen. Visst att bossklientens system är efterblivet men det är fan ännu mer efterblivet att instabanka när man vet hur det fungerar.

 

/rant

 

Bookar nog månaden nu. Är ganska nöjd med resultatet med tanke på att halva månaden försvann på svininfluensan och har bara fått in 15-16k händer. I februari ska jag fan gå på bio själv för första gången. Tänkte försöka gå en gång i månaden men det är ont om bra filmer så får så hur det blir.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Folk är fan sämst på att tidsbanka på svs. Finns hur många regs som helst som instatidsbankar så fort de har ett beslut med resultatet att tidsbanken minskar väldigt fort och när de instatidsbankar för 4:e gången har de bara 1 sek kvar och deras hand foldas. Om de inte hade bankat hade de haft gott om tid att ta ett beslut på den ordinarie fristen. Visst att bossklientens system är efterblivet men det är fan ännu mer efterblivet att instabanka när man vet hur det fungerar.

 

/rant

 

Bookar nog månaden nu. Är ganska nöjd med resultatet med tanke på att halva månaden försvann på svininfluensan och har bara fått in 15-16k händer. I februari ska jag fan gå på bio själv för första gången. Tänkte försöka gå en gång i månaden men det är ont om bra filmer så får så hur det blir.

 

De kanske är vana vid tidsbanken på full tilt där man klickar på tidsbank och den börjar först när ordinarie tid passerat

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Instruktionssiter... Det sägs ju att man inte ska lära upp fisken men kvalitén är oftast så usel på dessa siter att jag tycker att de gör en god gärning. Jag har haft medlemskap på Cardrunners och Pokercampus. Dessutom har jag snott större delen av katalogen på Deuces Cracked. De senaste dagarna har jag dragit på en plo-video i bakgrunden när jag har grindat. Igår såg jag den sämsta videon jag nånsin har sett. Helt jävla horibel. För underhållningsvärdet kan ni gå in och kolla riverboatkings plo-vids på DC. Särskilt den där han spelar HU plo50. Den borde man rekommendera till alla fiskar.

 

Sen finns det videos där de bara babblar. Två (eller gud förbjude, tre) snubbar sitter och diskuterar händer. Man tittar 5 minuter och tänker: ok, men nu känns det som att ni är färdiga med den handen. Man spolar. 15 min. Fortfarande samma hand. 30 min. Samma... Hela jävla videon. En jävla hand! Besluten i handen tog kanske 20 sek sammanlagt och ni sitter och saggar om den i en timme? Ni tror inte att ni kanske överanalyserar lite?

 

Visst finns det guldkorn men det känns som att det mesta är ren smörja. Ska aldrig mer betala för ett medlemskap iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns en handfull instruktörer som jag tycker är bra (eller tyckte iaf, inte kollat videos på ett bra tag) men det har ju helt klart blivit inflation på instruktionssajter. Det blir extra kul när PTR har kommit så man kan se att många instruktörer faktiskt inte ens är vinnande.

 

Btw, har spelat lite mot dig på SvS. Vi syns vid borden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns en handfull instruktörer som jag tycker är bra (eller tyckte iaf, inte kollat videos på ett bra tag) men det har ju helt klart blivit inflation på instruktionssajter. Det blir extra kul när PTR har kommit så man kan se att många instruktörer faktiskt inte ens är vinnande.

 

Btw, har spelat lite mot dig på SvS. Vi syns vid borden.

 

Vilka instruktörer kan du rekommendera?

 

Man tycker ju att någon borde vara kvalitetsansvarig men oftast är det väl ett gäng polare som spelar in - hellre än bra. Att inte ens vara vinnande och kalla sig instruktör är ju ett skämt. Då kan man lika gärna titta på tuff_fish-videos.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur går det med viktuppgången slaskis :D

 

Åt helvete :( Svininfluensan tog ju 4kg och gympolaren har inte tid att gymma just nu. Funderar lite på att gå dit själv men har ju inte varit där sedan innan jul så känns jävligt segt att börja om från början igen. Aptiten har iaf kommit tillbaka med råge. Jag äter riktig lagad mat nästan varje dag nu vilket jag var väldigt dålig på förut. Har nog tagit tillbaka lite vikt men har inte vågat ställa mig på vågen än :S

 

Själv? Är du nå tjock än?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Åt helvete :( Svininfluensan tog ju 4kg och gympolaren har inte tid att gymma just nu. Funderar lite på att gå dit själv men har ju inte varit där sedan innan jul så känns jävligt segt att börja om från början igen. Aptiten har iaf kommit tillbaka med råge. Jag äter riktig lagad mat nästan varje dag nu vilket jag var väldigt dålig på förut. Har nog tagit tillbaka lite vikt men har inte vågat ställa mig på vågen än :S

 

Själv? Är du nå tjock än?

