Gå till innehåll

JJ hand, syna eller 3betta


Recommended Posts

***** Hand History for Game 3697188699 ***** (Prima)

$20.00 USD NL Texas Hold'em - Wednesday, December 29, 05:27:27 ET 2010

Table DeepStack 338 (Real Money)

Seat 4 is the button

Seat 1: clydefrogpanda ( $21.79 USD )

Seat 2: 5RL3 ( $38.30 USD )

Seat 3: trish72 ( $15.03 USD )

Seat 4: fenix87 ( $19.08 USD )

Seat 5: HERO ( $44.26 USD )

Seat 6: BB155841 ( $21.79 USD )

HERO posts small blind [$0.10 USD].

BB155841 posts big blind [$0.20 USD].

Dealt to HERO [ Jh Jd ]

clydefrogpanda folds

5RL3 raises [$0.80 USD]

trish72 folds

fenix87 folds

HERO raises [$2.50 USD]

BB155841 folds

5RL3 raises [$37.50 USD]

HERO folds

5RL3 wins $41.10 USD from main pot

 

 

Fi verkar vara stabil - 17/15/2 "Fold to 3bet" 67

 

Spelar jag rätt här?

 

Finns det ngt som talar för annat än AA alt. KK för hans del här?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 54
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Det här är uppåt väggarna fel tänk.

 

Handen är helt okej spelad.

 

det är ju verkligen inte det, att 3beta JJ här och folda mot shipp är väldigt väldigt risigt spelat. Om du menar att det någonsin skulle vara bra ur ett strategiskt perspektiv vill jag gärna höra argument för det.

 

ganska säker på att jag har rätt, så shipp argument

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

argument för det.

 

 

Tycker att ett argument räcker och det är att detta är microstakes. Folk kommer inte 4beta sämre (AK) nära så ofta som du tror (och som de kanske bör).

 

Det är dåligt spelteoretiskt att folda din värderange, no shit, och mitt ordval med uppåt väggarna var väl överdrivet. Men att säga att killen ska stacka av mot random här bara för att han slog om handen pre (för värde får vi anta då han funderar på att syna) är rätt galet i mina ögon.

 

Din 170ish bigblind syn med JJ kommer vara ett grovt förlorande spel på 10/20 cent. Nuff said, end of story, learned it the hard way. Att alltid 3bet-syna denna kommer vara en mycket större läcka än att 3bet-folda.

 

Pre: Syn >> 3bet

3 bet fold >>>>>>>> 3 bet syn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

asså va har ni för fel, han har JJ 200bb deep, (DVS NITTEN KOMMER SYNA MED TYP HELA SIN RANGE, dvs alla suitade alla par + va rädd för o 4betta typ AK QQ för att det är nl20 200bb deep)

 

är rätt enkelt o sätta honom på nöten om han väljer o 4betta som nit åxå dessa possar dessa stacksizes dessa stakes

 

seriöst, det är nl20, 3betta för värde för fan då ni blir synade av sååååååååå mkt sämre skit, inte direkt så han kommer folda, han kommer ju fortsätta med såå mkt sämre, floppa massa drag och middlepar o sämre överpar osv osv osv som kommer åtmintone fortsätta till turn, så inte direkt så vi gör om JJ till bluff o bara blir synad av bättre postflop sen.

 

så inte direkt så vi överspelar vår hand, sen kan man ju va lite försiktig postflop men tycker inte de e nåt fel alls i att 3betta deep, flattar heldre mto en nit 100bb deep iom att han kommer folda så mkt skit om jag 3bettar och bara fortsätta med en starkare range

 

+ att han kommer spela sin QQ+ rätt faceup anyways, genom o 4betta, aldrig att en nl20 reg flattar KK-AA oop här mot 3bet för o stärka sin range

 

 

kommer aldrig förstå varför standarden för alla low/midstakes regs är att tänka "hjälp jag är deep därför vågar jag inte göra en stor pot med en marginell värdehand"

 

då det borde vara precis tvärtom, 3betta light som satan för värde iom att du blir synad av hela rangen

 

sen spela poker postflop

 

 

edit: ok såg inte vi var oop, ändrar inga av mina poänger men orkar inte gå igenom o ändra alla mina oop till ip och viseversa

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

17/15 med över 60% fold to 3bet, öppnar utg+1. Nej, så jäkla mkt sämre händer som vi spelar helt fantastiskt emot får vi inte action av. Spelare hellre emot hela hans öppningsrange på typ 10-12% eller vad den kan vara än att skala bort botten av den rangen och spela OOP deep emot en range vi mår bra emot men inte fantastiskt.

 

JJ spelar ju inte jätteskoj oop 200bb deep. Inte heller jättekul att peela en 4bet med den, ännu tråkigare att 3bets vika den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

17/15 med över 60% fold to 3bet, öppnar utg+1. Nej, så jäkla mkt sämre händer som vi spelar helt fantastiskt emot får vi inte action av. Spelare hellre emot hela hans öppningsrange på typ 10-12% eller vad den kan vara än att skala bort botten av den rangen och spela OOP deep emot en range vi mår bra emot men inte fantastiskt.

 

JJ spelar ju inte jätteskoj oop 200bb deep. Inte heller jättekul att peela en 4bet med den, ännu tråkigare att 3bets vika den.

 

 

du tror han foldar 60% IP med sin UTG+1 range vs 3bet 200bb deep?

 

:o

 

bra användning av fold to 3bet statsen då man drar det så pass hårt att man inte ens lägger en tanke på positioner/stackdepth

 

 

om vi säger ~ 13%

 

Text results appended to pokerstove.txt

 

1,592,442,720 games 1.231 secs 1,293,617,156 games/sec

 

Board:

Dead:

 

equity win tie pots won pots tied

Hand 0: 35.919% 35.34% 00.58% 562799556 9185322.00 { 22+, ATs+, KJs+, QTs+, JTs, T9s, 98s, 87s, AJo+, KQo }

Hand 1: 64.081% 63.50% 00.58% 1011272520 9185322.00 { JJ }

 

 

tror inte han foldar någon av dessa händer, + att han 4bettar nog nära 100% KK-AA o säg kanske 50% QQ o 50% AK så har vi ~70% mot hans synrange

 

rent EQ mässigt alltså

 

 

varför vill man inte 3betta?

 

100bb deep är det rentav dåligt att 3betta imo men 200bb deep tycker ja man bör köra hårt för värde, speciellt mot en 20NL FI reg som knappast kommer sätta dig i allt för många svåra spots postflop iom att han kommer troligen tänka 0 fold EQ dom gånger han e småsugen på att bluffa och intala sig till 1-2 gators syn pga att AK alltid som standard finns i rangen och folk gillar ju inte direkt o folda så tror nog de finns en del värde i JJ utan att spela som om man vore rädd för spelet man försöker lära sig.

 

om inte annat är de bra träning att sätta sig i lite kluriga situationer.

 

flattar vi JJ här äre inte direkt så att man är superglad på att ta massvis med värde postflop o raisa o hålla på sen för man har en starkare del av sin prefloprange vidare till postflop

 

blir en annan grej mot en smart motståndare då man kanske vill stärka sin synrange från blindsen deep mot en stark EP range men här snackar vi nl20

 

 

va inte rädda för att det är deep, det ger bara mer rum att navigera såfort vi har marginella händer, så ta värde är mitt råd.

 

men ingen PF """"GTO"""" nit lär ju nånsin hålla med mig så vet inte varför jag försöker ;D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...