 

Haha 65 kilo nu iaf ;) tränar 5 dagar i veckan och fotboll en =) men har fortfarande lite svårt att äta riktigt mycket, speciellt fast föda.

Blir att skärpa sig på den fronten, det är löjligt drygt att gå själv, har ju en gymkompis som pushar en lite annars hade man ju gett upp, hoppas du kommer igång med det snart =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ursäkta, det är inte meningen att spama din dagbok.

Men jag saknar din anmälan här

 

http://pokerforum.nu/forum/livepoker/63892-ace-clubs-arrangerar-vardjupet-i-boras.html

 

Jag vet, förlåt. Jag är glad om jag får in 20k händer på en månad och jag grindar ändå heltid. Så svårt har jag att motivera mig. Att sitta och spela en turnering (hatar donkaments) i timtal känns tyvärr inte jättelockande. Det är inte lukrativt. Det vore kanske bra att träffa lite nya människor men att göra det kring poker som jag har som yrke känns faktiskt lite tradigt i min värld.

 

Jag lämnar en brasklapp iaf. Ska fundera på saken. Kanske får med mig nån.

 

Haha 65 kilo nu iaf ;) tränar 5 dagar i veckan och fotboll en =) men har fortfarande lite svårt att äta riktigt mycket, speciellt fast föda.

Blir att skärpa sig på den fronten, det är löjligt drygt att gå själv, har ju en gymkompis som pushar en lite annars hade man ju gett upp, hoppas du kommer igång med det snart =)

 

Fan. Jag är avundsjuk och imponerad. Jag är glad för polarens skull att han har gått och blivit chef men jag tycker att det var jävligt klantigt att bli chef i Göteborg. Det finns lösa planer på ett bra hemmagym men det ligger en bra bit in i framtiden. Jag har aldrig varit på gymmet själv men det känns knappt som att det ens skulle vara värt att gå dit själv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet, förlåt. Jag är glad om jag får in 20k händer på en månad och jag grindar ändå heltid. Så svårt har jag att motivera mig. Att sitta och spela en turnering (hatar donkaments) i timtal känns tyvärr inte jättelockande. Det är inte lukrativt. Det vore kanske bra att träffa lite nya människor men att göra det kring poker som jag har som yrke känns faktiskt lite tradigt i min värld.

 

Jag lämnar en brasklapp iaf. Ska fundera på saken. Kanske får med mig nån.

 

 

Fundera på det, det är inte bara poker. Det är ett kul "party" också

Det vore kul om du dyker upp

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

Fan. Jag är avundsjuk och imponerad. Jag är glad för polarens skull att han har gått och blivit chef men jag tycker att det var jävligt klantigt att bli chef i Göteborg. Det finns lösa planer på ett bra hemmagym men det ligger en bra bit in i framtiden. Jag har aldrig varit på gymmet själv men det känns knappt som att det ens skulle vara värt att gå dit själv.

 

Nej gå själv och verkligen orka pusha sig krävs det en del för, löjligt lätt ge upp när man väl är där :roll:

Imponerad om du fixar ett hemmagym =) så mkt saker krävs det ju ändå inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej gå själv och verkligen orka pusha sig krävs det en del för, löjligt lätt ge upp när man väl är där :roll:

Imponerad om du fixar ett hemmagym =) så mkt saker krävs det ju ändå inte.

 

Det är inte jag som fixar. Det är polaren isf. Han behöver bara flytta ifrån sin minimala lägenhet först. Vi kör kontor hos mig och gym hos honom. Han är ganska duktig på träning så kan nog bli bra. Jag får nog vara med och pynta lite iaf. Det är inte gratis med vikter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inte jag som fixar. Det är polaren isf. Han behöver bara flytta ifrån sin minimala lägenhet först. Vi kör kontor hos mig och gym hos honom. Han är ganska duktig på träning så kan nog bli bra. Jag får nog vara med och pynta lite iaf. Det är inte gratis med vikter.

 

Okej, hoppas han tar sig i kragen då ;-);-) Längesen jag spela mot dig på svs nu btw, sprang ju löjligt bra mot dig nån gång i höstas om jag inte minns fel :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, hoppas han tar sig i kragen då ;-);-) Längesen jag spela mot dig på svs nu btw, sprang ju löjligt bra mot dig nån gång i höstas om jag inte minns fel :D

 

Ja, jag förlora väl typ alla flips och 2-3 75%-are på några hundra händer. Det var en sån månad. Har spelat plo så pass länge nu att jag börjar bli van. Underbart när man får springa friskt iaf. Kul att jag fick hjälpa dig att springa lite ;)

 

Det blir ganska skrattretande när man går in på PTR och kollar riverboatking. Hur kan man ens komma på idén att betala honom för att spela in videos? Jag säger inget om mina egna skillz men niggah please?!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, jag förlora väl typ alla flips och 2-3 75%-are på några hundra händer. Det var en sån månad. Har spelat plo så pass länge nu att jag börjar bli van. Underbart när man får springa friskt iaf. Kul att jag fick hjälpa dig att springa lite ;)

 

Det blir ganska skrattretande när man går in på PTR och kollar riverboatking. Hur kan man ens komma på idén att betala honom för att spela in videos? Jag säger inget om mina egna skillz men niggah please?!

 

Mmm good times =)

riverboatking är ju kung, skyller på variansen där va ;) -6.35bb/100 på 81k händer, känns som tom jag kan göra instruktionsvideos :oops: :oops:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är det som har hänt med nose bleed-nivåerna? Vad gör gänget som satt där förut? Spelar dom in TV eller sitter dom i Macau och grindar live? Gus Hansen sitter och flippar på 500/1000 cap ibland men hur roligt är det med run it twice? Split varenda hand.

 

Ikväll blir det quiz och nån öl. Förra veckan gick det illa trots ett väldigt enkelt quiz. Vi lyckades blanda ihop john bauers bland tomtar och troll med trolltider vilket kostade 5 poäng och gav oss en 4:e plats istället för 1:a. Vi har en vinst i år men då var inte jag med. Känns ju sådär. Men ikväll känner jag att det är dags igen. Det gjorde jag iofs förra veckan också...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tog en nätt liten roadtrip till Märsta och tillbaka (89 mil) igår för att hämta en vän. Man hinner fundera en hel del när man sitter i en bil i 9 timmar. Igår funderade jag på ett fenomen som inte är allt för ovanligt på svenska vägar. På vissa vägavsnitt har trafikverket satt upp skyltar som informerar om att sträckan är olycksdrabbad. Skyltarnas existens måste ju innebära att anledningen till den avvikande andelen olyckor beror på varians. Om det berodde på något annat borde man ju rimligtvis åtgärda detta istället för att sätta upp en skylt som säger: nu blire farligt! Och om det nu skulle vara så att det berodde på varians så finns det ju ingen anledning att sätta upp en skylt.

 

/rant

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tog en nätt liten roadtrip till Märsta och tillbaka (89 mil) igår för att hämta en vän. Man hinner fundera en hel del när man sitter i en bil i 9 timmar. Igår funderade jag på ett fenomen som inte är allt för ovanligt på svenska vägar. På vissa vägavsnitt har trafikverket satt upp skyltar som informerar om att sträckan är olycksdrabbad. Skyltarnas existens måste ju innebära att anledningen till den avvikande andelen olyckor beror på varians. Om det berodde på något annat borde man ju rimligtvis åtgärda detta istället för att sätta upp en skylt som säger: nu blire farligt! Och om det nu skulle vara så att det berodde på varians så finns det ju ingen anledning att sätta upp en skylt.

 

/rant

 

I alla fall jag blir lite extra uppmärksam (undermedveten paranoia troligen) när jag ser skylten olycksdrabbad kurva, och det är väl tanken med skylten. Fast jag kan ju ha fel. Anledningen till skyltarna kan vara att hedra offren som omkommit i den.

 

Hämta du B-rud?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...